Güncelleme Tarihi:
Murat ÇAKIR/İSTANBUL,(DHA) Darbe girişiminin ardından Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ı İstanbul Atatürk Havalimanı'na getiren özel uçak darbecilerin F-16 uçaklarını atlatarak indi. Uçağın inişine ilişkin yaşanan heyecanlı dakikalar ses kayıtlarına yansıdı. Dalaman Havalimanı'ndan kalkan Gulfstream G450 tipi TC-ATA uçağının kaptan pilotu Atatürk Havalimanı Hava Trafik Kontrol Kulesi'yle bağlantıya geçerek darbeci pilotların kullandığı F-16 uçaklarından kaçınarak inmeyi başardı. Başbakanlık filosuna bağlı TC-ATA uçağının pilotuna bilgi veren kontrolör F-16 uçaklarının durumunu dakika dakika rapor ederek uçağı Atatürk Havalimanı'na indirmeyi başardı. Boğaz Köprüsü üzerinde bulunan F-16 uçaklarıyla yaklaşan TC-ATA uçağının Genel Havacılık Terminali apronuna hızla park edebilmesi için 3-5 sol numaralı piste indirildi.
Bu arada yabancı bir havayolu pilotu havada mermi izlerini görünce kuleye rapor etti. TC-ATA uçağı Türk Hava Yolları'nın çağrı kodunu alarak kendisini yolcu uçağı gibi gösterdi. Havada yaşananlar ses kayıtlarına şöyle yansıdı:
Pilot: Turkish 8456
Kule: Havayolları 8456 iyi günler hocam dinliyorum sizi
P : Yaklaşma talep ediyoruz
K: Anlaşıldı Atatürk için yaklaşma talep ediyorsunuz, mutabık mıyız ?
P: Yaklaşma ve iniş talep ediyoruz
K: Anlaşıldı. Ankara'dan son durumlar iletildi mi acaba? Kulenin ve apron içindeki sivil insanlarla ilgili durum iletildi mi size ?
P: Mutabıkız efendim. İniş bölümünde kuleyle temas kurabilecek miyiz ? Yoksa size mi kalacağız?
K : Anlaşıldı, kuleyle temasta bir sıkıntı yok. Piste inişinizle ilgili bir problem olmadığı söylenildi. Sadece aprondaki güvenliğe yani emin olamıyorlar. Hala insan göründüğü için ve kulenin durumu şu an baya bir karışık. İçerde hem sivil hem asker hem polis olduğu için.
P: Anlaşıldı efendim. Pistle ilgili bir durum olursa ikaz ederseniz memnun olurum
K: Tekrar ediyorum 0-5'e inerseniz Yankee, 3-5'e inerseniz Victory olacak
Hangi piste ineceği ve park pozisyonuna ilişkin konuşmaların ardından Kule, Boğaz üzerinde savaş uçaklarının varlığını bildirdi. Konuşma şöyle devam etti:
K: 8456 İstanbul.
P: devam edin
K: Hocam bir trafik bilgisi vereceğim ,askeri trafik temasımız yok. Akıncı'dan kalktığını öğrendik. Şu an Boğaz üzerinde 1500 ile 6000,7000 feet arasında sürekli dalış ve tırmanış yapıyor. Meydan kuzeydoğusu civarlarında dolanıyor. Genelde Boğaz civarı. Niyetini bilmiyoruz. Temasımız yok. Hızlı bir trafik. Muhtelemen askeri
P : Radar teması mevcut o uçakla mutabık mıyız ?
K: biz radarımızda görebiliyoruz. Çok hızlı bir trafik ne yapabileceğini bilmiyorum ayırma konusunda bir şey söyleyemeyeceğim. Ne amaçla kalktığını dahi bilmiyoruz. O yüzden bunu söylemek istedim. Sizin de niyetinizle etkili olabilecek diye.
P: Biz 0-5'e devam edelim. Bir an önce iniş olursa memnun olacağız. Trafikle ilgili de bir durum olursa bilginizi rica edeceğim.
K: Anlaşıldı hocam ben yaklaştığınız zaman tekrar sürekli bilgilendirme yapacağım. Pozisyonunu vermeye çalışacağım.
P: Anlaşıldı çok teşekkürler
Kule görevlisi devamında savaş uçaklarının Sabiha Gökçen civarlarında olduğunu bildirdikten sonra meydan civarlarında yabancı bir uçağın olmadığını aktarıyor. TC-ATA akabinde 3-5 sol piste iniyor.