IHA
Oluşturulma Tarihi: Ekim 16, 2015 18:17
"BAL, SÜT, YUMURTANIN İZİNDE HAYVAN DOSTLARIMIZLA TANIŞIYORUZ" PROJESİ'YLE TÜBİTAK 4004-DOĞA EĞİTİMİ VE BİLİM OKULLARI TARAFINDAN DESTEKLENEN PROJEDE, ISPARTA YEDİŞEHİTLER, ÇÜNÜR TOKİ İLKÖĞRETİM OKULLARI VE SDÜ KREŞİ'NDEN GELEN ÖĞRENCİLERE, SAĞLIKLI BESLENMENİN TEMELİ OLAN BAL, SÜT, YUMURTA GİBİ GIDALAR ANLATILARAK ONLARIN BU GIDALARI VE BU GIDALARDAN ELDE EDİLEN ÜRÜNLERİ KULLANMA BİLİCİNİN ARTTIRILMASI AMAÇLANIYOR.
Bal, Süt, Yumurtanın İzinde Hayvan Dostlarımızla Tanışıyoruz Projesi’yle TÜBİTAK 4004-Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları tarafından desteklenen projede, Isparta Yedişehitler, Çünür TOKİ İlköğretim Okulları ve SDÜ Kreşi’nden gelen öğrencilere, sağlıklı beslenmenin temeli olan bal, süt, yumurta gibi gıdalar anlatılarak onların bu gıdaları ve bu gıdalardan elde edilen ürünleri kullanma bilicinin arttırılması amaçlanıyor.
SDÜ Tarımsal Araştırma ve Uygulama Merkezi Hayvancılık Uygulama Çiftliği’nde gerçekleştirilen proje açılış etkinliğinde, proje yürütücüsü Ziraat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Deniz Yılmaz, günümüzde çocukların doğadan uzak yaşadıklarına dikkat çekerek, “Çocuklar doğayı, kitaplardan, televizyondan, bilgisayardan öğreniyor. Bu bilgiler, çocukların sağlıklı beslenmelerini sağlayan gıdaları tanıma konusunda yeterli değildir. Çocuklar, bal, süt, yumurtanın nasıl oluştuğunu bilmiyorlar. Eğitimin insan hayatındaki yeri okul öncesinde oldukça önemlidir. Bu dönemde kazanılan alışkanlıklar hayat boyunca devam eder. Projemizde sağlıklı besinlerin nasıl elde edildiği bilimsel bilgilerle öğretmek amaçlanmıştır” dedi. Yılmaz, dört gün boyunca 120 öğrencinin, toprak, bitki, arı, bal, inek, süt, tavuk, yumurta, atık, diş vb. farklı konularda gözlem ve uygulamalar yapacağını belirtti.
İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Ahmet Yıldırım ise temel eğitim felsefelerinin yaşayarak öğrenme modeline odaklı olması gerektiğini söyleyerek bu tarz projelere önem verdiklerini ve her türlü desteği sağlamaya hazır olduklarını ifade etti. Açılış konuşmalarının ardından proje kapsamında yapılan bilimsel aktivitelere geçildi.