Güncelleme Tarihi:
GAZİANTEP, (DHA)- GAZİANTEP Büyükşehir Belediyesi Zabıta Daire Başkanlığı 'Tüketici Hakları' konusunda sağlık çalışanlarını ve muhtarları bilgilendirdi.
Şehir merkezinde bulunan yaklaşık 3 bin hastane çalışanı ile 500 muhtara, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Kanunu hakkında seminerler verildi ve bilgilendirme broşürleri dağıtıldı. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın katkıları ve Ticaret İl Müdürlüğü işbirliği ile Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Zabıta Daire Başkanlığı tarafından ‘Bilinçli Tüket Bilinçli Harca’ sloganıyla gerçekleştirilen eğitim programında tüketici hakları konusunda detaylı bilgiler veren zabıta yetkilileri, tüketici haklarının genel anlamda vatandaş tarafından çok iyi bilinmediğini ve insanların bu konuda mağdur olduklarını belirtti.
Büyükşehir Belediyesi Zabıta Daire Başkanı Salih Yıldırım, "Vatandaşlarımız bedelini ödeyerek aldıkları her türlü hizmet ve malın en iyisine ulaşma hakkına sahipler. Sağlık çalışanlarına ve muhtarlarımıza, bir tüketici olarak ekonomik çıkarlarını korumak ve zararlarını tazmin etmek amacı ile belediyemize veya diğer yetkili kurum ve kuruluşlara nasıl müracaat edeceklerini bu seminer aracılığı ile anlattık. Ayıplı mal ve hizmetle karşılaşan vatandaşlarımızın sorunlarının çözümünde yanında olduğumuz bilgisini verdik" dedi.
Vatandaşların alışverişlerde aldıkları belge ve satış fişlerin muhakkak olması yönünde bilgiler veren zabıta yetkilileri, internet ortamında satılan ürünler hakkında da paylaşımda bulundu. Eğitim sonrası soru-cevap bölümünde zabıta yetkilileri, sağlık çalışanlarının ve muhtarların tüketici hakları konusunda gelen sorularını cevapladı.
FOTOĞRAFLI