IHA
Oluşturulma Tarihi: Mart 06, 2015 11:49
TBMM’YE SAĞLIK HİZMETİ VEREN 6 HASTANEDEN BİRİSİ OLAN GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ ŞAHİNBEY ARAŞTIRMA VE UYGULAMA HASTANESİ, BU KEZ DE SAĞLIK BAKANLIĞI’NIN ÜNİVERSİTE HASTANELERİNDE GERÇEKLEŞTİRDİĞİ “SAĞLIKTA KALİTE STANDARTLARI” (SKS) MERKEZİ DEĞERLENDİRMESİNDE GEÇTİĞİMİZ YIL 75 OLAN PUANINI, BU YIL 10 PUAN ARTIRARAK 85’E YÜKSELTME BAŞARISINI GÖSTERDİ.
Sağlık Bakanlığı’nın üniversite hastanelerinde gerçekleştirdiği “Sağlıkta Kalite Standartları” (SKS) merkezi değerlendirmesinde geçtiğimiz yıl 75 olan puanını, bu yıl 10 puan artırarak 85’e yükseltme başarısını gösterdi.
Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı’nın görevlendirdiği merkezi ekibin ikinci kez denetlediği GAÜN Şahinbey Araştırma ve Uygulama Hastanesi’ni SKS’ye uygunluk açısından son derece başarılı bulduğunu belirten Başhekim Yardımcısı Doç. Dr. Murat Taner Gülşen, ulaşılan başarıda, her seviyeden yönetici ve çalışanın katkısının olduğunu belirterek, “Bu, bir hastane için başarılı bir takım çalışması örneğidir” dedi.
Bundan sonraki değerlendirmelerde daha iyi sonuçlar alacaklarına olan inançlarının tam olduğunu ifade eden Başhekim Yardımcısı Gülşen, bundan sonra çıtayı daha da yukarıya çıkarmak için çalışmaların aralıksız olarak devam ettiğini kaydetti.
2013’te 75 puan aldıkları denetlemenin ardından zaman zaman haberli, zaman zaman da habersiz olarak hastaneyi gezerek eksiklikleri belirlediklerini, sorumlularına bu eksikliklerin giderilmesi yolunda uyarılarda bulunduklarını kaydeden Doç. Dr. Gülşen, “Buna biz düzeltici önleyici faaliyetler diyoruz. Başkanlığımda, Aylin Doğan, Gülay Yaba ve Gül Akar’dan oluşan ekibimizin faaliyetleri meyvesini vermiş ve faaliyetlerimizi arkadaşlarımız da benimsemiş olacaklar ki her gittiğimizde eksikliklerin giderildiğini görüyoruz. Bu, hastanemizin trendinin hep ileriye gittiğini gösteriyor. Ama, burada durmak olmaz. Daha iyi neler yapabiliriz bunu araştırıyoruz hep” dedi.
Şahinbey Araştırma ve Uygulama Hastanesi’nin Türkiye’de ilk projelere imza attığını kaydeden Başhekim Yardımcısı Doç. Dr. Gülşen, bu uygulamalardan bazılarını şöyle sıraladı:
“Mesela, yatan hastaların ilaç kullanımıyla ilgili yeni bir çalışma başlattık. İlaçların hastaya en doğru, en sağlıklı, en temiz, mikropsuz ve tam olarak dozunda ulaşması için yeni kararlar aldık. Bu konuda Türkiye’ye örnek olması niyetini taşıyoruz. Çünkü, binlerce ilaç ve hasta var. Hastaya ilacı kutu olarak gönderseniz israf oluyor. Keserek, kullanım zamanı geçmiş ilaçların gönderilmesi gibi sorunlar da yaşanabilir. Tüm bu sıkıntıları poşetleme sistemiyle aşacağız. Bunun adım daha öteye çekip Sağlık Bakanlığı’na bir örnek teşkil etsin diye hayata geçirmeyi düşünüyoruz. Ayrıca, hastanemize müzik sistemi kurduk. Polikinliğe girdiğimizde hafif bir sanat müziği duyuyorsunuz. Müziğin hastaların tedavisindeki olumlu etkisini biliyoruz. Ama, hasta yakınlarına da etkisi olup olmadığını inceledik. Bu müzik sayesinde hasta yakınlarının da biraz daha huzurlu, doktor stresini atmaları konusunda huzurlu olacaklarını ümit ediyorum.”
Yaşama geçirdikleri bir başka örnek uygulamanın ise hasta ve hasta yakınları için psikolojik destek birimi olduğunu vurgulayan Doç. Dr. Murat Taner Gülşen, bunun da Türkiye’de bir ilk olduğunu vurgulayarak şunları söyledi:
“Bunun içinde bir psikolog, hemşire ve din görevlisi var. Bu sayede hasta ve hasta yakınlarının o anki acilde yaşadıkları durumu, stresleri hapsetmeyi amaçlıyoruz. Hekim hastaya müdahale ederken, hasta yakınlarının meraklı bekleyişini teskin ediyoruz. Biz geçtiğimiz yıl Sağlık Bakanlığı denetçilerine böyle bir birim kurmak istediğimizi iletmiştik. Onlar da bakanlık olarak böyle bir sistem kurmaya çalıştılar Ama, şuana kadar pek başarılı olunamadı. Oysa, biz bunu kurmuştuk zaten. Ekibimiz haftada iki gün de servisleri geziyor. Bazı hastalar ekibimizdeki imamımıza ‘Kur’an oku, aşır oku’ diyor. Okuyor. Psikoloğumuz hastalarla sohbet ediyor, moral veriyor. Bunu da uluslararası bir çalışma olarak yapmayı planlıyoruz. Aslında Türk Milleti dünyanın en sabırlı milletidir. Bunu İstiklal Savaşı’nda gördük. Ancak, yaptığımız anket sonucu sabırsızlık ve taşkınlıkların sebebinin hastalarıyla ilgili bilgi alamamaları olduğunu belirledik. ‘Hastamıza bir şeyler yapılıyor ama ne olduğunu bilmiyoruz’ diye yakındılar. Bunu önlemek için ekibimizdeki sağlık memuru veya hemşire hastayla ilgili durumu yakınlarına bildiriyor. ‘Şu doktor gelecek, şunu bunu yapacaklar’ diyor. Uygulama 3-4 aydır sürüyor. Acilde kavgalar neredeyse bitti. Bu, kaliteye bindirdiğimiz ama Türkiye’de henüz uygulanmayan bir projedir. Biz Sağlık Bakanlığı’nın öngördüğü kıstaslara yenilikleri ilave ederek hastanemizde bir farklılık oluşturduk. Bu faaliyetlerimizle önümüzdeki süreçte hastanemizden söz ettirme çalışmalarımız sürüyor.”