Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

Güncelleme Tarihi:

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu
Oluşturulma Tarihi: Aralık 28, 2024 00:257dk okuma

Gaziantep’te düzenlenen “Bölgesel Kalkınmada Medyanın Rolü: Dijital Medya Okur Yazarlığı ve Turizm Haberciliği” panelinde medya ve turizmin bölgesel kalkınmaya olan etkisi, alanında uzman isimlerle kapsamlı olarak ele alındı. Hürriyet Ankara Haber Koordinatörü Murat Yılmaz da turizm haberciliği alanında değerlendirmelerde bulunarak panele katkı sağladı.

Haberin Devamı

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Gaziantep Bölge Müdürlüğü ve İpekyolu Kalkınma Ajansı iş birliğinde Gaziantep Üniversitesi (GAÜN) ev sahipliğinde “Bölgesel Kalkınmada Medyanın Rolü, Dijital Medya Okuryazarlığı ve Turizm Haberciliği Paneli” düzenlendi. GAÜN İlahiyat Fakültesi konferans salonunda gerçekleştirilen panele Gaziantep Valisi Kemal Çeber, Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Şahinbey Belediye Başkanı Mehmet Tahmazoğlu, GAÜN Rektörü Prof. Dr. Sait Mesut Doğan, İletişim Başkanlığı Gaziantep Bölge Müdürü Mücahit Taşkın, İpekyolu Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Ahmet Paksu, basın mensupları ile GAÜN İletişim Fakültesi ve Turizm Fakültesi öğrencileri katıldı.

DAHA FAYDALI NETİCELER ELDE EDİLECEKTİR

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

Haberin Devamı

Panelin açılışında konuşan Vali Çeber, dijital medyanın faydalı kullanılması gerektiğini söyledi. Medyanın kentin tanıtımında çok önemli olduğunu dile getiren Çeber, “Medya olmazsa ne kadar güzelliğiniz olursa olsun nasıl duyuracaksınız, bu anlamda bizim en büyük silahımız. Sesimizi duyurma, kendimizi tanıtma, bölge turizmini geliştirmek anlamında en büyük silahımız medya. Kentin kültürel değerlerini bilmezsek, dijital medyamızda anlatmazsak bölgesel turizmi geliştiremeyiz” diye konuştu. Panelin kültürü ve tarihi ön plana çıkarmak adına önemli bir panel olduğunu vurgulayan Vali Kemal Çeber “Gaziantep, kültürel ve tarihi bir şehir. Gaziantep’te 5 tane antik kentimiz var. Rumkale, Karkamış, Yesemek, Dülük ve Zeugma bu antik kentlerde kazının devam ettiğini kaç kişi biliyor. Bunu duyurmazsak bölgesel turizm nasıl gelişecek. Dolayısıyla bugün düzenlenen panel, çok önemli konu, çok önemli başlık ve uzman kişilerden oluşan katılımcılarla beklenilenden daha faydalı neticeler elde edilecektir diye ümit ediyorum” ifadelerini kullandı.

İLETİŞİM MODELİMİZİ BUNA UYGUN DÖNÜŞTÜRMELİYİZ

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

Haberin Devamı

Uzman katılımcılardan oluşan ekibin aktaracağı bilgiler yönünde panelle öğrencilerin iletişim yol haritası oluşturması gerektiğini söyleyen Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin ise “Bugün burada düzenlenen panelde her biri kendi alanında uzman olan arkadaşlarımız burada sahnede olacaklar. Herkesin bu paneli dinleyip gerekli özeti alıp bunu da kendi iletişiminde yol haritası yapması gerekiyor. Kendi iletişim modelimizi buna uygun hale dönüştürmemiz gerektiğini düşünüyorum” dedi.

ÜNİVERSİTEMİZİN TOPLUMLA GÜÇLÜ BAĞLAR KURMA VİZYONUNUN GÖSTERGESİ

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

GAÜN Rektörü Sait Mesut Doğan, organizasyona ev sahipliği yaptıkları için memnun olduğunu belirterek panelin üniversitenin toplumla güçlü bağlar kurma vizyonunun önemli bir göstergesi olduğunu vurguladı. Doğan şunları söyledi: “Bu panelin üniversitemizde düzenlenmesinden dolayı çok memnunum. Bölgesel kalkınmada medyanın rolü dijital medya okuryazarlığı ve turizm haberciliği başlıklı bu panel üniversitemizin toplumla güçlü bağlar kurma vizyonunun önemli bir göstergesidir.”

Haberin Devamı

BASININ GÜCÜ TARTIŞILMAZ

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

Basının gücünün tartışılmaz olduğunu ve yanıltıcı haberden uzak durulması gerektiğini söyleyen Şahinbey Belediye Başkanı Mehmet Tahmazoğlu ise “Basının gücü tartışılmaz. Doğru habercilik, yanıltıcı haberden uzak durmak çok büyük önem arz ediyor” değerlendirmesinde bulundu.

YEREL KÜLTÜRLERİN TANITILMASINDA KRİTİK BİR ARAÇ

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

Panelde medya ve iletişimin kalkınma sürecindeki stratejik görevine odaklandıklarını belirten İletişim Başkanlığı Gaziantep Bölge Müdürü Mücahit Taşkın da konuşmasında özetle şunları kaydetti: “Dijital medya okuryazarlığı günümüz dünyasında bireylerin yalnızca bilgiye ulaşımı değil bu bilgiyi doğru analiz etmesini ve sorumluluk bilinciyle kullanmasını gerektiriyor. Aynı şekilde turizm haberciliği de sadece bölgesel kalkınmaya hizmet etmekle kalmıyor, aynı zamanda yerel kültürlerin korunması ve tanıtılmasında kritik bir araç haline geliyor. Gaziantep gibi tarihi ve kültürel açıdan zengin bir şehirde medya ve iletişimin bu gücü çok anlamlı hale gelmektedir. Cumhurbaşkanı’mızın çizdiği güçlü yol haritası bugün burada ele alacağımız dijital medya, sorumlu habercilik ve turizm iletişimi gibi kritik alanlarda bizlere ilham kaynağı olmaktadır.”

Haberin Devamı

TURİZM HABERCİLİĞİ ETİK DEĞERLERLE DESTEKLENMELİ

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

İpekyolu Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Ahmet Paksu da dijital araçların uygun ve doğru kullanılması gerektiğini vurguladı. Ahmet Paksoy, “Katılımcılara içerik dijital medya platformlarında içerik üretme, haber paylaşımı, toplulukla iletişimde bulunma yönünde etkileşim sağlama yönünde derinlemesine bir bakış açısı kazandırılması hedeflenmektedir. Medya turizm sektöründeki gelişmeleri halkla paylaşırken büyük bir sorumluluk taşımaktadır. Bu anlamda turizm haberciliği, doğru bilgilendirme kültürel duyarlılık ve etik değerlerle desteklenmelidir” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

İLK OTURUMDA DİJİTAL MEDYA OKURYAZARLIĞI MASAYA YATIRILDI

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

Açılışın ardından ilk oturum “Dijital Medya Okuryazarlığı ve Sorumlu Habercilik: Etkili ve Güvenilir İçerik Üretme Stratejileri” başlığıyla yapıldı. Oturumun moderatörlüğünü Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi Başkanlığı Güvenlik Bilimleri Fakültesi Sosyal Bilimler Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ali Yıldırım yaparken Gaziantep Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Süleyman Şahan, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’ndan Doç. Dr. Nil Çokluk ve Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı İletişim Uzmanı Dr. Zeynep Zelan konuşmacı olarak yer aldı.

DİJİTAL DÜNYANIN SINIRLARI BELİRSİZLEŞTİ

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

Doç. Dr. Ali Yıldırım açılış konuşmasında, “Dijital dünyanın geldiği sınırlar artık belirsizleşmeye başladı. Özellikle sosyal medya araçlarının insan psikolojisi ve sosyolojisi üzerinde büyük etkisi var. Sosyal medya kullanımı daha dikkatli ve bilinçli yapılmalı. Kullanıcılar, içerik tüketen olmaktan ziyade, içerik üreten olmalı ve bu içerikleri üretirken doğru bilgiye ulaşma yöntemlerini iyi bilmeli. Aksi takdirde dezenformasyonun bir parçası hâline gelebilir. Çünkü artık bilgiye ulaşmaktan çok doğru bilgiye ulaşma sorunu var” dedi.

DİJİTAL MEDYA OKURYAZARLIĞI ÖNEMLİ

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

Gaziantep Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Süleyman Şahan, panelde dijital içeriklerin doğru şekilde analiz edilmesi ve yanıltıcı bilgilere karşı eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesinde dijital medya okuryazarlığının önemini vurguladı. Doç. Dr. Şahan, dijital dünyada bilgi kirliliğiyle mücadelede, bireylerin analiz yetkinliklerini artırarak sorumlu bir medya tüketicisi olmalarının gerekliliğini ifade etti.

DİJİTAL GÜVENLİK VURGUSU

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

Dijital yurttaşlığın, bireylerin dijital platformlardaki sorumluluklarını yerine getirebilmesi ve bu ortamlarda güvenli bir şekilde var olabilmesi açısından kritik bir kavram olduğunu belirten Doç. Dr. Nil Çokluk, “Dijital güvenlik, etik kodların rehberliğinde sağlanmalıdır. Bireylerin dijital ortamda güvenliklerini sağlarken aynı zamanda etik kuralları gözetmeleri, hem bireysel hem toplumsal açıdan dijital vatandaşlık bilincini güçlendirir” dedi.

DEZENFORMASYONLA MÜCADELEYE DİKKAT ÇEKTİ

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı İletişim Uzmanı Dr. Zeynep Zelan, dijital platformlarda etkili içerik üretimi ve dezenformasyonla mücadeleye dikkat çekti. Yanıltıcı içerikleri tespit etme yöntemleri ve yapay zekâ kullanımının etik sorunlarını gündeme getiren Dr. Zelan, dijital araçların bilinçli kullanımıyla toplumsal fayda sağlanabileceğini vurguladı. Etik kodlar ve sorumluluk bilincinin, dijital dünyada güvenilirliği artırmada kilit rol oynadığını belirterek, eleştirel düşüncenin önemine dikkat çekti.

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

İKİNCİ OTURUMDA TURİZM HABERCİLİĞİ VE ETİK DEĞERLER ELE ALINDI

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

Moderatörlüğünü Doç. Dr. Ceren Yeğen’in yaptığı ikinci oturumda, “Turizm Haberciliği ve Medya: Etkili İletişim, Sorumluluk ve Yerel Yansımalar” başlığıyla
turizm haberciliğinde doğru bilgilendirme ve etik değerler ele alındı. Hürriyet Gazetesi Ankara Haber Koordinatörü Murat Yılmaz, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı İletişim Uzmanı Büşra Er ve Kilis 7 Aralık Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Melih Aydın konuşmacılar arasında yer aldı. Panelistler, turizm haberlerinin yerel kültürlerin korunması ve tanıtılmasındaki rolünü vurguladı.

YEREL MEDYA DESTEKLENMELİ

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

Moderatör Doç. Dr. Ceren Yeğen, geleneksel medya ile dijital medya dönüşümüne dikkat çekerek bunun turizm ve diğer alanlara etkisini vurguladı. Soru cevap şeklinde oturumu yöneten Yeğen, dezenformasyon konusuna da dikkat çekerek dikkat edilmesi gerekenleri sıraladı. Sürdürülebilirlik başta olmak üzere farklı kavramlarına önemine işaret eden Ceren Yeğen, yerel medyanın güçlendirilmesi ve desteklenmesi konusuna da dikkat çekti.

TURİZM HİKÂYESİ İLE DAHA ETKİLİ OLUYOR

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

Turizm haberciliğinin daha çok kültür sanat başlığı altında yer aldığına dikkat çeken Hürriyet Gazetesi Ankara Haber Koordinatörü Murat Yılmaz, “Gidip görmediğiniz bir yeri haberleştirerek yazmanız ya da görsel içerikli haber yapmanız zor. Bilmediğinizi ya da görmediğinizi nasıl aktarabilirsiniz ki? Profesyonel destek alarak ilerlemeniz gerekir.” dedi. Her şehirde bir turizm hikâyesi olduğunu vurgulayan Yılmaz, o hikâye ile haberin aktarılmasının daha çok ilgi çektiğini belirtti. Dezenformasyon konusunda dikkat edilmesi gerekenlere değinen Yılmaz, dijital medya ve sosyal medya platformlarının sağladığı imkânların da avantaja dönüştüğünü belirtti. Murat Yılmaz, yerel basının bir kenti ve bölgeyi dünyaya açan bir kapı olduğunu kaydederek, “Yerel basın, kentin gözü, kulağı, sesi. Bu yüzden yerel basına büyük görev düşüyor.” ifadesini kullandı.

360 DERECE STRATEJİK İLETİŞİM ÖNEMLİ

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

İletişim Uzmanı Büşra Er, turizmin yalnızca ekonomik bir sektör değil, bölgenin imajını ulusal ve uluslararası düzeyde inşa eden bir araç olduğunu vurguladı. Etkili turizm iletişimi için hedef kitlenin doğru analiz edilmesi, uygun mesajların ve kanalların seçilmesi gerektiğini belirten Er, yatay ve dikey eksende 360 derece stratejik bir iletişim anlayışının önemine dikkat çekti. Ayrıca, krizlere duyarlı turizm sektöründe şeffaf ve güvenilir iletişimin sürdürülebilirliği destekleyeceğini ifade etti.

DİJİTAL MARKALAMA GÜÇLÜ BİR ARAÇ

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

Doç. Dr. Melih Aydın, destinasyon pazarlaması, dijital markalama ve turizmde yeşil aklama kavramlarına dikkat çekti. Şehirlerin doğru bir şekilde markalanmasının turizmi geliştirdiğini vurgulayan Doç. Dr. Aydın, yeşil aklama stratejilerinin sürdürülebilir turizm için etik çerçevede ele alınması gerektiğini belirtti. Dijital markalamanın ise destinasyonların uluslararası arenada tanıtılmasında güçlü bir araç olduğunu ifade ederek, doğru stratejilerle şehirlerin değerini artırmanın mümkün olduğunu söyledi.

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

Panel, soru-cevap şeklinde katılımcıların katkıları ve öğrencilerin yoğun ilgisiyle sona erdi. Etkinlikte, medya ve turizmin bölgesel kalkınmaya olan etkisi konusunda geniş bir farkındalık oluşturuldu.

Medya ve turizmin kalkınmaya katkısı detaylarıyla konuşuldu

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!