Konuşma Yeteneği, Kariyeri Belirler

Güncelleme Tarihi:

Konuşma Yeteneği, Kariyeri Belirler
Oluşturulma Tarihi: Ocak 26, 2016 17:05

KONUŞMA YETENEĞİ KARİYER BELİRLER

Zirve Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Adnan Tönel, insanlarla iletişim kurarken ve iş yerinde konuşurken dikkat edilmesi gerekenler konusunda uyarıda bulunarak, konuşma yeteneğinin insanların kariyerinde büyük etkisi bulunduğunu ifade etti.
Törel, konuşma yeteneğinin kariyeri önemli oranda etkileme gücüne sahip olduğunu kaydetti. Başarılı bir kariyer için konuşma yeteneğinin gelişmiş olması gerektiğini belirten Tönel, “Kimse konuşması düzgün ve etkili olamayan bir insanla iletişim haline geçmeyi istemez. Konuşma yaparken en temel kural etkileyici ve konuya hakim olmak. Topluluk önünde konuşurken ve karşılıklı konuşma esnasında etkileyiciliğinizi konu hakkında bilginizle pekiştirirseniz istediğiniz etkiyi oluşturabilirsiniz” diye konuştu. İnsanlarla iletişim kurarken sadeliğin, tutarlılığın, güvenilir olmanın çok önemli olduğunu ifade eden Tönel, “İnsanlarla konuşurken basit kelimeler kullanın. Düşünceler ve fikirler daha basit bir şekilde sunulursa daha inandırıcı olur. Kelimeleri dolandırmayın. Daha kısa cümleler kurun. Yapbozun parçalarını yerleştirir gibi doğru, yerinde ve kısa cümleleri tercih edin. İletişim kurarken güvenilir olun. Eğer kelimeleriniz samimiyetten yoksunsa ve karşınızdakiler anlatılanlara inanmıyorsa, etkiniz azalacaktır. İnsanlara kim olduğunuzu ya da ne yaptığınızı anlatın. Sonra yapmak istediklerinizi söyleyin” dedi.
İŞ GÖRÜŞMELERİ
Tönel, iş görüşmelerinde davranış biçimlerinin, sonucu belirleyici etken olduğunu da sözlerine ekledi. İş görüşmeleri ile ilgili tavsiyelerini anlatan Tönel, “İş görüşmesinde ücret konusu üzerinde gereğinden fazla durmayın. Soruları anlamada güçlük çekilmesi, kaçamak yanıt verilmesi gibi durumların da işveren tarafından beğenilmeyen davranışlardır” ifadelerini kullandı. İş yerinde yapılan telefon konuşmalarında büyük hataların yapıldığını belirten Tönel, “Telefonla konuşurken önce kendinizi tanıtıp karşı tarafın adını almalısınız. ’Nasıl yardımcı olabilirim’ sorusunu sorarak konuşmayı kısa kesip karşınızdaki kişiyi konuya getirmelisiniz. Konuşmalar çözüme yönelik olmalıdır. Karşı tarafın sizi dinleyip dinlemediğini anlayın ve bir şeyler söylemesine izin verin. Konuşma esnasında karşı tarafa duygularınızı belli etmelisiniz. Kızgın müşteriye ’öfkenizi anlıyorum’ diyerek empati kurulabilir” ifadelerini kullandı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!