Japon pazarı Türk ihracatçıları bekliyor

Güncelleme Tarihi:

Japon pazarı Türk ihracatçıları bekliyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 09, 2017 09:26

Japon pazarı Türk ihracatçıları bekliyor

Haberin Devamı

GAZİANTEP, (DHA) - NİZİP Ticaret Odası Başkanı Mehmet Özyurt, Türkiye'nin 60 milyar dolarlık Japonya pazarında daha fazla yer alması gerektiğini söyledi.

Nizip Ticaret Odası Başkanı Mehmet Özyurt, Türkiye'nin Uzakdoğu pazarında daha aktif rol alması için bu bölgeyi kapsamlı bir şekilde analiz ettiklerini belirterek, "Yıllık ortalama 60 milyar dolara ulaşan gıda ithalatıyla Japonya Türkiye için büyük bir pazar olabilir. Bu pazarda etkin aktörler arasında yer alabilmek için hem Japonlara hem de Uzakdoğu pazarına Türk ürünlerini daha fazla tanıtmalıyız" dedi.

Özyurt, Türkiye'nin Tokyo Büyükelçisi Bülent Meriç ile bir araya geldiği programda, Uzakdoğu pazarın hakkında karşılıklı firik alışverişinde bulundular. Uzakdoğu'nun önemli ülkelerinden Japonya'nın Türk ihracatçılar için çok değerli bir pazar olduğunu vurgulayan Özyurt, gıda tüketiminin büyük bölümünü ithalatla karşılayan ve yıllık gıda ithalatı 60 milyar dolara ulaşan Japonya'nın her anlamda önemli bir ülke olduğuna dikkati çekti. Ülkenin önemli bir gıda ithalatçısı olduğunun altını çizen Özyurt, Türk gıdacıların böylesine etkili bir pazarı etkili kullanması gerektiğini ifade etti. Türk gıda ihracatçısının Japonya'da daha aktif olması gerektiğinin altını çizen Özyurt, "Japonya, ülkemiz için önemli bir pazar ancak rakamlara bakıldığında ihracatımızın istenilen seviyede olmadığını görüyoruz. Geçen sene bu ülkeye toplamda 350 milyon 339 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Bu rakamların beklenen seviyelere taşınması için bu ülkeye iş heyetleri göndermeli, fuarlar organize etmeliyiz. Türkiye'nin Uzakdoğu pazarında daha aktif rol alması için bu bölgeyi kapsamlı bir şekilde analiz ediyoruz. Hem Japonlara hem de Uzakdoğu pazarına Türk ürünlerini daha fazla tanıtmalıyız. Bu tanıtımı yaparsak ilerleyen yıllarda Japonya'ya ihracatımız beklediğimiz seviyelere gelecektir" diye konuştu.

Japonya'nın doğal ürünlere yoğun ilgi gösterdiğine dikkati çeken Özyurt, bu nedenle Türk gıda sektörünün Japonya'yı iyi etüt etmesi gerektiğini vurguladı. Öte yandan tanıtım gruplarının da bu ülkeye yoğunlaşarak Türk ürünlerini tattırması gerektiğinin alını çizen Özyurt, yoğun tanıtım faaliyetleriyle Japon pazarında daha aktif olacaklarını ifade etti.

Bu etkinlerle hem Türk ürünlerinin daha iyi tanıtılacağını hem de Japon iş adamlarının Türkiye'ye yatırıma davet edileceğini belirten Özyurt, bu konuda yabancı yatırımcılara önemli teşvikler verildiğini kaydetti. Türkiye'nin Tokyo Büyükelçisi Bülent Meriç de Türk işadamlarının Japonya'yı ve Uzakdoğu pazarını yakından takip etmelerini isteyerek, bu konuda gerekli her türlü yardımı yapacaklarını ifade etti.

FOTOĞRAFLI

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!