Hububatçılardan 128 ülkeye ihracat

Güncelleme Tarihi:

Hububatçılardan 128 ülkeye ihracat
Oluşturulma Tarihi: Nisan 11, 2016 13:36

Hububatçılardan 128 ülkeye ihracat

Haberin Devamı

GAZİANTEP, (DHA) - HUBUBAT, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mahsum Altunkaya, bu yılın 3 aylık döneminde 128 ülkeye ihracat yaptıklarını söyledi.

Altunkaya, Ocak-Mart döneminde Güneydoğu Anadolu Bölgesinden 128 ülkeye 551 milyon 910 bin dolarlık ihracat yaptıklarını söyledi. En fazla ihracatın 323 milyon 329 bin dolarla Irak’a yapıldığını ve Ortadoğu ülkelerinin ihracatta ilk sıralarda olduğunu belirten Altunkaya, bunu Afrika, Amerika, Asya ve diğer kıtalardaki ülkelerin takip ettiğini kaydetti.

Mahsum Altunkaya, 3 aylık süreçte en fazla buğday unu, bitkisel yağlar, makarna, bisküvi ve diğer hububat ürünlerinin ihracatının yapıldığını ifade etti. Ocak-Mart 2016 döneminde Türkiye genelinde toplam 200 ülkeye 1 milyar 595 bin 515 dolarlık hububat ürünleri ihracatı gerçekleştirdiğinin de altını çizen Altunkaya, bölgenin ise bu miktarda en yüksek paya sahip olduğunu belirterek, "Ocak-Mart 2016 döneminde birliklerimizin ihracatı Türkiye genelinde yapılan ihracat oranına bakıldığında yüzde 33.1’lik payla birinci sırada yer aldı" dedi.

2023 vizyonuyla ilgili izlenmesi gereken yol haritası hakkında da bilgi veren Mahsum Altunkaya şöyle dedi:

"Türkiye’de ihracat kültürü ve ihracatın ülke geleceği için önemi çok iyi anlaşılmıştır. Bizler ürünlerimizin dünya pazarlarında en iyi koşullarda alıcı bulabilmesi için adeta insanüstü gayret sarf ediyoruz. Bugün dünyanın neresine giderse gitsin yurt dışı uçuş yapılan bir uçakta bir veya iki Gaziantep ve çevre illerden ihracatçı mutlaka bulunmaktadır. Yani ürünlerimizi daha çok ülkeye pazarlayabilmek için hepimiz çalışıyoruz. 2023 hedefleriyle ilgili oluşturulan yol haritası sadece ihracatçılarımız için değil, üreticilerimiz ve sanayicilerimiz içinde büyük önem taşıyor. Yapılacak çalışma ve yatırımların ekonomiye yüksek oranda katma değer sağlaması için elbette hepimizin ortak bir yol haritası mevcuttur. Sektörümüzle ilgili üretim yapan çiftçilerimizin ve bu ürünleri mamul hale getiren sanayicilerimizin elbette ar-ge ve inovasyona önem vermesi, bu bilinçle daha kaliteli ürünler üretmesi önemli. Ülkemizde pazar odaklı iyi tarım uygulamalı üretimi yaygınlaştırmak zorundayız. Üretim kapasitesini ve verimliliği artırırken, üretim ve kalitede süreklilik sağlamalıyız. Yurt içerisinde olduğu gibi yurt dışında da tüketici beklentilerine uygun ürünler geliştirmek ve ambalaj tasarımı ile farklılaştırmak zorundayız. Yurt dışı pazarlarda en önemli olgulardan biriside elbette satılan ürünlerle ilgili sertifikasyon güvencesi ve satış sonrası hizmetlerdir. Ürünlerimizde ve markalarımızda bunu başarmamız dünya genelinde daha çok ihracat yapmamızı ve pazarlarda daha etkin rol almamızı sağlayacaktır."

Üretim ve ihracatta yaşanılan kalifiye personel sorununa da değinen Altunkaya, "Eğitimli gençlerimizin özellikle yabancı dile hakim olması elbette pazarlardaki çalışmalarımızda önemli etken. Firmalarımızın kalifiye, liderlik yetkinliğine sahip ve teknik altyapısı güçlü elemanlarla dünya pazarlarında rekabet şansı daha yüksektir. Bunun için eğitim her aşamada kurumların olmazsa olmazı haline getirilmelidir. Sektörümüzü temsil eden organizasyonlar, üretici şirketler, üniversiteler ve kamu kuruluşları 2023 hedefleri için ortak hareket ederek bir birini mutlaka tamamlamalıdır. Bunları başarmamız demek dünya pazarlarında kesin olarak söz sahibi olmamız demektir" şeklinde konuştu.

FOTOĞRAFLI

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!