Güncelleme Tarihi:
GAZİANTEP (AA) - Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mahsum Altunkaya, hedeflerinin mevcut pazardakı paylarını artırmak üzere tüm ülkelere ihracat yapmayı ön gördüklerini söyledi.
Altunkaya, Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri (GAİB) binasında düzenlenen, 2014 değerlendirme toplantısında, 2014'ü 2 milyar 92 milyon 761 bin dolarlık ihracatla kapattıklarını, Türkiye'nin hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri ihracatında en büyük paya sahip olan birliğin, sektörün toplam ihracatının yüzde 30,9'luk bölümünü gerçekleştirdiğini belirtti.
Birlik kanalıyla en fazla ihracatın Ortadoğu ülkelerine gerçekleştirildiğini, ikinci sırada Afrika, üçüncü sırada ise AB ülkeleri ve ABD'nin bulunduğunu ifade eden Altunkaya, geçen yıl 153 ülkeye ihracat yapıldığını bildirdi.
Altunkaya, 2014 yılı ihracat rakamlarına bakıldığında ülke bazında en fazla ihracatın yüzde 64,1'lik payla Irak'a yapıldığını dile getirerek, "2015 yılında tanıtıma daha çok önem vereceğiz. Dünyanın çeşitli ülkelerinde düzenlenen gıda fuarlarını mercek altına alarak firmaların katılması için gerekli çalışmaları yapacağız. Ürün tanıtımında ülke bazlı çalışmalar öncelik kazanacak. Tanıtım için yurtdışı fuarları yanında, ülke bazlı tanıtım faaliyetleri de artırılacak" diye konuştu.
Hedeflerinin 2015'te geçen yılın üzerinde ihracat gerçekleştirmek olduğuna dikkati çeken Altunkaya, ABD ve Afrika pazarlarındaki etkinlikleri arttıracaklarını vurguladı.
Altunkaya, birliklerin 2014 ihracat rakamlarını ve yapılan çalışmalarını değerlendirdiklerini belirterek şunları kaydetti:
"2015 yılında dünya pazarlarında daha etkin rol oynamak istiyoruz. Bu anlamda bölgemizde ve Gaziantep'te ihracatçılarımız bir hayli yol kat etti. Dünyanın neresine olursa olsun kararlı bir şekilde ihracat yapabilmek için gidiyorlar. 2014 yılı içerisinde 7 kıtada toplam 153 ülkeye ihracat gerçekleştirildi. Ancak bunu yeterli görmüyor, potansiyelimizin daha da üst seviyelerde olduğunu biliyoruz. Hedefimiz, mevcut pazarlarımızdaki etkinliğimizi daha da artırmak ve ülke sayısını da arttırarak ihracat yapılmayan hiçbir ülke kalmayana kadar çalışmalarımızı sürdürmektir. Türkiye'de üretilen tarımsal ürünlerin bilinirliliğinin arttırılması ihracatımızı olumlu yönde etkileyecektir. Bu süreçte pazarlara markalarımızla girmek ürünlerimizi markalaştırmak zorundayız. Üretici firmalarımızın 2015 yılı içerisinde markalaşma sürecine daha çok önem vereceğine inanıyoruz."