IHA
Oluşturulma Tarihi: Şubat 18, 2016 10:04
VII. TED İSTANBUL ULUSAL FORUMUNA KATILAN GAZİANTEP KOLEJ VAKFI ÖZEL LİSELERİ ÖĞRENCİLERİ, KATILDIKLARI ETKİNLİKLERDE YAPTIKLARI ÇALIŞMALAR, SUNUMLAR VE DÜŞÜNCELERİYLE BÜYÜK TAKDİR TOPLADI.
VII. TED İstanbul Ulusal Forumuna katılan Gaziantep Kolej Vakfı Özel Liseleri öğrencileri, katıldıkları etkinliklerde yaptıkları çalışma, sunum ve düşünceleriyle büyük ilgi gördü.
VII. TED İstanbul Ulusal Forumuna Gaziantep Kolej Vakfı Özel Okulları bünyesinde faaliyet gösteren GKV Özel Anadolu Lisesi ve Özel Cemil Alevli Koleji öğrencileri katıldı. GKV Özel Okulları öğretmenlerinden Burcu Altınbaş ve Özlem Kara’nın rehberliğinde foruma delege olarak katılan Anadolu ve Fen Lisesinden Onur Bediroğlu, Furkan Atmaz, Batuhan Yaşar, Ata Demirçubuk, Bedia Özyurt, Tuğba Göğüş, Defne Özmen, Gaziantep Cemil Alevli Kolejinden Yağmur İşsever, Elif Dinç, İlayda Dayıoğlu, Berhan Öngen, Kemal Ayalp, Mustafa Erbağcı ve yönetici olarak katılan Oğulcan Cenkcimenoğlu ve Begüm Koçer etkinliklerdeki yüksek performanslarıyla dikkat çekti. Form süresince GKV Özel Liseleri öğrencileri TED Ankara Koleji, TED Kayseri Koleji, TED Zonguldak Ereğli Koleji, TED Bursa Koleji, İstek Belde Okulları, Emine Örnek Koleji, Üsküdar Amerikan Lisesi,
Koç Özel Lisesi, İzmir Özel Türk Koleji, İzmir Cengiz Aytmatov Sosyal Bilimler Lisesi ve Özel Sanko Okulları gruplarıyla ortak çalışmalar yaptı.
SORUNLARA DUYARLILIKLARI DA GELİŞİYOR
VII. TED İstanbul Ulusal Forumunda yürütülen çalışmalar hakkında bir değerlendirme yapan GKV Özel Okulları öğretmenleri Burcu Altınbaş ve Özlem Kara forum süresince GKV’li öğrencilerin yüksek performans sergilediklerini ifade ederek, “Gençler forumda dış işleri, ekonomi, eğitim, insan hakları, kadın hakları, güvenlik, sanat, sağlık, spor ve çevre komiteleri oluşturarak bu komitelerle ilgili önceden belirlenen sorunlar üzerine çözüm önerileri aradılar. Düzenlenen oryantasyon eğitimi ile komitelerinde tanışma, kaynaşma ve konuları gözden geçirme etkinliklerinde bulunan öğrenciler, çalışmalarını başarıyla tamamladı. VII. TED İstanbul Ulusal Forumunda belirlenen sorunlara çözüm önerileri getirerek çözüm yönergeleri oluşturdular. Forumun son gününde komite sözcüleri çözüm yönergelerini diğer komitelere sundu. Öğrenciler komite yönergelerini soru-cevap şeklinde tartıştı, ardından yönergeler oylamaya sunuldu ve insan hakları komitesi en yüksek oyu aldı. Bu tür etkinlikler öğrencilerimizin öz güven duygularının gelişimine paralel ülke sorunlarıyla yakından ilgilenmeleri ve sorunlara çözüm üretebilmeleri açısından da büyük önem taşıyor. Ekip ruhu ile yürütülen çalışmalarda yeni arkadaşlıklar ve dostlukların da kapıları aralanırken öğrencilerimiz ülke ve dünya politikaları hakkında da bilgi sahibi oluyorlar. Önümüzdeki süreçlerde bu tür etkinliklerde yer almaya devam edeceğiz” dedi.
Öte yandan ortaöğretim gençliğinin ülke sorunlarına duyarlığını arttırmak, farklı kültürlerle, aynı eğitim felsefesi ile yetişen gençlerin ülke sorunlarına yaklaşım ve çözümlerinde ortak düşünebilmelerini sağlamak ve öz güveni gelişmiş bireyler olmalarına yardımcı olmak hedefiyle organize edilen foruma Türkiye’nin dört bir yanından lise öğrencileri katıldı.