Güncelleme Tarihi:
GAZİANTEP,(DHA)- TÜRKİYE Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) tarafından düzenlenen, TÜHİD Anadolu Buluşmaları Gaziantep’te yapıldı.
Divan Otel’de gerçekleştirilen toplantıya, Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Dışişleri Bakanlığı Gaziantep Temsilcisi Büyükelçi Adnan Keçeci ile çok sayıda davetli katıldı. GSO Başkan Yardımcısı Ünverdi; Gaziantep’in markaları, kültürü ve yemekleriyle ülkemize değer katan, başarılarına her geçen yenisini ekleyen bir marka kent olduğunu kaydetti. Girişimciliğin ve çalışkanlığın simgesi olan Gazianteplilerin hangi işi yapıyorlarsa yapsınlar damarlarında olan girişimcilik ruhundan güç aldığını belirterek, “Her zaman Türkiye ortalamasının üzerinde büyüme gösteren Gaziantep, dinamik ekonomisi ve yatırımlarıyla bölgenin çekim merkezi haline gelmiştir” dedi.
Gastronomi kenti Gaziantep’in marka değerine değer katmak amacıyla GSO olarak yaptıkları başvuru sonucunda, 'Antep katmeri'ne de coğrafi işaret tescili aldıklarını vurgulayan Ünverdi şöyle devam etti:
“Kentimiz yoğun iç ve dış göç almasına rağmen, sanayide ve ticarette önemli istihdam olanakları sumaktadır. Bu anlamda, ülkemize iyi bir örnek olarak, GSO-Mesleki Eğitim ve Danışmanlık Merkezi’ni (GSO-MEM) kurduk. Merkezde mesleği olmayan vatandaşlarımıza ve göçle gelenlere mesleki eğitimler veriyoruz. Daha sonra eğitim verdiğimiz kursiyerleri sanayiye yönlendiriyor ve istihdam imkanı sunuyoruz. Ekonomik rekabetin artmasıyla birlikte, her geçen gün hızla gelişen teknoloji ve yeni boyut kazanan kitle iletişim araçları sonucunda dünya küçük bir köy haline geldi. Bu süreçte halka ilişkilerin önemi giderek arttı. Firmaları doğru iletişim araçlarıyla doğru hedef kitleye ulaştıracak olan halkla ilişkiler birimidir. Farkındalık yaratarak, imaj ve kurum kimliğini sağlayacak olan da halkla ilişkiler birimidir.”
Ünverdi, günümüzde sadece üretmenin yeterli olmadığını, üretilen ürünü hedef kitleye ulaştırmakta halkla ilişkiler birimlerinin doğrudan ya da dolaylı işlev üstlendiğini sözlerine ekledi.
Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin de, sosyal projeler ile gönüllere dokunmayı iletişimin merkezi olduğunu gördüklerini belirterek ”Çalışmalarımızın yüzde 20‘si teknik, yüzde 80’i iletişim çalışması. Bu konu bu kadar önemli. Dünya artık çok değişti. Büyükşehir Belediyesi olarak 4 yıl önce ‘artık şehirler yarışıyor’ dedik ve bu işin yüzde 80’inin iletişim olduğunu öngörerek yola çıktık. Buna göre çalışmalar ve projeler yaptık” ifadelerini kullandı.
Açılış konuşmalarından sonra, moderatörlüğünü TÜHİD Yönetim Kurulu Başkanı Gonca Karakaş’ın yaptığı 'İş Dünyası ve İletişim' konulu oturumda, Şölen Çikolata Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Çoban, GAGİAD Yönetim Kurulu Başkanı Bora Tezel ve Çalık Holding Kurumsal İletişim Direktörü Özlem Yalçın konuşma yaptı.
TÜHİD Yönetim Kurulu Üyesi Fügen Toksü’nün moderatörlüğünü yaptığı, 'Medya ile İletişimin Sırrı' konulu oturumda ise Dünya Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Hakan Güldağ, Hürriyet Gazetesi Ekonomi Köşe Yazarı Vahap Munyar ve Vodafone Türkiye Kurumsal İletişim Kıdemli Müdürü Sevil Wittmann görüşlerini aktardı.
Bilgi Üniversitesi Next Academy Başkanı Levent Erden’in moderatörlüğünde düzenlenen, Gaziantep’in markası olan “Şimdi Gaziantep Zamanı” konulu oturumda Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Brandmap Dergisi Genel Yayın Yönetmeni ve marka danışmanı Bülent Fidan ile Mediacat Dergisi Genel Yayın Yönetmeni ve Bilgi Üniversitesi Marka Okulu Eş Başkanı Pelin Özkan paylaşımda bulundu.
Moderatörlüğünü Gaziantep Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Başkanı ve GASTURDER Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Oya Özkanlı’nın yaptığı, 'UNESCO Gastronomi Şehri Gaziantep' konulu son oturumda Hürriyet Gazetesi Köşe Yazarları Mehmet Yaşin ve Sahrap Soysal ile Gaziantep Üniversitesi Gıda Mühendisliği Fakültesi Öğretim Üyesi ve GASTURDER Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Mustafa Bayram Gaziantep yemekleri ve yemek kültürünü anlattı.
FOTOĞRAFLI