Güncelleme Tarihi:
GAZİANTEP, (DHA) - GAZİANTEP Ticaret Odası, triko ve konfeksiyon sektör temsilcilerinin katılımıyla 'Renk Analizi ve 2018 Trendleri Semineri' düzenledi. Seminerde konuşan Ticaret Odası Başkanı Eyyüp Bartık, yeni dönemde farklılık yaratan ve ürüne değer katanların kazançlı olacağını söyledi.
Triko ve konfeksiyon sektörünün büyük ilgi gösterdiği seminerde, tasarımcı ve renk uzmanı Özlem Süer, 2017 ve 2018'in hazır giyimdeki renk ve stilleri ile ilgili bilgi verdi. Modanın toplumsal olaylardan çok fazla etkilendiğinin altını çizen Özlem Süer, “Dünyada artan savaş ve terör olayları önümüzdeki dönem moda renklerde koyu renkleri ön plana çıkarıyor" dedi.
Dünya modasının artık yerel değerlere odaklandığını belirten Süer, bu bağlamda Gaziantep'in kutnu kumaş gibi geleneksel değerlerini doğru kullanmak gerektiğini söyledi.
Seminerin açılışında konuşan Ticaret Odası Başkanı Eyüp Bartık, Gaziantep'in triko ve konfeksiyon sektörünün önemli merkezlerinden biri olduğunu söyledi. Hem üretim hem de ihracat açısından birçok sektörde ‘Türkiye lideri olan’ kentin triko ve hazır giyim sektöründe de önemli bir kapasiteye sahip olduğunu anımsatan Bartık, "Göreve başladığımız gün, hedef sektör olarak dört alan tespit ettik. Bunlar; penye-konfeksiyon, triko-örme, ayakkabı ve mobilyadır. Bu sektörlerin Gaziantep'in geleceğinde söz sahibi olacağına inanıyorum. Sektörün sorunlarını da biliyoruz. Bu sorunların çözümü için fikir alışverişinde bulunuyoruz" dedi
Sektörün ihracatta daha etkili olması için Ticaret Odası'nın da içinde bulunduğu sektörel dış ticaret şirketi kurduklarını hatırlatan Bartık, iki yıl önce kurulan ModaGaziantep Hazır Giyim Dış Ticaret Anonim Şirketinin triko, konfeksiyon ve hazır giyim sektörünün profesyonel anlamda yurtdışı pazarlara açılmasına ve sektörün gelişmesine katkı sağladığını ifade etti.
Triko ve konfeksiyon sektöründe tüketici taleplerinin önemine dikkati çeken Bartık, tüketicinin taleplerini iyi analiz eden firmaların öne çıktığını dile getirdi. Bartık, “Sektörün vizyonunu geliştirmek için gerekli kriterleri yerine getirmemiz gerekiyor. İnsanlar farklı olana önem veriyor. Bu nedenle farklılaşan ve ürününe değer katan firmalar kazanacak” diye konuştu.
FOTOĞRAFLI