Güncelleme Tarihi:
GAZİANTEP, (DHA) - GAZİANTEP Ticaret Odası tarafından üye firmaların faaliyet gösterdikleri alanlarda yaşadıkları sorunların çözüme kavuşturulması amacıyla düzenlenen sektörel toplantılar ve eğitimler devam ediyor.
Toplantılar çerçevesinde; Gaziantep Ticaret Odası tarafından; 'İkinci el otomotiv sektörüne yönelik dijital satış ve pazarlama teknikleri' konulu seminer gerçekleştirildi. Oto Galericileri Sitesi Toplantı Salonunda gerçekleştirilen seminere Ticaret Odası Başkanı Beyhan Hıdıroğlu, sektör komite üyeleri ile sektörde faaliyet gösteren firmaların temsilcileri katıldı.
Dijital Satış ve Pazarlama Teknikleri seminerinin açılışında konuşan Ticaret Odası Başkanı Beyhan Hıdıroğlu, Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Kanunu çerçevesinde ikinci el motorlu araç alım satımına çeki düzen verilmesi için Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan 'İkinci El Motorlu Kara Taşıtları Yönetmeliği'nin yürürlüğe girmesiyle ikinci el otomotiv satışlarında yeni bir dönemin başlayacağını söyledi. Yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile ikinci el araç satışının sadece yetkili kişiler tarafından yapılabileceğini vurgulayan Başkanı Beyhan Hıdıroğlu, "Yönetmelik araç satışı yapan işletmeler büyük sorumluluklar getiriyor. Yönetmelikle ikinci el araçta vatandaşın kandırılmasının önüne geçilerek araç alım satımı daha güvenli olacak. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile Galericiler Odası tarafından verilecek yetki belgesi ile satış gerçekleştirilebilecek. Firmalar dışında kimse ikinci el araç alım satım işine giremeyecek. Artık satışlar oto galericilerinden ve İşletmelerden olacak" dedi.
Oda üyelerinin sektörel gelişimine katkı sunmanın temel amaçlarından biri olduğunu meslek komite üyeleriyle birlikte çalışarak, sektörlerin ihtiyaçlarına birlikte çözüm üretmeye çalıştıklarını dile getiren Hıdıroğlu, "Otomotiv sektörü Türkiye ekonomisinde çok önemli bir yere sahip. Otomotiv sektörünün GSYH içindeki payı yüzde 3, ihracattaki payı yüzde 17. Bunun yanında birçok sektöre de hayat veren bir sektör. Ülke ekonomisi için bu kadar önemli olan bir sektör ne kadar canlı olursa diğer sektörlere yansıması da o kadar olumlu olacaktır. Ülkemizde her bin kişiye düşen otomobil sayısı 143, Avrupa'da ise 487'dir. Artık Dijital pazarlama çağındayız. Her sektörde olduğu gibi Otomotiv sektöründe de satış tekniklerinizi, yöntemlerinizi çağa uydurmak sizin elinizde. Ülkemizde internet kullanıcılarının yüzde 91'i herhangi bir ürünü almadan önce internette araştırma yapıyor. Otomobil almak isteyenlerin yüzde 79'u ilk olarak internete bakıyor. Kendimizi bu alanda geliştirmeliyiz. Ürünümüzü hedef kitleye modern çağın yöntemleri ile ulaştırmalıyız" şeklinde konuştu.
FOTOĞRAFLI