Güncelleme Tarihi:
GAZİANTEP (AA) - Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü, Gaziantep Havalimanı'nda pistteki tadilat çalışması nedeniyle "ILS sistemi"nin kullanılmaması nedeniyle sefer iptalleri yaşandığı yönündeki haberlerin gerçeği yansıtmadığını bildirdi.
DHMİ Genel Müdürlüğü'nden yapılan yazılı açıklamada, Gaziantep'te son birkaç gündür hüküm süren kötü hava koşulları ve yoğun sis nedeniyle havayolu ulaşımında aksaklıklar yaşandığı ve bazı seferlerin iptal edildiği belirtildi.
Bazı basın yayın organlarında yer alan haberlerde, sefer iptallerine pistteki tadilat çalışmasından dolayı ILS sisteminin (pist başına yerleştirilmiş vericiler vasıtasıyla uçakların inişine yardımcı olan hassas yaklaşma sistemi) kullanılamamasının yol açtığının iddia edildiğinin ifade edildiği açıklamada, 2007'de kurularak hizmete verilen Gaziantep Havalimanı ILS sisteminin bugüne kadar kesintisiz olarak hizmet verdiği kaydedildi.
Açıklamada, havalimanı ana pistinin onarım ve tadilat ihtiyacı olması durumunda hava trafiğinin aksamaması için gerekli tedbirlerin alındığı, bu kapsamda mevcut taksi yolunun yapılan çalışmalarla hava trafiğine emniyetli bir şekilde hizmet verecek pist haline dönüştürüldüğü vurgulandı.
Gaziantep'te ana pistin bakıma alınmasıyla paralel pistin kullanılacak olması nedeniyle alternatif bir uygulama olarak "Side step" usulünün geliştirildiğine dikkat çekilen açıklamada, bu uygulamada gerekli duyurusu önceden yapılan paralel taksi yollarına, ana pistin kullanılmadığı süreler boyunca hava araçlarının inişinin amaçlandığı bildirildi.
Açıklamada, havayolu şirketlerinin de görüşleri alınarak 2013'te ilk uygulamanın Gaziantep havalimanı için başlatıldığı, halen kriterleri karşılayan 11 havalimanında "Side step" uygulama potansiyeli bulunduğuna dikkat çekilerek "Side step uygulayan bir uçak, ana pist için ilan edilmiş ILS usulünü uygulayarak yaklaşma yapmakta ve kesintisiz pist görüşü sağlandıktan sonra yana doğru manevra yapılarak, paralel konumdaki yedek pist statüsünde ilan edilmiş taksi yoluna inişini gerçekleştirmektedir" denildi.
Side Step manevrası için uygulamada ihtiyaç duyulan asgari görüş ve irtifa değerleri uçak ve uçuş ekibi dikkate alınarak şirketler tarafından belirlendiğinden, normal ILS yaklaşmasında ihtiyaç duyulan görüş mesafesinden daha yüksek görüş değerlerinde de iptaller veya divertlerin olabildiğinin kaydedildiği açıklamada, şunlar kaydedildi:
"Gaziantep'te sefer iptalleri, pistlerden birinin tadilatta olmasından ya da ILS sisteminden değil, sisin yoğunluğundan kaynaklanmıştır. Düşük görüş sebebiyle sefer iptalleri, içinde bulunduğumuz mevsim itibariyle sadece Gaziantep'te değil, yurdumuzun İç, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde de yaşanmaktadır. Side Step uygulamasına devam edilirken aynı zamanda pist statüsündeki paralel taksi yoluna da ILS temini ve tesisine yönelik çalışmalarımız da devam etmektedir. "
Açıklamada, çok önemli bir sanayi ve ticaret merkezi olan Gaziantep Havalimanı'nda önemli iyileştirmeler yapıldığı dile getirilerek, özellikle yoğun zamanlarda yetersiz kalan gelen ve giden yolcu salonlarının kısa vadede yolcu konforunu sağlayacak şekilde geliştirilmesi için çalışma başlatıldığı vurgulandı.
Bu çerçevede gelen giden yolcu salonlarında yapılan düzenlemelerle iç hat giden yolcu salonunda yüzde 50 kapasite artışının sağlandığına işaret edilen açıklamada, şu görüşlere yer verildi:
"Çalışmalar devam etmekte olup yeni bir gelen yolcu salonu yapılması için proje tamamlanmıştır. Yılbaşından sonra ihalesi yapılacak olan yeni gelen yolcu salonu 2015 yılının ilk yarısında hizmete verilecektir. Bu salonun yapılmasıyla birlikte iç hat giden yolcu salonun kapasitesi, yaklaşık iki katına çıkarılacaktır. Orta vadeli daha geniş kapsamlı çözümler için gerekli çalışmalar sürdürülmektedir."