Gaziantep gastronomisine sosyal medya dopingi

Güncelleme Tarihi:

Gaziantep gastronomisine sosyal medya dopingi
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 18, 2016 13:23

Gaziantep gastronomisine sosyal medya dopingi

Haberin Devamı

GAZİANTEP, (DHA) - GAZİANTEP'in gastronomi alanındaki hedeflerine destek olmak ve Fıstıkzade markasının gelecek hedeflerini paylaşmak için 40 kişilik gurme, blogger ve yemek yazarını hafta sonu Gaziantep'te ağırladı. Sosyal medyada yaklaşık 2 milyonluk hedef kitleye ulaşan gurmeler, 2 günlük yoğun tur kapsamında, başta Fıstıkzade baklava imalathanesi olmak üzere; Orkide Pastanesi, Mutfak Sanatları Eğitim Merkezi, Bayazhan, Küşlemeci Hüseyin Usta, Kalealtı sokak lezzetleri ve Biyolojik Gölet'te keşif yapıp Gaziantep mutfağının eşsiz lezzetlerini tatma ve takipçilerine duyurma imkânı buldu.

UNESCO'nun Gaziantep'i gurme kentler arasına almasıyla birlikte kent genelinde başlatılan tanıtım çalışmalarına Fıstıkzade Baklava farklı bir boyut kazandırdı. Büyükşehir Belediyesi, Şehitkamil Belediyesi, Orkide Pastanesi, Bayazhan, Küşlemeci Hüseyin Usta'nın destekleriyle Türkiye'nin ünlü gurmeleri, dijital platform temsilcileri, blogerları ve yemek yazarlarını Gaziantep'e getirerek iki gün süren Mutfak Kültürü keşfine çıkardı. Sosyal medya da yaklaşık 2 milyon takipçisi bulunan 40 ünlü gurme, dijital medya uzmanı, bloggerve yazarlar Fıstıkzade'nin ev sahipliğinde Gaziantep'i adım adım keşfederek önemli paylaşımlarda bulundular.

Gezi kapsamında baklava yapımını merak eden konuklara kapılarını açan Fıstıkzade Baklava, baklava imalatının bütün inceliklerini gözler önüne serdi. Konukların adeta mercek altına aldığı baklava yapımı bir anda sosyal medya üzerinden bütün dünya ile paylaşıldı. Elbette sadece baklava değil Gaziantep'i Yaratıcı Şehirler Ağına taşımayı başaran o zengin mutfak kültürünün de çeşitliliği konuklara değişik mekânlarda sergilendi. Gazianteplinin bir günlük yaşam öyküsü anlatan anılarla dolu iki gün geçiren konukların sosyal medya üzerindeki paylaşımları bir anda milyonlarca insana ulaşarak sürdürülmekte olan tanıtım faaliyetlerine önemli bir katkı sağladı.

Ünlü Gurme Dilek Yeyinsu ilk defa bir bakla imalathanesini gezdiğini belirterek, “Yıllar önce izlediğim yabancı damat filminde bir karesinde dans ederek verdikleri o baklava yufkaları hala aklımdadır. O yüzden kendimi daha önce gelip gezmiş gibi hissediyorum. Şuan çok heyecanlıyım burası mis gibi tereyağı kokuyor. Baklavanın nasıl şefaatle hazırlandığını gördüm artık, yerken daha özen göstereceğim" dedi.

Gurme Erşan Turgut ise ilk defa baklava imalathanesine girdiğini belirterek, "Baklavanın nasıl yapıldığını görmek çok güzel bir deneyim oldu. Burada bizzat terleyerek, bu kokuyu hissederek yapım sürecini görmek farklı bir deneyim kazandırdı. Bu süreci sağlayan herkese çok teşekkür ederim" diye konuştu.

Fıstıkzade Baklava Genel Koordinatörü Vedat Diri de sosyal medyada yaklaşık 2 milyon takipçisi bulunan 40 kişiyi Gaziantep'e getirdiklerini vurgulayarak şöyle dedi:

"Gastronomi kenti unvanı almasını sağlayan Gaziantep mutfağının tamamına yakınını konuklarımıza tattırdık. Katmerden baklavaya kadar, bu kente mal olan her şeyi yapım aşamasından sunumuna kadar konuklarımıza tanıttık ve tattırdık. Bu konuda Büyükşehir Belediyesi ve diğer kurumlar bize destek veriyorlar. Elbette bu gezimiz sadece baklava imalatı ve sunumuyla sınırlı kalmadı. Konuklarımız Gaziantep'te Pazar yerinde Pazar kahvaltısı yaparken Gazianteplinin kahvaltı anlayışını yakından gördü. Mutfak kültürümüzün en önemli unsurlarının tanıtımı en iyi şekilde gerçekleştirildi. Tarihi ve turistik yerlerimizdeki gezilerde konuklarımız hayranlıklarını gizleyemedi. Program kapsamında Gaziantep mutfak kültürünü tanımaları için kentin önemli merkezlerinde incelemeler yaptık. Gaziantep mutfak kültürünün sosyal medya üzerinden tanıtılmasında bu etkinliğimizin çok önemli rol oynadığını düşünüyorum. Projemize destek veren kurum ve kuruluşlara teşekkür ederiz."

FOTOĞRAFLI

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!