Bartık Gündemi Değerlendirdi

Güncelleme Tarihi:

Bartık Gündemi Değerlendirdi
Oluşturulma Tarihi: Eylül 11, 2015 15:32

GAZİANTEP TİCARET ODASI YÖNETİM KURULU BAŞKANI EYÜP BARTIK, İŞ DÜNYASI VE HÜKÜMETİN YENİ YOL HARİTASI ÇİZMESİ GEREKTİĞİNİ BELİRTEREK, “YENİ DÖNEMDE ARTIK HİKAYENİN BAŞTAN YAZILMASI GEREKİYOR” DEDİ.

Gaziantep Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Eyüp Bartık, iş dünyası ve hükümetin yeni yol haritası çizmesi gerektiğini belirterek, “Yeni dönemde artık hikayenin baştan yazılması gerekiyor” dedi.
Bir televizyon kanalına konuk olan Bartık, ekonomik gelişmeler ve terör olaylarının bölgeye yansımalarını anlattı.
Bartık, yıllardır aynı çatı altında yaşam süren insanları birbirine düşürmek isteyenlere prim vermemek gerektiğinin altını çizdi. Toplumu sağduyuya davet eden Bartık, “Türk, Kürt, Laz hep iç içeyiz. Hiçbir rahatsızlığımız olmadı. Bilmediğimiz güçler bizi birbirimize düşürmeye çalışıyor. Bunlara prim vermeyelim. Sağduyu ve aklıselimle hareket edelim” dedi.
“TERÖR OLAYLARI TURİZMİ BALATALIYOR”
Bartık, terör olaylarının bölge turizmini baltaladığını vurgulayarak, şöyle devam etti:
“Terör olaylarının artmasıyla turizm tarafında kayıplarımız oluyor. Özellikle gastronomi, kültür ve tarih turizmi ilk etkilenen alanlar oluyor. Yanlış haberlerin yapılmasını istemiyoruz. Turizmde sıkıntı olunca birçok sektör etkileniyor.”
Bölgede yaşanan olumsuzluklara rağmen güzelliklerin de yaşandığına dikkati çeken Bartık, yıllardır ihracatta 6’ncılık unvanını koruyan Gaziantep’in, ağustos ayı itibariyle 5’inciliğe yükseldiğini ifade etti.
Bartık, sıkıntıların giderilmesi halinde Gaziantep’in Türkiye’nin yükünü sırtlamaya hazır olduğunu kaydetti.
Dün açıklanan büyüme rakamlarına da değinen Bartık, daha fazla büyümek için katma değerli ürünler üretilmesi gerektiğine işaret etti.
Bartık, “Katma değerli ürünlere yönelmezsek 3 ila 3,5 arasında büyümeye devam ederiz. 2023 hedefinden uzaklaşırız. Yeni hükümetin kurulması, önümüzün açılması lazım. İş dünyasının gücünü biliyoruz, ülkenin gücünü de göstermemiz lazım. Ülke olarak uzaklara bakıyoruz, burnumuzun dibini görmüyoruz. Bulgaristan ve Yunanistan ile ticaretimiz iyi değil, komşularla iyi diyalog içinde olmayız” şeklinde konuştu.
“BAĞIRARAK PROBLEM ÇÖZMEK ZOR”
Bu kurlarla yatırım yapmanın mümkün olmadığını söyleyerek, şu an için kimsenin yatırım iştahının olmadığını aktaran Bartık, Türkiye’de modelin değiştirilmesi, yeni hikayelerin yazılması gerektiğini, bunun için de iş dünyasının yeni modeller geliştirmesi gerektiğini söyleyerek, “Bağırarak problem çözmek zor. Problemi biliyorsak, çözmenin de yollarını aramalıyız. Bağırıp çağırmaktan ziyade öneri sunmanın doğru olduğunu düşünüyorum” dedi.
İran pazarına da dikkati çeken Bartık, “Erbil’de ticaret ofisi açtık. Tahran’a da ofis açmayı planlıyoruz. İran’da iyi bir pazar var, kültür ve din birlikteliğimiz var. Üretim modelimiz aynı, 80 milyon insan ve ciddi kaynakları var. İran’a yakın zamanda heyet götürmeyi düşünüyoruz. Yeni yatırım ve pazarlar için iş dünyasına öncülük yapmak istiyoruz” diye konuştu.
“SURİYE VE RUSYA GAZİANTEP İÇİN ÖNEMLİ BİR PAZAR”
Suriye ve Rusya’nın da Gaziantep için önemli bir pazar olduğunu anlatan Bartık, “Suriye’de sıkıntı var ama ilerleyen yıllarda iyi bir pazar olacak. Irak pazarı iyi ama daha iyi olmamız gerekiyor. Rusya’yla ilgili de beklentilerim var, inşaat sektöründe iyi pazar var. İnşaatçıların birleşip bu ülkenin altyapısını yapmaya talibiz” ifadelerin kullandı.
Bartık, ihracatın artırılması için yeni pazarların araştırılması gerektiğini kaydetti. Türkiye ihracatının yükselip düştüğünü taşıma performansıyla takip ettiklerini anlatan Bartık, “Büyüme Avrupa’da olmuyor. Demek ki bu pazarda çok büyümeyiz. Yeni pazarlar keşfetmeliyiz. Yeraltı kaynaklarımız yok, çok çalışmamız gerekiyor. İş dünyası ve hükümetin yeni yol haritası çizmesi gerektiğine inanıyorum. Yeni dönemde artık hikâyenin baştan yazılması gerekiyor” şeklinde konuştu.
Türkiye’nin son yıllarda iyi bir dizi ihracatçısı olduğunu vurgulayan Bartık, diziler aracılığıyla Türk markalarının da pazarlanabileceğini söyledi.
Bartık, 80’li yıllarda bunu bazı Avrupa ülkelerinin iyi yaptığını, Türk dizi sektörü ve markaların da el ele vererek markaların pazarlanması gerektiğini sözlerine ekledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!