IHA
Oluşturulma Tarihi: Aralık 13, 2015 13:33
‘’22. GAPSHOES YAZ FUARI’’ KAPILARIN AÇIYOR
‘’22. Uluslararası Ayakkabı, Terlik, Saraciye ve Yan Sanayi Yaz Fuarı (GAPSHOES)’’, 16 Aralık Çarşamba günü Gaziantep Ortadoğu Fuar Merkezi’nde kapılarını ziyaretçilere açıyor.
Gaziantep Sanayi Odası (GSO), Gaziantep Kunduracılar Odası, Türkiye Umum Ayakkabıcılar Odası ve KOSGEB destekleriyle, Akort Fuarcılık tarafından organize edilen GAPSHOES Fuarı, ayakkabı sektörünü buluşturmaya devam ediyor.
Temsil edilecek firma sayısının 270 ve marka sayısının 750 olduğu belirtilen fuara, Gaziantep’in yanı sıra Adana, Ankara, Antakya, Çankırı, Çorum, İstanbul, Kahramanmaraş, Kayseri, Konya, Osmaniye, Samsun, Sinop ve Şanlıurfa’dan ayakkabı, terlik, deri, saraciye üreticileri ile ayakkabı makine üreticileri katılıyor.
19 Aralık tarihine kadar açık olacak fuarı, Türkiye’nin her noktasından profesyonel ziyaretçilerin yanı sıra yurt dışından başta Ortadoğu, Afrika ve Türk Cumhuriyetleri ülkelerinden olmak üzere 25 bin kişinin ziyaret etmesi bekleniyor.
Yılda iki defa yaz ve kış sezonları için gerçekleştirilen GAPSHOES Fuarı’nın sektöre katkısının çok önemli olduğunu belirten GSO Yönetim Kurulu Başkanı Adil Konukoğlu, sektörel fuarların firmaların kalıcı olması, ihracatın süreklilik arz etmesi ve pazar çeşitlendirmesinin başarısı açısından önemli imkanlar sunduğunu belirtti.
‘’DOĞRU TANITIM MECRALARI KULLANMALI’’
Gaziantep’in, Türkiye’de ayakkabı sektörünün nabzını tuttuğunu ve en önemli ayakkabı üreticilerinin faaliyet gösterdiğine işaret eden Konukoğlu, Gaziantep’ten en fazla ayakkabı ihracatı yapılan pazarların başında Ortadoğu, Türk Cumhuriyetleri, AB ülkeleri ve Afrika ülkelerinin geldiğini bildirdi.
Küreselleşme sürecinde tüm sektörlerde hızlı bir gelişme ve yoğun bir rekabet yaşandığını, böyle bir ortamda sadece kaliteli mal üretmenin yetmediğini belirten Konukoğlu, ‘’Ürettiğiniz ürünü pazarlamak, bunun için doğru tanıtım faaliyetleri yapmak ve doğru tanıtım mecralarını kullanmak başarıyı beraberinde getiriyor’’ diyerek, fuarların önemine vurgu yaptı.
‘’Ayakkabı ve terlikte markalaşma çalışmalarına hız vermemiz, toplam kalite ve yenilikçi anlayışımızı üretime yansıtmamız, katma değeri yüksek ürünler üretmemiz sektörün rekabet gücüne güç katacaktır’’ diyen Konukoğlu, müşteri beklentilerine göre vizyonunu çizen ve yeni pazarlama stratejileri belirleyen ayakkabı sektörünün ulusal ve uluslararası pazarlarda büyüyeceğine inandığını sözlerine ekledi.
"ETİYOPYA’DAN ALIM HEYETİ GELECEK’’
Akort Fuarcılık Genel Müdürü Hülya Akkaya da verdiği bilgide, GAPSHOES Fuarı’nın tanıtımı için başta Etiyopya olmak üzere Azerbaycan, Irak, Türk Cumhuriyetleri, Kuzey Afrika ve Avrupa üzerine yoğunlaştıklarını ve ziyaretler gerçekleştirdiklerini belirtti.
Alım heyetleri gelmesi için girişimlerde bulunduklarını ifade eden Akkaya, ‘’GSO ile yapılan çalışmalar sonucunda Etiyopya’dan getirilecek alım heyeti ile dört gün boyunca görüşmeler gerçekleştirilecek’’ dedi.
Akkaya, bu yıl ilk defa Ayakkabı Yan Sanayicileri Derneği’nin stant açarak merkez statüsünde fuara katıldığını, ayrıca sektörlerle ilgili toplantılar yapılacağını belirtti.
Hülya Akkaya, Suriye’den 11, Çin ve Irak’tan 1’er olmak üzere toplam 13 uluslararası katılımcının da fuarda yer alacağını kaydetti.