Lise Öğrencilerine "Akran Zorbalığı" Semineri

Güncelleme Tarihi:

Lise Öğrencilerine Akran Zorbalığı Semineri
Oluşturulma Tarihi: Mart 18, 2015 15:36

SOSYAL YAŞAM OKULU PROJESİ KAPSAMINDA TEPEBAŞI BELEDİYESİ VE ACIBADEM ESKİŞEHİR HASTANESİ İŞBİRLİĞİ İLE TAYFUR BAYAR ANADOLU LİSESİ’NDE UZMAN PSİKOLOG YELDA ÖGE’NİN KATILIMIYLA YAKLAŞIK 150 ÖĞRENCİYE “AKRAN ZORBALIĞI” KONULU SEMİNER VERİLDİ.

Sosyal Yaşam Okulu projesi kapsamında Tepebaşı Belediyesi ve Acıbadem Eskişehir Hastanesi işbirliği ile Tayfur Bayar Anadolu Lisesi’nde Uzman Psikolog Yelda Öge’nin katılımıyla yaklaşık 150 öğrenciye “Akran Zorbalığı” konulu seminer verildi.
Seminerde öğrencilere "Akran Zorbalığı" hakkında bilgiler veren Psikolog Öge, en çok akran zorbalığına uğrayan öğrencilerin pasif, içine kapanık ve sessiz öğrenciler olduğunu söyledi. Öğe, bir ya da birkaç öğrencinin kasıtlı olarak başka bir öğrenciye psikolojik, fiziksel, sözel olarak yaptığı her olumsuz davranışın akran zorbalığı olarak tanımlandığını belirterek, “Bir eylemin zorbalık olması için tekrarlayıcı, kasıtlı ve taraflardan birinin kendini savunamayacak durumda olması gerekir. Özellikle son yıllarda ilköğretim ve lise dönemlerinde ciddi bir artış görülmektedir. Zorbalık türlerini 3 grupta ele alabiliriz. Fiziksel, psikolojik, sözel zorbalık olmak üzere. Öğrenciler arasında fiziksel olarak tokat atma, tekmeleme, saçını çekmek, dürtmek gibi zorba davranışların yanı sıra psikolojik olarak yalnız bırakmak, ortamın dışında tutmak, faaliyetlere çağırmamak gibi psikolojik zorbalık türleri de sıklıkla yapılmaktadır. Sözel olarak yapılan zorbalıkta öğrenciler birbirlerine lakap takmakta fiziksel özellikleriyle dalga geçmekte, küfür etmekte ve bu durum mağdur olan kişinin benlik saygısını azaltabilmektedir. Akran zorbalığına uğrayan öğrenciler özgüven eksikliği yaşamakta ve depresyon, kaygı bozukluğu gibi psikolojik problemlerle karşılaşabilmektedirler” dedi.
"Akran zorbalığına uğrayan öğrenciler sessiz kalmamalı" diyen Öge, şöyle devam etti:
“Durumu okul yetkilileri ve aileleriyle paylaşmaları için teşvik edilmelidir. Okul yetkilileri zorba çocuklar ve mağdur çocuklar için rehberlik servisleriyle ortak çalışmalı ve ailelerle birlikte paylaşımda bulunmalı, psikolojik destek almaları için çocukları uzmana yönlendirmelidir.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!