Güncelleme Tarihi:
Saadet YÖRÜKÇÜ / ESKİŞEHİR,(DHA)- BİRLEŞİK Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) tarafından yapılan açıklamada, 25 Ocak 2017 tarihinde Eskişehir'den Afyonkarahisar'a gitmekte olan Raybüs'ün TIR'a çarpması sonucunda TIR şoförünün öldüğünü, 2 makinist, 1 stajyer makinist ile 15 yolcunun da yaralandığı belirtildi. Açıklamada, "Cinayete dönüşen kazalara hayır diyoruz" denilerek önlem alınması istendi.
BTS Eskişehir Şubesi'nde düzenlenen basın toplantısında tren hemzemin geçitlerinde sık sık kazaların meydana geldiği vurgulandı. Toplantıda BTS Genel Sekreteri İshak Kocabıyık'n hazırladığı basın metni okunarak şöyle denildi:
"Eskişehir-Afyon seferini yapan 72406 sefer sayılı raybüs, stajer Emre Oktay ile kumanda makinistti Resul Derin ile Abdülhalim Kara'nın yönetiminde iken Kütahya'nın Dumlupınar Mahallesinde Tugay Geçidi diye bilinen kontrolsüz hemzemin geçitte cam yüklü TIR ile çarpıştı. Çarpışma nedeniyle tren raydan çıktı, hat 3 saat süreyle ulaşıma kapalı kaldı. TIR sürücüsü olay yerinde hayatını kaybederken, biri stajer olmak üzere 3 makinist ve 15 yolcu yaralandı. Son yıllarda gözle görülür bir şekilde artan hemzemin geçit kazaları bütün uyarılarımıza rağmen ilgililerin ihmalleri, umursamazlıkları ve sorumsuzlukları ile devam etmekte. Sendikamız tarafından özellikle TCDD'nin yeniden yapılanması adı altında tasfiyesi kapsamında uygulamaların hızlı bir şekilde hayata geçirildiği, 160 yıllık bir işletmecilik kültürünün yok edildiği bu süreçte BTS olarak tüm uyarılarımıza rağmen gerekli önlemlerin alınmaması nedeniyle bu ve benzeri kazalar yaşanmaktadır. Bir an önce mümkün olan yerlerde hemzemin geçitler kaldırılarak karayolu kesişmeleri alt üst geçit haline getirilmelidir. Kesişmelerin zorunlu olduğu geçitlerde bekçi kontrollü, bariyerli geçitler olmalıdır. Bu geçitlerde özelleştirme çalışmalarının bir parçası olarak sürdürülen taşeronlaştırma yoluyla personel istihdam edilmesine son verilerek bunun yerine kurul personeli çalıştırılmalıdır. Mevcut taşeronlarda kadrolaştırılarak kurum personeli yapılmalıdır. TCDD özelleştirme çalışmaları ile 160 yıldır oluşturduğu güvenlik birikimini bir tarafa bırakarak, Emniyet Yönetim sistemi adı altında uzman olmayan ve işi yeterince bilmeyen kişilerden yeni bir sistem kurmuştur. Böyle bir sistem kurulduktan sonra kazaların azalması beklenirken aksine artmıştır. TCCD bu sistem ile güvenliksiz bir işletmeciliğin önünü açmıştır. Bugünkü mevzuatta hemzemin geçitler konusunda TCCD Genel müdürlüğü, Belediyeler, karayolları Genel müdürlüğü Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı sorumludur. Bizler cinayetlere dönüşen kazalara hayır diyoruz."
-