Öğrenme Ve Öğretme Sürecinde Arcs Motivasyon Modeli Semineri Düzenlendi

Güncelleme Tarihi:

Öğrenme Ve Öğretme Sürecinde Arcs Motivasyon Modeli Semineri Düzenlendi
Oluşturulma Tarihi: Kasım 09, 2015 14:32

FIRAT ÜNİVERSİTESİNDE 'ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜRECİNDE UYGULAMALI ARCS MOTİVASYON MODELİ SEMİNERİ DÜZENLENDİ.

Fırat Üniversitesi (FÜ) Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü tarafından organize edilen “Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Uygulamalı ARCS Motivasyon Modeli" semineri düzenlendi.
FÜ Prof. Dr. Mustafa Temizer konferans salonunda düzenlenen “Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Uygulamalı ARCS Motivasyon Modeli" seminere Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ahmet Kazez, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Rifat Çolak, öğretim üyeleri, öğretmenler ve öğrenciler katıldı. Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yalın Türel Kılıç, “Eğitimde Motivasyon" konusunda dünya çapında tanınan Prof. Dr. John Keller ile 2007 yılında birlikte çalışmalar yaptığını kendisinden öğrenci olarak dersler aldığını ve kendisini Fırat Üniversitesinde ağırlamaktan dolayı mutlu olduklarını söyledi.
ARCS modelinin dikkat, uygunluk, güven ve tatmin kelimelerinin baş harflerinden oluştuğunu ifade eden Prof. Dr. Keller ise, “2010 yılında model İrade-İstenç (Volition) boyutunu da ekleyerek, modelin adını ARCS-V şeklinde kullanmaya başladık. Her alanda kullanılabilecek ARCS motivasyon modelinin en önemli ve ilk unsuru, farklı bilgi aktarma yöntemlerini kullanarak öğrencinin dikkatini sürekli canlı tutmaya çalışmaktır. E-Öğrenme uygulamaları öğrencinin dikkatini ayakta tutmada büyük avantajlar sağlamaktadır. Çünkü e-öğrenme içeriklerinde bilgi sunma yöntemlerinin tamamı kullanılır. Bu yöntemler, yazılı anlatım, görsel anlatım, sesli anlatım ve animasyondur. ARCS modelinde güven ayağının amacı öğrencinin konuyu öğrenmek için gerekli çabayı göstermesini sağlamaktır. Eğer öğrenci eğitim programının hedeflerine ulaşamayacağını düşünürse veya programı başarı ile tamamlamanın çok fazla çaba ve zaman gerektirdiği hissine kapılırsa motivasyonu düşecektir. Profesyonel e-öğrenme programlarında, eğitimi tamamlamak için tahmini gereken sürenin bildirilmesi veya eğitim sırasında eğitimin ne kadarının tamamlandığının gösterilmesi bu nedenle gereklidir. Tüm e-öğrenme faaliyetlerinin başarısı ve başarısızlığı öğrencinin motivasyonu ile doğrudan ilgilidir. ARCS motivasyon modeli, eğitimlerin başarısı için kritik öneme sahip olan bu unsurun sağlanması için, e-öğrenme programlarının tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesi sırasında da dikkate alınan geçerli araçlardan birisidir” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!