Servisçiler yaş sınırlaması değil eğitim istiyor

Güncelleme Tarihi:

Oluşturulma Tarihi: Şubat 23, 2015 11:52

- Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan'ın, servis şoförlüğü yaş şartının 26'ya çıkarılacağına ilişkin açıklaması sektörde yankı buldu - Ankara Servis Aracı İşletmeleri Esnaf Odası Başkanı Elmadağlı: - "Alınan kararın doğru olmadığını düşünüyoruz, yaş sınırlaması yerine eğitim istiyoruz"

Haberin Devamı

EDİRNE (AA) - SALİH BARAN - Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan'ın, servis şoförlüğü yaş şartının 26'ya çıkarılacağına ilişkin açıklaması sektörde yankı buldu.

Edirne Şöförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Erbey Kılıç, yaş sınırlamasıyla sektörün insan gücünde tıkanma yaşanabileceğini belirtti.

Ankara Servis Aracı İşletmeleri Esnaf Odası Başkanı Tuncay Elmadağlı ise tecrübenin yaşla değil sürücülükte direksiyon başında gerçekleşeceğini söyledi.

Düzenlemenin yeniden gözden geçirilmesi gerektiğinin altını çizen Elmadağlı, şunları kaydetti:

"Alınan kararın doğru olmadığını düşünüyoruz. Yaş sınırlaması yerine, eğitim istiyoruz. Yıl tecrübe sağlamaz. Ehliyetini alan bir genç çalışmak için 26 yaşını mı bekleyecek? Babası servisçi. Oldu da vefat etti. Servis oğluna intikal etti. Ne yapacak bu genç? 26 yaşını mı bekleyecek? Daha önce aranan 3 yıl süreyle E sınıfı sürücü belgesine sahip olma şartını 5 yıla, B sınıfı sürücü belgesine sahip olma şartını ise 5 yıldan 7 yıla çıkarılmasının da doğru bulmadığımızı ifade ediyoruz. Tecrübenin direksiyon başında kazanılacağını savunarak düzenlemenin buna göre yapılmasını savunduk, savunuyoruz."

Haberin Devamı

- "İstanbul'da servisçi olmayanı dövüyorlar"

İstanbul Umum Servis Araçları İşletmecileri Esnaf Odası Başkanı Hamza Öztürk ise yaş sınırlamasından daha çok sıkı bir eğitim ve denetim beklediklerini ifade etti.

Neredeyse her önüne gelenin servis kullanabilir hale geldiği İstanbul'da özellikle sıkı denetimlerin şart olduğunun altını çizen Öztürk, şöyle konuştu:

"Şimdi 26 yaşında kadar servis soförü çalıştıramayacağız. 60 yaşındaki adamın gözleri görmüyor, 50 yaşındakinin refleksleri zayıflıyor biz kimi çalıştıracağız? Servis araçlarının hız sınırları belli. Bu sınırın üzerine çıktığımız zaman bunun cezası var. O zaman çözüm odaklı değil de günü birlik çözümlerle uğraşıyoruz. Sağlam bir eğitim isityoruz. Eğitim sonrası verilen sertifikaların da hem denetimlerde hem sözleşmelerde hem de çalışma izni alınırken aranmasını istiyoruz. Cebimizde onlarca kart var, belge var."

Haberin Devamı

Belgelerin iki yıl sonra geçersiz olduğunu hatırlatan Öztürk, "Her önüne gelen bu işi yapmamalı, şu anda İstanbul'da servisçi olmayanı dövüyorlar. Herkes servisçi, askerden gelen, emekli olan, işi bozulan servise çıkıyor, bunlarda sıkı denetlenmeli" ifadesini kullandı.

- Bakan Elvan'ın açıklaması

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, üniversite öğrencisi Özgecan Aslan'ın öldürülmesinin ardından gündeme gelen servis araçlarıyla ilgili, "Şehirlerarası otobüs şoförleri için bir şart var, 26 yaş. Yaşının en az 26 olma şartı. Bu uygulamayı servis şoförleri için de getirdik. Yani 26 yaşının altındaki vatandaşlarımız hiçbir şekilde servis şoförü olarak artık çalışamayacaklar" açıklamasını yapmıştı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!