SARDOS Sözcüsü Faruk Eker: “Bisiklet, Türkiye’de karne hediyesinden öte gidemiyor”

Güncelleme Tarihi:

SARDOS Sözcüsü Faruk Eker: “Bisiklet, Türkiye’de karne hediyesinden öte gidemiyor”
Oluşturulma Tarihi: Nisan 02, 2016 11:51

SARDOS Sözcüsü Faruk Eker: “Bisiklet, Türkiye’de karne hediyesinden öte gidemiyor”

Haberin Devamı

EDİRNE,(DHA)-EDİRNE’nin Keşan İlçesi’nde faaliyet gösteren Saros Doğa Sporları Topluluğu (SARDOS) Sözcüsü Faruk Eker, bisikletin hem bir spor aracı, hem de ulaşım aracı olarak, Türkiye’de yaygın şekilde kullanılmadığını belirterek bisikletin insan hayatındaki konumunun, çocuklara verilecek bir karne hediyesinden öteye gidemediğini söyledi.

Bisikletin, Türkiye’deki kullanım oranına bakıldığında, oldukça düşük olduğunun görüldüğünü söyleyen Eker, genel olarak bakıldığında bu durumun, şehirden şehre, hatta mahalleden mahalleye farklılık gösterdiğini de belirtti.

TÜRKİYE’DE BİSİKLET KULLANIM ORANI YÜZDE 5

Türkiye’deki bisiklet kullanım oranının, yüzde 5 gibi küçük bir oranda olduğunu kaydeden Eker, “Bu durumun sebeplerinden bahsedecek olursak akla ilk gelenler şöyle sıralanabilir; yaşadığımız şehirler motorlu araçları ön plana çıkartacak biçimde tasarlanmış, inşa edilmiştir ve şehir altyapısı ile ilgili yapılması planlanan yeni yatırımlar için de bu eğilim devam etmektedir. Bisikletliler için özel yolların bulunmaması, toplu taşıma araçları ile bisiklet taşınmasına olanak tanınmaması, bisiklet park yerlerinin bulunmaması gibi altyapı sorunlarının yanı sıra kişilerin davranış alışkanlıkları da bisiklet kullanımının yaygınlaşmasını engelleyen sebeplerden bir tanesidir. Şehir içi ulaşımda ilk akla gelen seçenek otomobil olur iken, gündelik hayatta bisikletin hayatımızdaki yeri çoğunlukla çocuklara verilecek bir karne hediyesi olmaktan öteye gidememektedir” dedi

“BİSİKLETLİ YAŞAM BİRÇOK UNSURA ETKİ ETMEKTEDİR”

Bisikletin, şehir içersinde kabul gören bir ulaşım aracı olmamasının yanı sıra, bir spor ve hobi aracı olarak da olması gereken düzeyde olmadığının altını çizen Eker, şunları söyledi: “Oysa ki büyük şehirlerde dahi şehirlerin keşmekeşinde kaçıp yeşil ve nefes alınabilecek alanlara giderek vakit geçirmek doğayla baş başa kalıp bisiklet kullanmak mümkün iken, şehirlerde yaşayan insanlar boş vakitlerini değerlendirmek amacı ile de tercihlerini yine beton binalar ve kapalı mekanlar içerisinde kalmaktan yana kullanmaktadırlar. Bu gibi olumsuz tespitlerin yanı sıra, Türkiye’de bisiklet kullanımı ile ilgi olumlu örnekler de bulunmakta ve güzel gelişmeler yaşanmaktadır”

“OKUL BAHÇELERİNDE BİSİKLET PARK YERLERİ YAPILABİLİR”

Son olarak, Keşan’daki okulların bahçelerinde bisikletler için bir park alanı oluşturulması gerektiğini vurgulayan Faruk Eker, “Çocuklarımız, güvenli yolları kullanarak okullarına bisiklet ile gidebilir. Okuluna bisiklet ile gidecek çocuklarımız için okul bahçelerinde bisiklet park yerleri yapılabilir” şeklinde konuştu.

FOTOĞRAFLI

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!