Güncelleme Tarihi:
EDİRNE, (DHA)- EDİRNE Belediye Başkanı Recep Gürkan, toplu ulaşımda 3 temel sorun olduğunu belirterek, bu sorunları çözüme ulaştırmak için mücadele ettiklerini söyledi.
Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, katıldığı Edirne Toplu Ulaşım Sistemi'nin (ETUS) olağan genel kurulunda, "Türkiye'nin en güzel şehirlerinden birinde yaşıyoruz. Edirne sadece Türkiye'nin değil insanlığın ve tarihin en mükemmel şehirlerinden biri. Şoför esnafının bazen 40 derece sıcakta, bazen de karda buzda çalışarak oldukça kutsal bir mesleği yerine getiriyorlar. Özellikle minibüs esnafıyla ilgili yapmadığıma adım kadar emin olduğum bir şey var, sizi soymadım. Sizi soymayı bir an bile düşünmedim. Akıllı bir adamım. İstesem bin tane yöntem bulurdum. Yeni bir sistem kurardım. 'Hadi bir 15 trilyon daha verin' derdim. Bir kere dahi sizden para koparmak aklıma gelmedi. Tam aksine; bir gün Hakan Giyik, geldi dedi ki; 'Devir ücretleri ile ilgili sıkıntı var', 'Devir ücreti nedir?' dedim, 'İşte eskiden kalan bir karar var. Devir için size gelip para yatırıyoruz'. 'Kaç para?' dedim. '30 bin civarı' dedi. 'Bu doğru değil. Adam malını devrediyor, biz niye para alıyoruz' dedim. Komple kaldırdık bu kararı. Göreve geldiğim gündem bu yana gerçekçi bir şekilde zam vermeye çalıştık. Bu zamlar sizler için yeterli gelmemiş olabilir. Hepsinin faturasını bize çıkartmayın. Biraz da mazota, vergi zam yapanlara söyleyin. Biz elimizden geleni yapıyoruz" dedi.
"MEMNUNİYETSİZLİK ORANI YÜZDE 7 İLE 8 CİVARINDA"
Edirne Belediyesi olarak her 6 ayda bir anket yaptırdıklarını ve yaptırdıkları bu anketlerdeki sorulardan birinin de 'Ulaşımdan memnun musunuz, değil misiniz?' sorusu olduğuna dikkat çeken Gürkan, "Anketlerde yüzde 7-8 oranında ulaşımdan memnun değiliz çıkıyor. Çok doğal ve normal bir rakamdır. Hatta memnuniyetsiz oranı düşük bir rakamdır. Ama memnuniyetsizlik oranı yüzde 7-8 çıkıyor diye, vatandaşın yüzde 93'ü bizden memnun diye bizim 'hiçbir şey yapmamıza gerek yok' deme hakkımız da yok. Memnuniyetsizliği yüzde 2-3'lere mümkünse sıfıra düşürmemiz gerekiyor. Ben ETUS'un da Edirne Belediyesi'nin de başkanı olarak, elimden gelen gayreti gösterdim. Bundan sonra da göstermeye devam edeceğim" dedi.
Gürkan, 2 gün önce Euromonitor International, 2015 verilerini açıkladığını belirterek, "Artık ülkeler değil, şehirler yarışıyor. Kimse İstanbul derken, Türkiye demiyor. Londra derken, İngiltere demiyor. Euromonitor International açıklamasına göre Edirne turist sayısında tüm dünyadaki turist alan şehirler arasında 61'inci sırada; 3 milyon 190 bin turist almışız. 'Bu turistleri biz görmüyoruz' diyebilirsiniz. Çünkü turisti oyalayacak, turistin Edirne'de kalmasını sağlayacak destinasyonlarımız yok. Şimdi onları yapıyoruz. İddia ediyorum bu sözümü unutmayın en geç 10 yıl içerisinde Edirne'ye 1 yılda gelen turist sayısı 10 milyona çıkacak. Bakın Edirne'ye gelen 3 milyon İstanbul'a gelen 12 milyon ve biz bunun 10 milyona çıkartacağız. Bunu yaşayıp göreceksiniz. Ben olurum olmam bilemem ama bunun tohumlarını atıyorum. 10 milyon turist alırsa bunun yarısını siz taşıyacaksınız. Bunu yaşayacağız" dedi.
ULAŞIMDA 3 TEMEL SIKINTI
Ulaşımda yaşanan sıkıntılara da değinen Gürkan, Edirne'de 3 temel sıkıntının var olduğunu söyledi. Vatandaşın 'balık istifi' dediği ayakta yolcu taşıma konusundaki tepkileri de değerlendiren Gürkan, Edirne'nin bundan 6-7 yıl önce bir tercih yaptığını söyledi. Ayakta yolcu taşınmasına 6-7 önce karar verildiğini ve bu amaca uygun araçların alındığını anlatan Gürkan, "Başkanım balık istifi taşınıyoruz' peki bu araçlara proje çizen, hesabını kitabını yapan, ruhsat veren devlet. Bu araçlara trafik tescil belgesi veren devlet. Faturayı ETUS ve Edirne Belediyesi mi ödeyecek" dedi.
Yaşanan ikinci sorun ise gecikmeler olduğunu anlatan Gürkan, "Hiç kimse aslında durağa gittiğinde saatine bakmaz. 5 dakika beklese 10 dakika gibi gelir. Bu beklemeyi, akşam ve sabah saatlerinde yaşanan sıkışıklığı yeni alınan araçlarla azalttık. 24 saat kesintisiz ulaşıma geçelim dedim. Sizde destek verdiniz. Geçtik. Belki zarar ediyorsunuz, sıkıntı çekiyorsunuz, uykusuz kalıyorsunuz. Ama bu yaptığınız çok önemli bir hizmet. Bizden 2 ay sonra Londra Belediyesi bir karar aldı. 2 metro hattını gece 3'e kadar çalıştıracağız dedi. Bizden 1 yıl sonra İstanbul Belediyesi iki karar aldı. 'Kadına şiddet, çocuğa şiddet, taciz, uyuşturucu' gibi suçlardan ceza almış olanlara çalışma belgesi vermiyoruz. Biz bu kararı 1 yıldır uyguluyoruz. 1 Ocak 2016'dan sonra bir uygulama daha başlattık; 'Kadın yolcu saat 22.00'den sonra nerede inmek istiyorsa, orada indireceğiz' diye biz 1 yıldır uyguluyoruz. İstanbul Belediyesi 1,5 ay önce başlattı ve kendini Türkiye'de bunu uygulayan tek belediye olarak lanse etti. Bu gurur Edirne'nin, bu gurur şoför esnafının" diye konuştu.
Üçüncü temel sıkıntının ise şoförlerin sert ve kaba davranışları olduğunu anlatan Gürkan, "Çözmediğimiz bir şey var: eğitim veriyoruz, uyarıyoruz, işten atıyoruz olmuyor. Şoförlerimizin vatandaşlara karşı sert ve kaba davranmasını çözemedik. Balık istifini, araç sayısını arttırarak çözüyoruz, beklemeyi çözüyoruz ama şoförlerin sertliği kabalığı hoş değil, Edirne'ye yakışmıyor. Bunun üzerinde durun. Arkadaşlar gün içerisinde yoruluyorsunuz. Sinirler geriliyor ama bunlar hiçbiri kaba davranmamız için gerekçe değil. Bundan haklı çıkamayız. Doğru da değil. Lütfen şoförleri uyaralım. Takip edelim. Halka hizmet, insana hizmet zordur. Hangi sektörde olursa olsun. Güler yüzü ve tebessümü yüzünüzden eksik etmeyin. Hep haklının, emekçinin yanında oldum, olmaya devam edeceğim. İnandığım şeyi yaptım, yapmaya devam edeceğim" dedi.
FOTOĞRAFLI