IHA
Oluşturulma Tarihi: Şubat 11, 2016 17:28
VALİ ALİ FİDAN ÇAĞRI MERKEZİNİ İNCELEDİ
Polis, Jandarma, İtfaiye, 112 Acil Servisi, AFAD ve Orman Yangın gibi acil çağrı alan kurumlar 112 Acil Çağrı numarası altında birleşti. Kalıcı Konutlar Bölgesi’nde bulunan Acil Çağrı Merkezi binasını gezen Düzce Valisi Ali Fidan, çalışanlardan bilgiler aldı.
Vali Ali Fidan beraberinde İl Jandarma Komutanı Albay Bilal Güvenir, İl Emniyet Müdürü İsmail Hakkı Akyüz, İl Sağlık Müdürü Mahir Arslan ve AFAD Müdürü Ali Kartal ile birlikte Kalıcı Konutlar Bölgesi’nde bulunan 112 Çağrı Merkezi binasını gezdi. Binada ki çağrı karşılama birimlerini gezen Vali Fidan, çalışanlardan bilgiler aldı.
Çağrı merkezi gezisi sonrası bir açıklama yapan Vali Ali Fidan, “112 Acil Günü bu vesile ile çalışan arkadaşlarımızın gününü kutluyoruz. İlimizde açılışı yapılan merkezi görelim istedik. Çağrı merkezimiz bina yapımları donanım yapımları belli bir süreyi alıyor. Ülke genelinde yeni bir sisteme geçiliyor. Bütün acil çağrı hizmeti veren kurumların tek bir merkezde toplanarak etkin hizmet sunması hedefleniyor. Ben bakanlıktayken de bu proje üzerinde çalıştım. Daha önce 12 il geçmişti. Biz Düzce olarak ikinci 10 grupluk ildeyiz. Yani 23 ilde bu hizmet başladı. Düzce’de de bina ve donanım tamamlandıktan sonra ilk itfaiye olarak 17 Ocak’ta başladık 27 Ocak’ta emniyetle tamamladık. Emniyet, jandarma, sağlık, AFAD itfaiye ve Orman Yangın acil çağrıları buradan karşılanıyor. Artık vatandaşlar birden çok bilme mecburiyetinde değiller. Hem Türk vatandaşları hem de gelen turistlere faydası olacak. Artık polis, jandarma, itfaiye, AFAD gibi kurumları 112 numarası üzerinden acil numaralara ulaşabilecekler. Bütün acil durumları buraya bildirebilecekler. Burası yeni bir sistem. Donanımı ile oldukça bütün kurumlar bir arada çalıştığı için birden fazla kuruma aynı anda sevk etmek bir vakayı birden fazla kurumun müdahalesi lazımsa yani hem itfaiye hem polis hem de sağlığın gitmesi gereken vakada etkin bir iş birliği sağlanıyor. Aynı anda tüm kurumlar gidebiliyor. Evrensel bir sistem. Avrupa çağrı sistemine uyumlu hale geldi. Avrupa’nın herhangi bir ülkesinde arandığı gibi burada da 112 numarası üzerinden hizmet alınıyor. Etkin bir raporlama sistemi var. Bir çağrı geldi kaç saniye sonra karşılandı, kurumlar kaç saniye sonra yada kaç dakika sonra yönlendirildi, kaç dakika sonra olay yerine vardı, ilk müdahale ne zaman yapıldı? Bunlarla birlikte etkin denetim sistemi oluşacak. Dolayısı ile vatandaşlarımızın acil durumda en hızlı hizmetini almasını sağlamayı hedefliyoruz. Şu anda faaliyet başladı, kurumlarımız geldiler” dedi.