Bireysel emeklilik ödemelerinden kesintiler

Güncelleme Tarihi:

Oluşturulma Tarihi: Kasım 16, 2014 11:16

- TÜDER Genel Başkanı Küçük: - "Bireysel emeklilik ve şahıs sigortası geri ödemesi kapsamında Büyük Mükellefler Vergi Dairesi Başkanlığına 420 bin 137 dilekçeyle başvuru yapılmış olup, evraklarda eksiklik olmayan başvurulara ait işlemler itibarıyla 403 bin 47 kişiye 306 milyon 388 bin 351 lira ödeme yapılmıştır"

Haberin Devamı

DÜZCE (AA) - ÖMER ÜRER - Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Levent Küçük, bireysel emeklilik ve şahıs sigortası geri ödemesi kapsamında Büyük Mükellefler Vergi Dairesi Başkanlığına 420 bin 137 dilekçeyle başvuru yapıldığını belirterek, "Evraklarda eksiklik olmayan başvurulara ait işlemler itibarıyla 403 bin 47 kişiye 306 milyon 388 bin 351 lira ödeme yapılmıştır" dedi.

Küçük, AA muhabirine yaptığı açıklamada, özel bireysel emeklilik ve şahıs sigortası sisteminden ayrılanların sorunlarına çözüm bulmak amacıyla çalıştıklarını söyledi.

İade işlemlerinin sonuçlandırılmasının çok uzun zaman aldığı, mahsup talebi süresinde yerine getirilmediğinden ödenecek vergilere gecikme zammı uygulandığını tespit ettiklerini vurgulayan Küçük, "İletilen sorunlar ve yapılan çalışmalarla ilgili olarak, Gelir İdaresi Başkanlığı Büyük Mükellefler Vergi Dairesi Başkanlığı, derneğimize cevabi yazı göndermiştir. Cevabi yazıları için yetkililere teşekkür ediyoruz" diye konuştu.

Haberin Devamı

Türkiye'deki 16 sigorta şirketinde bireysel emeklilik ve şahıs sigortası geri ödemesi kapsamında 1 milyon 812 bin 253 poliçe düzenlendiği bilgisi aldıklarını belirten Küçük, şunları kaydetti:

"Çalışmalarımız ve gerekli birimlerden aldığımız bilgiye göre, bireysel emeklilik ve şahıs sigortası geri ödeme kapsamında Büyük Mükellefler Vergi Dairesi Başkanlığına 420 bin 137 dilekçeyle başvuru yapılmış olup, evraklarda eksiklik olmayan başvurulara ait işlemler itibarıyla 403 bin 47 kişiye 306 milyon 388 bin 351 lira ödeme yapılmıştır. Dilekçede isim, imza, paranın yatırılacağı banka, banka şubesi, IBAN no, iletişim adresi-telefonu bilgilerinin eksik ya da yanlış verilmesi, dilekçe ekinde gerekli belgelerin bulunmaması (hayat sözleşmesi ile ilgili emeklilik şirketinden alınacak döküm, gerekiyorsa vekaletname veraset ilamı, veraset intikal vergisi borcunun olmadığına dair yazı) , başka emeklilik şirketinden ya da hayat poliçesinden aktarım yapılan sözleşmeler, hak sahibi dışındaki kişilerin başvurması, başvuru dilekçelerine ekli sigorta şirketi dokümanları ile kayıtlarımızdaki mevcut bilgiler arasındaki uyumsuzluk, 5 yıllık düzeltme zaman aşımı süresi geçtikten sonra başvuru yapılması gibi sorunlar görülmektedir."

Haberin Devamı

Küçük, evrak eksiklerinin giderilmesi ve bekleyen başvuruların sonuçlandırılması için tüketicilerin ilgili emeklilik şirketi ve diğer birimlerle yazışmaları gerektiğini anlattı.

"Başka emeklilik şirketinden ya da hayat poliçesinden aktarım yapılan sözleşmelerde doğru tutar iadesi amacıyla her sözleşme için ayrıca hesaplama yapılarak iade işlemi gerçekleştirilmektedir" diyen Küçük, sözlerini şöyle tamamladı::

"Zaman aşımı veya süresinde başvurmayan başvuru sahiplerine red yazılarak bilgi verilmiştir. İadelerin bir kısmı, hak sahiplerinin vergi borçlarına mahsup edilmek suretiyle yapılmaktadır. Bilindiği üzere vergi borçlarına, borç tutarı kadar kesinti yapılmaktadır. Bu borçların büyük kısmı MTV ve trafik para cezalarından kaynaklanmaktadır. Şu anda 17 bin 90 mükerrer işlemi yapılmış ve diğer nedenlerle tasnif dışı tutulmuş dilekçeler bulunmaktadır. Dolayısıyla, bu dilekçeler tekrar gözden geçirilerek, mahkemeler, sigorta şirketleri ve hak sahiplerinden alınacak bilgilere göre dosya işlemleri sonuçlandırılacaktır."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!