Milletvekili Arslan'dan Bakan Arslan'a köprü sorusu

Güncelleme Tarihi:

Milletvekili Arslandan Bakan Arslana köprü sorusu
Oluşturulma Tarihi: Eylül 07, 2016 18:14

Milletvekili Arslan'dan Bakan Arslan'a köprü sorusu

Haberin Devamı

CHP Denizli Milletvekili Kazım Arslan, İstanbul'da açılışı yapılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün nakliyeci esnafına ve firmalara büyük yük getirdiğini öne sürerek Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın yanıtlaması istemiyle bir soru önergesi verdi.

Ağır tonajlı ve geniş akslı araçlara Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü kullanma zorunluluğu getirilmesi üzerine kamyon, kamyonet ve TIR şoförlerinin otoyol ve köprü geçiş maliyetlerinin arttığını iddia eden CHP Denizli Milletvekili Kazım Arslan, bu maliyet artışının sofralara zam olarak yansıyacağını öne sürdü. Denizli Milletvekili Kazım Arslan, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın yanıtlaması istemiyle verdiği soru önergesinde, "Gösterişle açılan köprü, yol açtığı maliyet, mesafe, uzayan kuyruklar ve zaman kaybı yüzünden nakliyeci esnafımıza çok yavuz, aşılması zor, çetin görünüyor. Köprü, işleri kolaylaştıracağı yerde, birçok esnafımız için yolu uzattı, köprüden geçmek için bir de otoyol gişesine gidiş-dönüş parası veren nakliyecimiz, kamyonet için fazladan 80, kamyon, TIR ve otobüs için ortalama 100 lira daha ödemek zorunda bırakıldı. HGS gişesi koymayan anlayış, nakit gişesiyle kuyrukları uzattı. Fazladan harcanan mazot, fazladan ödenen geçiş ücretleri ve yok yere kesilen otoyol gidiş-dönüş parasına uzayan kuyruklar eklendi. Bu tabloda artan maliyetler ve zaman kaybı önce nakliyecimizin, İstanbul'a iş yapanların işlerini kötü etkiler, ardından bu artan maliyet ve zaman kaybı nihai tüketiciye kadar yansır" ifadelerine yer verdi.

"TÜKETİCİYE ENFLASYON OLARAK YANSIYACAK"

Denizli Milletvekili Arslan, üçüncü köprüden geçişin ağır tonaj ve geniş akslı araçlar için zorunlu tutulması halinde yolun uzaması nedeniyle üreticiden nakliyeciye, nakliyeden aracılara ve sofralara, hizmet alanlara kadar fiyatların zamlanacağını öne sürdü. Arslan, "Eğer bu mağduriyet acilen giderilmezse, on binlerce araca yüklenen ek maliyetler ve zaman kaybı, tüketiciye enflasyon olarak yansıyacak. Hükümet, ulaştırma politikasını ve bu köprü için öngördüğü fiyatları gözden geçirmelidir. Bakan, acilen köprü geçişini belli saatlerde diğer köprülere de dağıtın, geçiş fiyatlarını diğer köprülerle eşdeğer hale getirin. HGS'si olan binlerce ağır vasıta araç varken nakit gişesi uygulamasından geri dönün, kuyruklara ve zaman kaybına son verin. Bugün, uzayan kuyruklar, otoyol geçiş parası ve fahiş köprü geçiş ücreti ödemek zorunda bırakılan esnafımız, günde 5 defa yapabildiği sefer sayısını 3'e düşürdü. Gidiş-gelişe büyük para ödeyen esnafımız, yaşadığı mağduriyeti açıkça anlatıyor ama hükümetten ses çıkmıyor. Köprüden geçmek için yok yere otoyola da para ödeyen esnafımız açıkça mağdurdur. Artan maliyetler ve uzayan kuyruklar, hiç yoktan yere raftaki fiyatları da artıracak" dedi.

Arslan, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın yanıtlaması istemiyle verdiği önergede şu soruları sordu:

"Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün ağır tonajlı ve geniş akslı araçlar için zorunlu olmaktan çıkarılarak günün belli ve geç saatlerinde diğer iki köprünün de kullandırılmasına yönelik bir çözüme gidilecek midir? Yolun uzaması, köprü geçiş bedellerinin artması ve zaman kaybı birlikte düşünüldüğünde, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün geçiş ücretlerinde indirime gidilecek midir; köprüde nakit gişesinin yanına HGS sistemi eklenecek midir; yaşanan sorunların çözümü için bakanlığınız işlem başlatacak mıdır? Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden geçiş ücreti diğer iki köprüyle eşdeğer bedele ne zaman düşürülecektir? Yolun uzaması, köprü geçişine eklenen otoyol geçiş ücreti, uzayan kuyruklar, zaman kaybı birlikte düşünüldüğünde, diğer köprülerin de uzun akslı araçlar için kullanıma açılması yönünde bir çalışmanız olacak mıdır? Bu sorunların çözümü için ne zaman düzenleme yapacaksınız?"

DENİZLİ, (DHA)

FOTOĞRAF

 

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!