Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE İhracatçılar Meclisi (TİM) bünyesindeki TİM Akademi tarafından başlatılan '10 İl 10 Ülke' projesinin "Denizli, Hedef Pazar İtalya" konulu toplantısı yapıldı. TİM Ekonomisti Ali Orhan Yalçınkaya, Denizli'nin son 5 yıllık süreçte İtalya'ya Türkiye ortalamasının üzerinde ihracat yaptığını vurguladı.
TİM Akademi tarafından başlatılan '10 İl 10 Ülke' projesinin Denizli, 'Hedef Pazar İtalya' konulu yedinci toplantısı, Denizli Anemon Otel'de yapıldı. Denizli Valisi Ahmet Altıparmak, TİM Başkan Vekili ve DENİB Başkanı Süleyman Kocasert, İzmir İtalya Konsolosu Luigi Iannuzzi, İzmir İtalyan Ticaret Odası Başkanı Pietro Alba, ihracatçılar, sanayiciler ve davetliler toplantıya katıldı. İtalya'yı hedef seçerek, Denizli'nin pazardan aldığı payı artırmak amacıyla düzenlenen toplantının açılış konuşmasını yapan TİM Başkan Vekili ve DENİB Başkanı Süleyman Kocasert, Denizli'nin girişimci ve yenilikçi ruhu ile gelişmeye devam ettiğini, Türkiye'nin en fazla ihracat yapan 8. ili olduğunu söyledi. Kocasert, Türkiye'nin 2016 yılında İtalya'ya ihracatının yüzde 10.1 artarak 7.6 milyar dolar ile şimdiye kadarki en yüksek seviyeye ulaştığını, Denizli'nin İtalya'ya olan ihracatı 2016'da yüzde 14 artarak 193 milyon dolar olduğunu dile getirdi. Denizli'den yapılan kayıtlı ilk ihracatın 2 bin yıl öncesine dayandığının ve giyim ürünlerinin Efes üzerinden Roma'ya defalarca kez götürüldüğüne değinen Kocasert, İtalya'nın Denizli ihracatında son derece önemli bir ülke olduğunu ve Denizli'nin geçen sene 2 milyar 766 milyon dolarlık toplam ihracatında İtalya ihracatının payının yaklaşık yüzde 7.2 olduğunu vurguladı.
Konsolos LuigiIannuzzi ise konuşmasında etkinliğe davet edilmekten duyduğu memnuniyeti dile getirirken, Türkiye ve İtalya arasındaki ilişkilerin çok güçlü olduğunun altını çizdi. Denizli Valisi Ahmet Altıparmak ise, Denizli ile İtalya arasında yıllardır süregelen ticari ve dostane ilişkilerin çok daha ileri götürülebileceğine değinerek, Denizli'nin girişimcilik ve ahilik ruhunun önemini vurguladı. Vali Altıparmak, bu etkinliğin Denizlili sanayiciler için çok önemli olduğunu ifade etti.
Panelin ilk bölümünde, TİM Ekonomisti Ali Orhan Yalçınkaya, İtalya Pazarının Stratejik Analizi ve Pazara Giriş Fırsatları başlıklı sunumunu yaptı. Denizli'nin son 5 yıllık süreçte İtalya'ya Türkiye ortalamasının üzerinde ihracat yaptığını vurgulayan Yalçınkaya, "İtalya ihracatında Denizli, 2007-2016 yılları arasındaki değişim ile Türkiye üzerinde ihracat yaptığı gösteriyor. Denizli aslında katma değeri yüksek ürünler üretiyor. Denizli'de ihracat yapan firma sayısında hazır giyim firma sayısı 107 civarında tekstilde ise 88 firma var. Toplamda 190 civarı firma Denizli ihracatını sürüklüyor" dedi
Ekonomi Bakanlığı Milano Önceki Ticaret Ataşesi Burak Yılmaz, İtalya ile İş Yaparken Pratik Öneriler ve Fırsatları, Endüstriyel Tasarımcı Nilo Gioachhini, İtalya'da Tasarım ile Kazanmak ve Yer Almak, Endüstriyel Tasarımcılar Meslek Kuruluşu (ETMK) Başkanı ve Design Turkey İcra Kurulu Üyesi Sertaç Ersayın da, Tasarım ile Rekabet ve Tasarım İle Kazanmak başlıklı sunumlarını gerçekleştirdi.
Denizli Hedef Pazar İtalya Toplantısının ikinci bölümünde ise, Derinlemesine İtalya Pazarı, İtalyan Ticaret Odası Başkanı Giuseppe Moggi, İtalya Pazarının Yatırım Yapma Olanakları, Pazarın Geleceği ve Trendleri, İtalyan Ticaret Ajansı Ticari İlişkileri Geliştirme Bölümü Direktörü Aniello Musella, İtalya İle İş Yapma Kültürü'nü katılımcıları ile paylaştı.
Deniz TOKAT / DENİZLİ, (DHA)
FOTOĞRAF