Güncelleme Tarihi:
DENİZLİ'de, 'Okul Sütü Programı' için düzenlenen 'Süt ve Çocuk' konulu resim ve şiir yarışmasında dereceye giren başarılı öğrenciler, çeyrek altınla ödüllendirildi.
Dünya Süt Günü nedeniyle Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü ile Milli Eğitim İl Müdürlüğü'nün birlikte yürüttüğü Okul Sütü Programı'nda 'Süt ve Çocuk' konulu resim ve şiir yarışması yapıldı. Dereceye giren başarılı öğrencilerin ödüllendirilmesi için tören düzenlendi. Valilik toplantı salonunda yapılan törene; Vali Yardımcısı İsmail Kaygısız, Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Sezgin Kutlu, İl Halk Sağlığı Müdürü Dr. Veli Kılıçarslan, Et ve Süt Kurumu Denizli İl Müdürü Mustafa Kıraç ve öğrenciler ile davetliler katıldı.
Konuşma yapan Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Sezgin Kutlu, Türkiye'de yıllık süt üretiminin 12.5 milyon olduğunu, bu üretim miktarıyla Türkiye'nin yıllık süt üretimi bakımından dünyada 15. sırada bulunduğunu söyledi. Çocukların ve gençlerin gelişip büyümeleri, orta ve ileri yaş grubundaki fertlerin hayatlarını sağlıklı sürdürebilmeleri için süt ve süt ürünlerinin günde belirli miktarda alınması gerektiğini ifade eden Kutlu, "Türkiye'de kişi başına düşen yıllık süt tüketim miktarı sadece 26 litredir. Üretimle tüketim arasındaki bu fark, toplumun süt tüketimi konusunda yeterli bilince sahip olmadığını göstermektedir. Bu nedenle ülkemizde içilen süt miktarının arttırılması için çeşitli girişimlerde bulunulmalı ve süt tüketimini teşvik etme noktasında çeşitli projeler geliştirilmeli. Süt ve süt ürünleri tüketimi kişi başına ABD' de yılda 292 litre, Avrupa Birliği ülkelerinde ortalama 342 litre, Türkiye'de ise yılda 150 litredir" dedi.
Konuşmanın ardından 'Süt ve Çocuk' temalı resim ve şiir yarışmasında dereceye giren öğrencilere çeyrek altın ödülleri Vali Yardımcısı İsmail Kaygısız, Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Sezgin Kutlu ve diğer protokol üyeleri tarafından verildi. Etkinliğin sonunda Bayramyeri Meydanı'nda kurulan standlarda çocuklara ve vatandaşlara süt dağıtıldı.
Ramazan ÇETİN / DENİZLİ, (DHA)
FOTOĞRAF