Güncelleme Tarihi:
DENİZLİ 112 Acil Çağrı Merkezi'nin geçen yıl 969 bin 296 çağrıya yanıt verdiği açıklandı. 128 personelle hizmet veren ve sisteme gelen tüm acil çağrıları yanıtlayan merkezdeki aramalar sonucu, toplam 108 bin 562 vakaya müdahale edildiği belirtildi.
Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, 128 personel ile 2016 yılında yoğun bir tempoda çalışmalarını sürdürdü. 112 Acil Çağrı Merkezi, geride bırakılan 2016'da 969 bin 296 çağrıya yanıt verdi. Sisteme gelen emniyet, asayiş, yangın, sağlık, kurtarma gibi tüm acil çağrılara cevap veren çağrı merkezi, günlük ortalama 3 bin çağrı yanıtladı. 112 Acil Sağlık Müdürlüğü tarafından yıl boyunca cevaplanan 969 bin 296 çağrının, 321 bin 408'ü ilgili kurumlara aktarılarak vaka koordinasyonu da sağlandı. Kurumlara aktarılan çağrılarla ilgili 79 bin 578 sağlık, 9 bin 958 itfaiye, 4 bin 731 jandarma, 13 bin 560 emniyet, 42 AFAD kurtarma ve 783 Orman olmak üzere, toplamda 108 bin 562 vakaya müdahale edildi.
Gelen aramalara 1.45 saniyede gibi bir sürede cevap verildiği, bu ortalamayla Avrupa Çağrı Merkezleri Derneği kalite kriterleri standartları elde edildiği belirtildi. Kendi alanında eğitim çalışmalarını sürdüren Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi tarafından 2016'da, Temel Acil Çağrı Karşılama, Adaptasyon, Mesleki ve Kişisel Gelişim Eğitimleri, Süreç Değişikliği ve Bireysel Eğitim başlıkları altında 21 eğitim programıyla 466 çalışana eğitim verildiği belirtildi.
Deniz TOKAT / DENİZLİ, (DHA)
FOTOĞRAF