Güncelleme Tarihi:
Ethem YENİGÜRBÜZ/ÇANKIRI, (DHA - ALIŞVERİŞ kültürü ve ticaret anlayışının değiştiği ülkemizde franchising ve markalı bayilik anlayışına uygun işyerlerinin sayısı her geçen gün artarken, franchising sektörünün yıl sonundaki pazar payının 50 milyar dolara ulaşması hedefleniyor.
Dünyada hızla yayılan franchising ve markalı bayilik sisteminin Türkiye'nin coğrafi konumu ve kıtalar arasında oluşturduğu köprü işlevi nedeniyle franchising vermek isteyen uluslararası markaların gözdesi olması dikkat çekiyor. 2 bin 500 zincir işletmenin sahip olduğu ülkemizdeki 60 bin bayi sayısı hızla artarken, genç nüfusu ve dinamik pazarının da bu tercihteki bir başka neden olduğu ifade ediliyor.
FUARLA DESTEKLENİYOR
Uluslararası firmaların katılımı ile özellikle yeni iş kurmak isteyen girişimci gençler için farklı ve cazip iş alanları sunan franchising Fuarı hem yerli, hem de dünyanın farklı yerlerinden gelen markaları ile ortak iş yapma fırsatı sağlıyor. Bu kapsamda yeni iş ortakları arayan markalar, ülkemizin franchising alanındaki ilk ve tek fuarı olan "Bayim Olur musun" Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı'nda girişimcilerle bir araya geliyor. Birçok firmanın franchise sayısını arttırdığı bir platform olan fuar, birçoğunun da ilk çıkış, gelişim ve lansman noktası olma özelliğini taşıyor. Türkiye de bulunan 2 bin 500 zincir işletmenin sahip olduğu 60 bin bayi sayısı günden güne artarken, 2016 sonunda franchise sektörünün sahip olduğu pazar payının 50 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Büyüyen franchise hacmi ile birlikte sektörün önde gelen platformu “Bayim Olur musunö fuarı; katılımcı marka sayısı, m2 ve ziyaretçi sayısı bazında Avrupa ve Ortadoğu’nun birincisi olma özelliğini de taşıyor.
Medyafors Fuarcılık organizasyonu, UFRAD işbirliği ve Coldwell Banker Türkiye Ana Sponsorluğunda gerçekleştirilecek 14. Bayim Olur musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı bu yıl 13–16 Ekim 2016 tarihleri arasında, CNR Fuar Merkezi'nde gerçekleştirilecek. Dört gün sürecek organizasyon süresince Ufrad Seminerleri, hem girişimcilere hem markalara yol gösterici rol oynayacak.
Yurt dışı katılımlarının da yoğun yaşandığı fuar ile ilgili olarak açıklama yapan Medyafors Fuarcılık Genel Müdürü Aycan Helvacıoğlu; ‘’2016 fuarının konuk ülkesi Katar; Katar Heyeti Türk Markaları ile görüşmek adına fuarda olacak. Fuarın önemli bir misyonu da Türk markalarının yurt dışına açılması olup, Avrupa, Türki Cumhuriyetler ve Körfez Ülkelerinden yatırımcı ve girişimciler ile kapsamlı ziyaretçi çalışmaları yapılmaktadır. Kendi eko sistemini yaratan franchising sektöründe, bu yıl da önemli bir büyüme yaşanacak. Hızını arttıran markalar 2016’da da dur demeyecek’" dedi. Helvacıoğlu şöyle devam etti:
"’Bayim Olur musun Franchising Fuarı’nın diğer fuarlardan ayrıştığı nokta, başarısının ölçülebilir olması. Bu da firma, katılımcı sayısı, m2 ve ziyaretçi sayısı bazında Avrupa ve Ortadoğu’nun birincisi olarak bizlere yansıyor. Fuarımız, yarattığı yoğun ve verimli ziyaretçi potansiyeliyle katılımcılarının her zaman takdir ve teşekkürlerine layık olabilmenin haklı gururunu taşıyoruz. İstihdam oluşturma ve yeni iş alanları yaratma anlamında Türk ekonomisine önemli katkılar sağlayan franchisee sisteminin bir parçası olmak da bizim için başlı başına bir gurur kaynağı" şeklinde konuştu.
FOTOĞRAFLI