Güncelleme Tarihi:
ÇANAKKALE Boğazı'nda ağır vasıtaların geçişine izin verilen Lapseki-Gelibolu ve Çardak-Gelibolu hatlarında, yaz aylarıyla birlikte yoğunluk yaşanmaya başladı. Her iki iskelede de zaman zaman feribot kuyrukları uzuyor.
Çanakkale Boğazı'nda yolcu ve araç taşımacılığını Gestaş'a ait feribotlar ile Çardak-Lapseki hattında çalışan özel şirkete ait feribotlar sağlıyor. Çanakkale İskelesi'nin şehir merkezinde olması ve feribotlara binen ve inen araçların da şehir içi trafikte keşmekeş yaratması nedeniyle uzun süredir ağır vasıtaların Çanakkale-Eceabat ve Çanakkale-Çanakkale-Kilitbahir hattını kullanarak boğaz geçişi yapmasına izin verilmiyor. Ağır vasıtalar yalnızca Lapseki'den Gelibolu'ya ya da Çardak'tan Gelibolu'ya feribotlarla geçebiliyor. Bu nedenle de Lapseki, Çardak ve Gelibolu feribot iskelelerinde ağır vasıtaların oluşturduğu uzun kuyruklar zaman zaman ortaya çıkıyor. Yaz ayları ve yaklaşan bayram öncesinde yük taşımacılığı yapan ağır vasıtaların yoğunluğu bu iskelelerde uzun kuyruklar oluşmasına neden oldu. Avrupa'dan Türkiye'ye sınır kapılarından giriş yapan TIR'lar ile İstanbul ve Trakyadaki illerden yola çıkarak Gelibolu'ya gelen TIR ve kamyonlar, buradan da Lapseki ve Çardak'a geçmek için 2 kilometreyi bulan feribot kuyruğu oluşturdu. Bu hatlarda feribot seferlerinin gün boyunca saatsiz olarak yapılmasına rağmen feribot iskelesinde yaşanan yoğunluk, ilçedeki şehir içi trafiği de olumsuz yönde etkiliyor.
Doğan ZELOVA / GELİBOLU (Çanakkale), (DHA)
FOTOĞRAF