Güncelleme Tarihi:
YENİ VE İNOVATİF ÜRÜN YATIRIMI
Şirket olarak 2019 yılını yüzde 30’luk ciro artışı ile tamamladıklarını söyleyen Aktaş Holding İcra Kurulu Başkanı İskender Ulusay, “2020 yılı hedefimiz de benzer oranları gerçekleştirebilmektir. Baktığımızda 2020 yılı tüm dünya açısından zorlu geçiyor. Bu bağlamda bazı tedbirler alarak yeni ve inovatif ürün yatırımlarımız oldu. Piyasadaki bazı açık noktalara bu ürünlerle girip, geçtiğimiz yılın da üzerine ekleyerek, büyüme ivmemizi sürdüreceğimizi düşünüyoruz” dedi.
ÖNLEMLER ALDIK
Salgın sürecinde, günlük hayatta ve çalışma sistematiğinde yapılması gereken değişikliklere hızlıca uyarak, salgının ortaya çıkardığı değişimlere adapte olduklarını belirten Ulusay, farklı ülkelerdeki fabrikalarında da erken dönemde aldıkları önlemlerle süreçten bugüne kadar başarıyla çıktıklarını söyledi.
YENİ FIRSATLARA ODAKLANDIK
HAFİF MALZEME KULLANIYORUZ
Kendilerinin de bu bilinçle araçların hafiflemesine katkı sağlayacak ürünler geliştirip, araç üreticilerine alternatifler sunmaya başladıklarını açıklayan Ulusay, “Standart ürünler yerine kompozit plastik ve alüminyum gibi hafif malzeme kullanımını ürünlerimizde yaygınlaştırıyoruz. Hem araçların ağırlıklarının düşürülmesi, hem de kullanım konforunun artırılması için yeni ürün gamları yaratıyoruz. Dolayısıyla şirketimizde dönüşüm sürecini de yenilenen araç teknolojisine göre şekillendirme gayretindeyiz. Bu anlamda, teknoloji geliştirmeye ağırlık vererek, pazarda fark yaratacak çalışmalara odaklanıp; dünyadaki kriz dönemini lehimize çevirebilecek işlere imza atmak amacıyla çalışmalarımızı sürdüreceğiz” dedi.
HEDEF YENİ ÇALIŞMA MODELLERİ
Bu dönemin sonunda da organizasyon olarak çalışan sağlığını ön planda tutmaya devam edeceklerini vurgulayan Ulusay, “Ayrıca geliştirmiş olduğumuz esneklik yetkinliğini kullanıp, yeni çalışma modellerini uygulamaya devam etme hedefindeyiz. Bununla birlikte, üzerinde çalıştığımız ürün çeşitliliğini artırma ve dijital pazarlama projelerimizle bu zorlu sürecin etkilerini hızlıca atlatarak, şirketimizi güçlü hedeflerine emin adımlarla taşıma amacındayız” diye konuştu.
DEĞİŞİME AYAK UYDURAN FARK YARATACAK
Otomotiv endüstrisinde dijitalleşme odaklı ilerlemeye devam ettiklerini açıklayan Ulusay, “Özellikle mobilite, nesnelerin interneti, otonom sürüş, düşük karbon emisyonlu ve alternatif enerjilerle çalışan yeni araç teknolojileri konularında yaşanan dönüşüm, firmalar için hem fırsat, hem de tehdit. Çünkü bu dönüşüm sürecine adapte olabilen, değişimin hızını yakalayabilen firmalar, bu süreçte fark yaratacak. Kendini yenileyemeyen, değişimden uzak kalan firmalar ise rekabette geri kalıp, yok olma riskiyle karşı karşıya olabilecekler. Bunun için yeni normalin anahtarı, ‘çevik olma’ diyebiliriz. Dolayısıyla 2021 ve sonrası, bu yönde planlanmalı diye düşünüyorum” şeklinde konuştu.