Yeni normalin anahtarı: Çevik olma

Güncelleme Tarihi:

Yeni normalin anahtarı: Çevik olma
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 28, 2020 18:11

Geçen yıl yüzde 30’luk ciro artışı yaşadıklarını hatırlatan Aktaş Holding İcra Kurulu Başkanı İskender Ulusay, bu yıl da benzer oranları gerçekleştirmek istediklerini açıkladı. Ulusay, yaşanan zor dönemde yeni ve inovatif ürün yatırımlarına yöneldiklerini vurguladı. Otomotivde dijitalleşme odaklı ilerlediklerini söyleyen Ulusay, bu sürecin sektör temsilcilerine hem fırsat, hem de tehdit barındırdığını belirterek, “Çünkü bu dönüşüm sürecine adapte olabilen, değişimin hızını yakalayabilen firmalar, bu süreçte fark yaratacak. Kendini yenileyemeyen, değişimden uzak kalan firmalar ise rekabette geri kalıp, yok olma riskiyle karşı karşıya olabilecekler. Bunun için yeni normalin anahtarı: ‘Çevik olma’” dedi.

Haberin Devamı

Yeni normalin anahtarı: Çevik olma
Küçük bir atölyede 1938 yılında temelleri atılan Aktaş Holding, o tarihten bu yana adım adım büyüdü. Bugün ulaşım, otomotiv, yapı ve endüstriyel grup gibi temel iş alanlarının yanı sıra, savunma sanayi ve raylı sistemlere yönelik özel üretimler gerçekleştiriyor. Aktaş, Airtech, Aircomfort, Lineflex ve Powertech markalarını bünyesinde barındıran şirket, 4’ü yurtdışında olmak üzere, 4 üretim ve 3 depolama tesisi ile toplam 7 tesiste faaliyetlerini sürdürüyor. Yurtdışı yatırımları ile birlikte 500’e yakın çalışana istihdam sağlıyor. Küresel ölçekte üretim, satış ve dağıtım hacmi olarak toplam 60 bin metrekarenin üzerinde bir yapılanmaya sahip Aktaş, üretiminin yüzde 80’ini dünyanın dört bir yanına ihraç ediyor.

Haberin Devamı

YENİ VE İNOVATİF ÜRÜN YATIRIMI

Şirket olarak 2019 yılını yüzde 30’luk ciro artışı ile tamamladıklarını söyleyen Aktaş Holding İcra Kurulu Başkanı İskender Ulusay, “2020 yılı hedefimiz de benzer oranları gerçekleştirebilmektir. Baktığımızda 2020 yılı tüm dünya açısından zorlu geçiyor. Bu bağlamda bazı tedbirler alarak yeni ve inovatif ürün yatırımlarımız oldu. Piyasadaki bazı açık noktalara bu ürünlerle girip, geçtiğimiz yılın da üzerine ekleyerek, büyüme ivmemizi sürdüreceğimizi düşünüyoruz” dedi.

ÖNLEMLER ALDIK

Salgın sürecinde, günlük hayatta ve çalışma sistematiğinde yapılması gereken değişikliklere hızlıca uyarak, salgının ortaya çıkardığı değişimlere adapte olduklarını belirten Ulusay, farklı ülkelerdeki fabrikalarında da erken dönemde aldıkları önlemlerle süreçten bugüne kadar başarıyla çıktıklarını söyledi.

YENİ FIRSATLARA ODAKLANDIK

Yeni normalin anahtarı: Çevik olma
Bu dönemde birçok kısıtlamanın zorunlu olarak hayata girdiğine değinen Ulusay, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Bugünlerde grubumuzun odak faaliyet konusu olan otomotiv sanayiinde ürün çeşitleme çalışmalarına hız vermeye, dağıtım kanallarını çeşitlendirmek amacıyla yapılandırdığımız dijital pazarlama, online satış aktivitelerini geliştirmeye ve uluslararası iş birlikleri ile tamamlayıcı ürün niteliğindeki ürünlere dair iş geliştirmeye odaklandık. Bu çalışmaların bizlere yeni fırsatları da getireceğine inanıyoruz. Bununla birlikte pandemi süreci, hemen her sektörü olduğu gibi bizleri de etkilese de Aktaş Holding olarak, 2020 hedeflerimizde ciddi bir sapma yaşanmadı. Önümüzdeki 5 yıllık dönemi düşündüğümüzde, yeni ürünlerimizin de katkısı ile hedefimiz, mevcut ciromuzu 3 katına çıkarmaktır.”
Rekabetin yoğun olduğu sektörlerde faaliyet gösteren şirketler için de böylesi dönemleri bir güçlenme fırsatı olarak görmenin önemine işaret eden Ulusay, özellikle ürün çeşitlendirme çalışmalarına odaklanarak, bu süreçlerden güçlenerek çıkmanın önemli olduğunun altını çizdi.

Haberin Devamı

HAFİF MALZEME KULLANIYORUZ

Kendilerinin de bu bilinçle araçların hafiflemesine katkı sağlayacak ürünler geliştirip, araç üreticilerine alternatifler sunmaya başladıklarını açıklayan Ulusay, “Standart ürünler yerine kompozit plastik ve alüminyum gibi hafif malzeme kullanımını ürünlerimizde yaygınlaştırıyoruz. Hem araçların ağırlıklarının düşürülmesi, hem de kullanım konforunun artırılması için yeni ürün gamları yaratıyoruz. Dolayısıyla şirketimizde dönüşüm sürecini de yenilenen araç teknolojisine göre şekillendirme gayretindeyiz. Bu anlamda, teknoloji geliştirmeye ağırlık vererek, pazarda fark yaratacak çalışmalara odaklanıp; dünyadaki kriz dönemini lehimize çevirebilecek işlere imza atmak amacıyla çalışmalarımızı sürdüreceğiz” dedi.

Haberin Devamı

HEDEF YENİ ÇALIŞMA MODELLERİ

Bu dönemin sonunda da organizasyon olarak çalışan sağlığını ön planda tutmaya devam edeceklerini vurgulayan Ulusay, “Ayrıca geliştirmiş olduğumuz esneklik yetkinliğini kullanıp, yeni çalışma modellerini uygulamaya devam etme hedefindeyiz. Bununla birlikte, üzerinde çalıştığımız ürün çeşitliliğini artırma ve dijital pazarlama projelerimizle bu zorlu sürecin etkilerini hızlıca atlatarak, şirketimizi güçlü hedeflerine emin adımlarla taşıma amacındayız” diye konuştu.

DEĞİŞİME AYAK UYDURAN FARK YARATACAK

Otomotiv endüstrisinde dijitalleşme odaklı ilerlemeye devam ettiklerini açıklayan Ulusay, “Özellikle mobilite, nesnelerin interneti, otonom sürüş, düşük karbon emisyonlu ve alternatif enerjilerle çalışan yeni araç teknolojileri konularında yaşanan dönüşüm, firmalar için hem fırsat, hem de tehdit. Çünkü bu dönüşüm sürecine adapte olabilen, değişimin hızını yakalayabilen firmalar, bu süreçte fark yaratacak. Kendini yenileyemeyen, değişimden uzak kalan firmalar ise rekabette geri kalıp, yok olma riskiyle karşı karşıya olabilecekler. Bunun için yeni normalin anahtarı, ‘çevik olma’ diyebiliriz. Dolayısıyla 2021 ve sonrası, bu yönde planlanmalı diye düşünüyorum” şeklinde konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!