Güncelleme Tarihi:
YENİ ÜRÜNLER GELİŞTİRMEK LAZIM
Yenilikçi ve yaratıcı olmak için önce ekibin o şekilde olması gerektiğini vurgulayan Türkay, “İş sahibi, yatırımcı olarak sizin paranız vardır ama emin olun para önemli değil. Önemli olan akıl kısmı ve bu aklı da yetiştirmeniz gerekiyor. Bu işin temeli yaratıcı Ar-Ge ile yeni ürünler geliştirip, pazarda vazgeçilmez olmanız lazım” dedi.
ESAS PAZAR AVRUPA
Ölçek ekonomisinin önemini vurgulayan Türkay, pazarlar ile ilgili de değerlendirmede bulundu. Orta Asya, Türki Cumhuriyetler, Ortadoğu ve Afrika’nın değerlendirilebileceğini söyleyen Türkay, “Biz, Avrupa’ya yakınız. Hem çok büyük, hem alım gücü yüksek bir pazar. Bizim bunu değerlendirmemiz gerek. Araya farklı pazarları katabilirsiniz ancak esas pazar Avrupa” diye konuştu.
İHRACATI ÇEŞİTLENDİRMELİYİZ
Nisan ayı ile birlikte hissedilir oranda ihracat düşüşü yaşandığını hatırlatan Türkay, buradaki gerilemeyi otomotiv ana ve yan sanayinin şalterleri indirmesine bağladı. Türkay, “TİM rakamlarında Bursa ve Kocaeli’nin uzun zamandır devam eden ikincilik yarışına tanık olamadık. İki şehirde otomotiv üssü niteliğinde ve bu şehirlerde otomotiv ana sanayilerini takiben yan sanayilerin de şalteri indirmesiyle ihracatta düşüş çok yüksek olmuş durumda. Burada otomotivin belirleyici rolü çok açık. Bu yaklaşım, Kocaeli için de geçerli. Bu durum, bizim ihracat kalemlerini çeşitlendirmemiz gerektirdiğini bir kez daha ortaya koyuyor. Yumurtaları aynı sepete koymaktan vazgeçmeliyiz” şeklinde konuştu.
SALGINDAN DERSLER ALMALIYIZ
Bursa’nın üretim yetenek ve imkanlarıyla, tarımın başkentleri arasında yer aldığını söyleyen Türkay, “Özellikle meyvecilikte başarılı ve buraya ağırlık verilebilir. Ayrıca havacılık, uzay ve tıp endüstrisinde de üretim ve ihracat yapar konuma getirilmelidir. Bu salgından, bu anlamda da dersler almalıyız” dedi.