Güncelleme Tarihi:
HAZİRAN BEKLENTİSİ
Pandemi etkisinin Haziran ayı itibariyle azalmasına yönelik bir beklenti bulunduğunu söyleyen Aktaş, bunun gerçekleşmesi halinde başlattıkları çalışmaların meyvelerini istedikleri seviyelerde olmasa da bu yaz toplamaya başlayabileceklerini düşündüklerini açıkladı.
DEĞİŞİKLİKLER OLACAK
Pandeminin hayatın her alanında birçok değişikliğe neden olduğunu anımsatan Aktaş, insanların beklentileri üzerinde de uzun dönemli etkilerinin olabileceğine işaret etti. Bunu örnek vererek açıklayan Aktaş, “Sağlık, ferahlık, doğa ve daha az kalabalıkla gerçekleştirilecek deneyimler pandemi sonrasında da insanların tercihlerini etkileyen temel faktörler arasında yer almaya devam edecek. Bu sadece yurt içi turizmde değil, yurt dışında da önemli bir kriter durumuna geldi” dedi.
BURSA İLGİ ÇEKEN BİR ŞEHİR
Bursa’nın 8500 yıllık tarihi, kültürel değerleri, doğal güzellikleri ve gastronomisiyle yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çeken bir şehir olduğunun altını çizen Aktaş, pandemi döneminde insanların arayış içerisinde olduğu alternatif turizm noktalarında birisi olduğunu kaydetti. Kentin özellikle de doğa turizmi ve trekking, dağcılık, bisiklet, kamp ve karavan faaliyetleri, yelken ve dalış gibi doğa sporları ve doğa turizmi açısından da çok fazla zenginliğe sahip olduğunu vurgulayan Aktaş, “Bu nedenle insanların pandemi döneminde özlediği bol oksijen, temiz ve doğal bir çevre ile kalabalıklardan uzakta tatil için birçok fırsat sunuyor” şeklinde konuştu.
BÜYÜK İLLERE YAKIN
Pandeminin şu döneminde kısa bir süre gelen ek tedbirler nedeniyle Ramazan Bayramı için kimsenin fazla bir hazırlık yapmış olabileceğini düşünmediğini belirten Aktaş, “Fakat Bursa büyük illere olan yakınlığı ve Osmangazi Köprüsü ile İstanbul’a çok daha yakın olan ilişkisi sayesinde pandemi döneminde de kısa süreli kaçamak tatiller için son derece tercih edilen bir konuma erişti. Bursa’nın her bir köşesi, her bir ilçesi ayrı bir değer. Dağı, denizi, ovası, gölleri, tarihi, kültürü, gastronomisi ve saymakla bitiremeyeceğimiz onlarca değeri ve markası ile Bursa tüm zamanların en güzel şehri” diye konuştu.
ÖZEL HAZIRLIKLARIMIZ VAR
Yurt içi ve yurt dışı pazarı için özel hazırlıklarının olacağını açıklayan Aktaş, “Bilindiği gibi son bir senedir Bursa’daki tüm turizm paydaşlarıyla birlikte Bursa Turizm ve Tanıtım Stratejisini hazırlamak için çalışmalar yürütüyorduk. Bu çalışmalar tamamlanmak üzere ve strateji kapsamında hem yurt içi, hem de yurt dışına özel birçok faaliyet barındırıyor. Bu kapsamda 60’ın üzerinde eylem geliştirdik ve strateji belgesinin lansmanının ardından bu faaliyetleri hayata geçirmeye başlayacağız. Örneğin daha önce de belirttiğimiz gibi pazarı çeşitlendirmemiz gerekiyor çünkü tek bir coğrafyanın turistlerine hitap etmeye başladığınızda pandemi zamanında da gördüğümüz küresel konjonktür gereği kırılganlıklarınız artabiliyor. Bunun için pazarımızı çeşitlendirecek hedefler de oluşturduk” diye konuştu.
YENİ PAZARLAR EKLEDİK
Bursa’nın markalaşması anlamında çok önemli bir yol haritası ortaya çıkaracak olan Bursa Turizm Master Planını; Bursa Büyükşehir Belediyesi, BEBKA, Bursa Valiliği ve BTSO ortaklığında yaptıklarını kaydeden Aktaş, “Bu minvalde öncelikli ziyaretçi portföyümüz olan Arap ülkeleri, Endonezya, Malezya ve Balkan ülkelerine; Uzak Doğu ve özellikle de Güney Kore’yi, Orta Avrupa ülkelerini, bunların yanı sıra Polonya, Ukrayna, Rusya’yı ve ayrıca Pakistan ve Hindistan pazarlarını da ekledik. Bu hedeflere yönelik çalışmalarımıza başladık bile… Yurtdışında süren fuarlara katılmaya devam ediyor, yabancı sosyal medya fenomenlerini ve TV kanallarını Bursa’da ağırlama konusunda programlarımızın bir kısmını tamamladık” şeklinde konuştu.
ÖNCELİKLİ TURİZM ROTALARI
YOL HARİTASINI KOYDUK
Bursa Valiliği, BEBKA ve BTSO ile ortaklaşa olarak hazırladıkları Bursa Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisi kapsamında bugüne kadar çok ciddi işler yapıldığını vurgulayan Aktaş, mevcut çalışmalar ve politika belgelerinin incelenmesi, kanaat önderleri ve yöneticilerin görüşleri, turizm profesyonellerinin değerlendirmeleri, Bursalılar’ın fikirleri, Türkiye genelinin ve yabancıların algılarının ölçülmesi, turist profili analizi ve deneyim değerlendirmeleri ile rakip ve benzerlerin incelenmesi yönünde yapılan bu çalışmalar ışığında ortaya ciddi bir yol haritası koyduklarını dile getirdi.
5 ANA TEMA
Bursa turizmini somut, soyut kültürel ve doğal değerlerini koruyup, bu özgün değerlerden beslenerek geliştirmeyi hedeflediklerinin altını çizen Aktaş, “Bu doğrultuda ‘Gelenekten Geleceğe Akan Şehir’ marka çerçevesi ile Bursa’nın fethinin 700’nci yıl dönümü olan 2026 hedef yılına yönelik olarak yeşil eksenler üzerinden stratejiler kurguladık. Bursa’nın turistik değerlerini 5 tema altında topladık. Bunlar; tarih teması saygı ve öğrenme ihtiyacı, doğa teması kaçış ve dinlenme ihtiyacı, kış sporları teması adrenalin ihtiyacı, sağlık teması zindelik ihtiyacı ve gastronomi teması deneyimleme ihtiyacı olarak belirledik” diye konuştu.
KATILIMCI SÜREÇLE OLUŞTURULDU
Strateji belgesinin ve eylemlerinin lansmanını ilkbaharın sonlarında yapacaklarını açıklayan Aktaş, turizm planının katılımcı bir süreçle oluşturulduğunu kaydetti. Bursa’daki turizm paydaşları tarafından benimsenecek ve ortaklaşa hayata geçirilecek bir plan olduğunu söyleyen Aktaş, bu sayede de turizm hedeflerine daha güçlü ve sağlam adımlarla ilerleyebileceklerini sözlerine ekledi.