IHA
Oluşturulma Tarihi: Mart 15, 2015 11:57
BURSA KENT KONSEYİ (BKK) GENÇLİK MECLİSİ TARAFINDAN BU SENE DÖRDÜNCÜSÜ ‘İNOVASYON’ TEMASIYLA DÜZENLENEN ‘‘İŞİNİ ŞANSA BIRAKMA ZİRVESİ’, ALANINDAKİ UZMAN İSİMLERİN KONUŞMACI OLARAK KATILDIĞI OTURUMLAR GENÇLER TARAFINDAN BÜYÜK BEĞENİ İLE TAKİP EDİLDİ.
Bursa Kent Konseyi (BKK) Gençlik Meclisi tarafından bu sene dördüncüsü ‘İnovasyon’ temasıyla düzenlenen ‘‘İşini Şansa Bırakma Zirvesi’, alanındaki uzman isimlerin konuşmacı olarak katıldığı oturumlar gençler tarafından büyük beğeni ile takip edildi.
BKK Gençlik Meclisi İstihdam ve Kariyer Çalışma Grubu tarafından bu sene ‘İnovasyon’ temasıyla organize edilen ‘4. İşini Şansa Bırakma Zirvesi’, gençlerin yoğun katılımıyla
Atatürk Kongre Kültür Merkezi (Merinos AKKM) Hüdavendigar Salonu’nda gerçekleşti. Zirve kapsamında Hastavuk, Hilton Bursa, Motto Language Academy, Üçge, Rota İnsan Kaynakları, Aktaş Holding, Minteks, Yeşilova Holding ve Eker firmaları tarafından açılan stantlara gençler yoğun ilgi gösterirken, staj için başvurularda bulundu.
Gençleri iş dünyasının önemli isimleriyle gençleri buluşturmayı amaçlayan zirvenin ilk oturumunda Uludağ Üniversitesi (UÜ) İİBF Ekonometri Bölümü’nden Prof. Dr. Erkan Işığıçok ‘Akademik bakış açısıyla İnovasyon’ konulu sunum yaptı. Bir şeyin inovasyon olabilmesi için yeni fikir olması ve değer katıyor olması gerektiğini söyleyen Prof. Dr. Erkan Işığıçok, video sunumlarıyla çeşitli örnekler sundu. Toplum olarak olumlu yönde değişmemiz gerektiğini ifade eden Erkan Işığıçok, sanayici ve girişimci sayısının artmasıyla istihdam ve refah konusuna ülkenin daha üst seviyelere çıkacağını dile getirdi. Hedefi olanın gideceği yolun da belli olacağını anlatan Işığıçok, “Gençler önüne hedef koymalı. Yapılan işi severek, gönlünü vererek yapmalısınız. Farklı bakmayı öğrenmelisiniz. Bir şeyler düşleyin, hayal kurun. Hayallerinizden hareketle zaman sınırlı hedef belirleyin. Türk milleti inovasyona yatkın bir millettir. Farklı bakmayı becerebilen milletiz. İyi gözlemci olursanız dördüncü boyutta bakarak farklı olabilirsiniz. Krizler bazen fırsattır. Krizleri fırsata çevirmeye çalışın. Yenilikçiliğe açık olun. Yok olmamak için üçüncü gözünüzü kullanın” dedi.
Sanayide artık rekabetin ciddi boyutlarda olduğunu, bu yüzden farklı olmak ve yenilikçi ürünlere ağırlık vermek gerektiğini aktaran Işığıçok, hiç kimsenin düşünmediği konuyu bulup buna göre iş üretmenin önemine vurgu yaptı. Sanayide eskisi gibi karların olmadığını söyleyen Işığıçok, inovatif olunmadığı takdirde firmanın batmaya mahkum olduğunu belirtti.
Esperto İnsan Kaynakları Danışmanlığı Kurucusu Selma Çetinkaya ise, gençlerin özellikle sosyal medyayı önemsemesini istedi. İnovasyonun sadece icat olmadığını, değişikliğin veya oluşturulan farkın da inovasyon olabileceğini vurguladı. İnovasyon süreçlerinden bahseden Çetinkaya, iş dünyasında artık gençlerin söz sahibi olmaya başladığına dikkat çekti. Farklı bakmanın farklılaşmanın önceliği olduğunu söyleyen Çetinkaya, “Firmalar artık dünyanın neresinde olursa olsun yetenekleri bulup, Türkiye’ye ve Bursa’ya getirmek ve uzun vadede çalışmak istiyor. İnsan kaynakları eskiden tamamlayıcı ve destekleyici birimken, artık şirketin doğrudan stratejilerini belirleyen departmanlardır. İş aramaya başlamadan önce kendinizi yansıtan bir özgeçmiş oluşturun. Aşırı detay özgeçmişi okuyanı yorduğu için orta düzeyde açıklayın. Görev tanımlarınızı iyi açıklayın. İşletmeye göre özgeçmişinizi gözden geçirin. Mülakatlarda yanınızda kalem ve ajanda bulundurun ve not alın. Tokalaşmayı samimi şekilde yapın ve enerjinizi karşı tarafa yansıtın. Özgeçmişiniz de gösterebileceğiniz bir şey olmalı” diye konuştu.
Digital Age Köşe Yazarı ve iletişim uzmanı Tolga Yücel ise, ‘İnovasyona sektörel bakış açısı’ konusunda bilgi paylaşımında bulundu. Yenilikçilik kavramının inovasyonu tam olarak anlatamadığını söyleyen Tolga Yücel, Türkiye’de inovasyon yeni yeni konuşulurken, Bursa’da inovasyon kongresi yaptıklarını hatırlattı. Bursa’nın, Osmanlı döneminde payitahtın İstanbul’a kaydığı günden bugüne fason üretim merkezi olduğunu söyleyen Yücel, “Osmanlı döneminde İstanbul, iplik üzerine siparişleri Bursa’dan isterdi. Cumhuriyet döneminde bu sefer Ankara, Bursa’yı tekstil konusunda fason üretim merkezi olarak kullandı. 1940-1960’lı senelerde Merinos’tan çıkan bazı insanlar kendi markalarını oluşturdu. Ancak 1960’dan sonra organize sanayi bölgelerinin kurulmasıyla iş adamlarımız, büyük otomobil firmalarının yan sanayisi oldu. Sürekli fason üretim merkezi olan Bursa’da inovasyonu konuşuyoruz. Bu yüzden gençlerin evrensel bilgiye ve trendlere ulaşması gerekiyor. Yoksa bu sistem kendi kendini dönüştüremez. Çünkü fason da en ihtiyacınız olmayan şey, bilgidir. Fason, ne yapılmalı? sorusunu bulur, nasıl yapılmalı? sorusunu bulamaz. İnovasyon bir kültürdür” dedi.