Güncelleme Tarihi:
BURSA, (DHA) – ULUDAĞ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Muhlis Özkan’ın yürütücüsü olduğu ve TÜBİTAK tarafından desteklenen “Uludağ Milli Parkı, Bursa ve Çevresinde Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi VI” projesiyle, Türkiye’nin pek çok yöresinden gelen eğitimcilere, Ekolojik Temelli Doğa eğitiminin nasıl verileceği ve doğaya duyarlı öğrenciler nasıl yetiştirileceği öğretiliyor.
Uludağ Oteller Bölgesi’nde yaklaşık bir haftadır süren Ekolojik Temelli Doğa Eğitimine; Ankara, Balıkesir, Bursa, Çankırı, Gaziantep, Isparta, İstanbul, Karabük, Kocaeli, Konya, Malatya, Manisa, Mersin, Muğla, Muş, Osmaniye, Rize, Sakarya, Şanlıurfa ve Uşak illerinden seçilmiş öğretmen, kamu görevlisi, sivil toplum örgütü mensupları, araştırma görevlileri ile yüksek lisans ve doktora öğrencileri olmak üzere toplam 35 kişi katılıyor.
Doğa bilincinin geliştirilmesi amaçlanan projede, doğadaki karmaşık ilişkiler yalın bir dille işlenerek yerinde uygulama ve gözlemler yapılıyor, kitle eğitiminde görev yapanlara ekolojik temelli doğa eğitimi veriliyor.
Yürütücülüğünü Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Muhlis Özkan’ın yaptığı TÜBİTAK projesinde, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Balıkesir Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, Erciyes Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Anadolu Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi ile Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri eğitmen olarak görev alıyor.
Eğitimlerde, doğal yaşamın sürdürülmekte olduğu farklı ekosistemlerdeki ilişkilerin açıklanmasının yanı sıra bu yapının kültürel ve felsefik izdüşümleri üzerinde duruluyor. Katılımcılar, bu doğal düzeni bir bütün olarak anlamak ve algılamak gerektiği vurgusuyla; ekolojik etmenlere dair etik sorunlar üzerinde de bilgi sahibi oluyor.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi ve Proje Yürütücüsü Prof. Dr. Muhlis Özkan, eğitim sonunda katılımcıların, doğal düzeni kuran ve sürdüren etmenleri, onların önemini ve doğal varlık düzenini daha iyi anlayacaklarını, ekolojik verileri yaşamla daha etkin bir biçimde ilişkilendirerek farkındalık oluşturmada eğitim kurumlarına büyük bir ivme kazandıracaklarına inandığını kaydetti. Bursa ve çevresinin ekoloji temelli bir doğa eğitim çalışması için çok uygun olduğuna vurgu yapan Özkan, kentin bu konuda yüksek bir toplumsal duyarlılığa sahip olmasının da eğitim çalışmasının çok boyutlu yapılmasına imkân verdiğini söyledi.
EĞİTİM KONULARI
Çeşitli üniversitelerden öğretim üyeleri ve uzmanlar katılımcılara Biyolojik ve Ekolojik Kavramlar ve Doğa Eğitimi, Halk Kültürü ve Doğa İlişkisi, Doğa Sporları ve İlkyardım, Uludağ’ın Florası ve Endemikleri, Bitkileri Toplama ve Saklama Teknikleri, Uludağ’ın Faunası, Hayvan Toplama ve Saklama Yöntemleri, Uludağ’ın Arthropoda Faunası, Uludağ’ın Liken ve Mantarları, Çobankaya-Sarıalan Bölgesinin fauna ve florası, Çobankaya-Sarıalan ve Alpin Bölge Endemikleri, Uludağ’ın Jeomorfolojik Yapısı, Göl ekosistemleri, Belgesellerin doğa eğitimindeki yeri, Yerleşim alanlarının doğa üzerindeki baskısı, Akarsu Sistemlerinin Özellikleri ve Akarsu Faunası, Milli Parklar Mevzuatı ve Doğa Turizmine Uygunluğu, Mağara Faunası, Çevre Kirliliği gibi birçok konuda yerinde uygulama ve gözleme dayalı eğitim veriyor.
FOTOĞRAFLI