Güncelleme Tarihi:
ALIŞVERİŞ YAPARKEN, KATI BİR ÖNCELİKLER LİSTESİ ÇIKARILMALI
Herkesin ihtiyaç listesi belirlemesi gerektiğinin vurgulayan Yüce, “Yani kendimize katı bir öncelikler listesi çıkartmalıyız. Bilhassa evde otururken, can sıkıntısında interneti kurcalarken, online satış sitelerinin bize sundukları bir takım fırsatları titizce değerlendirilmeliyiz. Burada ipin ucunu kaçırırsak, aile bütçemizi bir daha toparlayamayabiliriz. Sonuç olarak bu dönemde, yani belirsizlikte ortamında, çok ihtiyatlı davranılmalı, bu çerçevede bazı harcamalar kısılmalı, bazıları ise tamamen kesilmelidir” diye konuştu.
ONLİNE SATIŞTA FIRSATÇILARA DİKKAT
Bu dönemlerde tüketicilerin genellikle olduklarından daha da hassas biçimde fiyat odaklı tercihlerde bulunduklarını söyleyen Yüce, bu nedenle düşük fiyatlı ürünleri seçme eğilimlerinde yükselme gözlendiğini kaydetti. Fiyat odak haline geldiğinde kalite, lezzet, dayanıklılık gibi ürün özelliklerinin neredeyse tamamen göz ardı edildiğine işaret eden Yüce, “Bu da iyi niyetli olmayan fırsatçılara yeni imkânlar sunar. Bu fırsatçılar bilhassa online satış sitelerinde tezgah kurabilirler. Bu nedenle tüketiciler mağduriyet yaşamamaları için internet ortamında bilinmeyen adres ve firmalardan alış yapmamaya özen göstermeleri gerekir. Unutulmamalıdır; bu dönemlerde insanlar mali yönleri kadar duygusal yapıları da önem arz etmektedir. Bunun farkında olan işletmeler tüketicinin karşısına finansal faydanın yanında duygusal motivasyonunu da pozitife çekecek ‘Akıllı’ pazarlama iletişimi faaliyetleri ile çıkmaktadırlar” dedi.
BİZLER TATİLDE DEĞİLİZ
Her krizin fırsatçılarının olduğuna değinen Yüce, bilinçli tüketici olmanın önemini vurguladı. Bunlara zemin oluşturulmaması gerektiğini belirten Yüce, “Yine krizler toplumsal dayanışma ile atlatılır. O nedenle sabırlı, metanetli, dikkatli olunmalı ve aile bütçesine özen gösterilmelidir. Bizler tatilde değiliz, hayatımızı tehdit eden bir krizle karşı karşıya olduğumu gözden uzak tutmamalıyız” diye konuştu.
FİNANSAL DENGE BOZUCU EYLEMLERDEN KAÇINILMALI
İşletmeler açısından da değerlendirmelerde bulunan Prof. Dr. Yüce, bu dönemde özellikle sabit harcama, yatırım harcamaları ve finansman durumlarını gözden geçirmeleri gerektiğini kaydetti. Özellikle sabit harcamaların kontrol altına alınması ve yatırım harcamalarının yeniden gözden geçirilmesinin önemine değinen Yüce, “Bazen yatırım yapmamak en güzel yatırımdır. Finansal denge bozucu eylemlerden kaçınılmalı, imkan varsa bankalarla görüşerek yeniden yapılandırılmaya gidilmelidir. Ancak unutmamak gerekir ki, krizler işletmeler üzerine her zaman olumsuz etki yaratmazlar. Bu gibi durumlar çoğu zaman da işletmelere önemli fırsatlar sunmaktadır. Bunlardan en önemlileri; yeni pazarlara açılma, yeni ürünler üretmek zorunda kalma, işletme yöneticilerinin ortaya çıkan krizlerden aldığı dersle kendi işletmelerinde küçük veya büyük yapısal ve kültürel değişimler yapmaları ve önemli maliyet tasarruflarını kolay ve hızlı bir şekilde uygulamaya koyabilmeleri sayılabilir” dedi.