Güncelleme Tarihi:
Tekstil ve hazır giyim sektörlerindeki ihracat yükselişinin pandemi öncesi dönemlerin de üzerinde olduğuna işaret eden UTİB Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, ABD, Birleşik Krallık ve İtalya başta olmak üzere AB ülkelerine önemli artışlar yaşadıklarını kaydetti. “Birliğimiz faaliyetleri ile yeni pazarlarda özel pazara giriş operasyonları gerçekleştiriyoruz ve pazar paylarımız yükseliyor” diyen Engin, “Çinli üreticilere alternatif arayışında olan firmalar söz konusu ve biz de bu pazar paylarının bir kısmını almak üzere çalışmalarımıza devam ediyoruz. Yılsonunda Bursa tekstil ihracatının tahminen 1,2 milyar dolar düzeyinde gerçekleşeceğini öngörüyoruz” dedi.
Bursa’nın Haziran ayında yüzde 33,5 artış ile 1 milyar 342 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiğini hatırlatan Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, özellikle tekstil ve hazır giyim sektörlerinde Bursa ihracatında çok önemli düzeyde artışlar yaşadıklarını vurguladı.
ÖZEL PAZARLARA GİRİŞ OPERASYONU
Haziran’da Bursa tekstil ihracatının yüzde 62 artış ile 110 milyon dolara yaklaştığını aktaran Engin, hazır giyim ihracatının ise yüzde 75 artış ile 156 milyon dolara yükseldiğini kaydetti. Bu rakamların pandemi öncesi dönemlerin de üzerinde başarılara işaret ettiğini belirten Engin, “Birliğimiz faaliyetleri ile yeni pazarlarda özel pazara giriş operasyonları gerçekleştiriyoruz ve pazar paylarımız yükseliyor” diye konuştu.
YILSONUNDA 1,2 MİLYAR DOLAR İHRACAT
Özellikle bu yılın ilk 6 aylık döneminde ikinci sırada yer alan ihracat pazarı ABD’ye ihracatın yüzde 48 artışla, 56 milyon dolara ulaştığını açıklayan Engin, “Yine benzer şekilde Birleşik Krallık’a ihracatımız yüzde 63 artışla 37,2 milyon dolar oldu. İtalya’ya ihracatımız yüzde 66 artış ile 30 milyon dolara ulaştı. Avrupa Birliği pandemiden çıkıyor ve talep düzeyleri hızla yükseliyor. Çinli üreticilere alternatif arayışında olan firmalar söz konusu ve biz de bu pazar paylarının bir kısmını almak üzere çalışmalarımıza devam ediyoruz. Yılsonunda Bursa tekstil ihracatının tahminen 1,2 milyar dolar düzeyinde gerçekleşeceğini öngörüyoruz” dedi.
DERİN İZLER BIRAKTI
2021 yılının ilk 6 aylık döneminde Bursa ihracatında önemli yere sahip olan tekstil, hazır giyim, çelik, mobilya gibi ana sektörlerin tamamında çok önemli düzeyde artışların olduğunu söyleyen Engin, “Olağanüstü şartlarda hep birlikte ayakta kalma mücadelesi verdiğimiz, sınırların kapandığı 2020 yılı, hepimizin üzerinde derin izler bıraktı. Birçoğumuz yakınlarını, ihracat hedefine birlikte yürüdüğü çalışma arkadaşlarını kaybetti. Yaşadığımız tüm olumsuzluklara rağmen; çalışma azmini kaybetmeyen sektörlerimizin özverisi, üretim ve ihracatta hız kesmeden yolumuza devam etmemizi sağladı” diye konuştu.
TEKSTİL VE HAZIR GİYİM SEKTÖRLERİNİN BAŞARISI
ŞARTLARA HIZLICA ADAPTE OLDUK
Pandemi sürecinde her geçen gün yeni dünya düzeninin şartlarının da ortaya çıkmaya başladığını ifade eden Engin, “Biz de bu şartlara hızlıca adapte olduk. Bardağın dolu tarafına bakarsak belki de 5-10 yılda geçebileceğimiz dijitalleşme süreci, çok kısa sürede hayatımızın önemli bir parçası oldu. UTİB olarak hiçbir zaman karamsarlığa kapılmadık. Sınırlar kapandı, organizasyonlar iptal oldu diye yerimizde durmadık. Sürekli bir arayış içinde olduk. Sektörümüzün önünü açacak yeni projeler, yeni pazarlar ve yeni müşteriler için planladığımız tüm etkinlikleri iptal etmeden, dijital ortamda başarılı bir şekilde hayata geçirdik. 2020 yılında birlik olarak sektörümüzün ihracatını geliştiren yurt içinde ve yurt dışında toplamda 100’ün üzerinde faaliyet, proje, heyet ve eğitim gerçekleştirdik” dedi.
BURSA’NIN YERİ AYRI
BURS VE İŞ İMKANI PROJESİ DEVAM EDİYOR
Temel sorunlarının başında kalifiye eleman konusunun yer aldığını ifade eden Engin, son 2 yıldır verdikleri burs ve iş imkanları ile gençlerin üniversite tercihlerinde yeniden tekstil mühendisliğini seçme oranını yüzde 100’lere çıkardıklarını aktardı. Bu projeye bu yıl da devam edeceklerini açıklayan Engin, “Turquality kapsamında ilk defa dijital proje yapan birliğiz. Tekstil Dijital Dönüşüm odağında TURKISH TEXTILE NETWORK (TTN) Projemiz kapsamında; mekan tekstilleri, giyimlik tekstiller, iplikler, teknik tekstiller gibi alt ürün gruplarının hepsi yer alıyor. Bu projemiz kapsamında hedef ülkelere çok sayıda faaliyet düzenleyeceğiz. UTİB olarak, ev tekstili ve giyimlik kumaşlar sektörümüzün, ekolojik üretime odaklanmasını önemsiyoruz ve bu konuda devam eden projemiz sektördeki önemli bir boşluğu dolduruyor. Buna ek olarak; trend analizlerinden yazılımlara, yönetim stratejilerinden dış ticaret mevzuatına kadar farklı alanlarda onlarca eğitim ve seminer gerçekleştiriyoruz. İhracatçılarımızı bilgilendiriyoruz” dedi.