Serhat TEZCAN/Hürriyet Bursa
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 30, 2020 16:32
Bu yıl için yüzde 15 büyüme hedeflediklerini söyleyen Beyçelik Gestamp Genel Müdürü Engin Meydan, “2020 yılı ilk iki ayı beklentilerimiz doğrultusunda gerçekleşti. Mart itibari ile pandemi etkisi dolayısı ile üretimde düşüşler yaşandı. Sektörün 2020 yılını hızlı telafi etmesi durumunda yıl sonu hedeflerimizi yakalamak ve 2021 yılına daha iyimser bir plan ve bütçe yapabilmek için gereken bütünsel bakış açısında stratejileri oluşturuyoruz” dedi.
Beyçelik Gestamp, uluslararası alanda otomotiv yan sanayi metal sektöründe kalıp, teçhizat ve komponent tasarım geliştirme ve imalatı yapıyor. Biri Romanya’da olmak üzere 5 ayrı tüzel kişilikte 7 ayrı fabrikada faaliyetini sürdürüyor. Toplam 165 bin metrekarelik alanda üretim yapan şirket, 3 bin 600 kişiye istihdam sağlıyor. Yıllık 100 milyon dolar ihracat gerçekleştiriyor.
İnovatif ürünler tasarlayarak daha güvenli ve daha hafif araç tasarımlarına destek olmayı hedeflediklerini açıklayan Beyçelik Gestamp Genel Müdürü
Engin Meydan, insan güvenliğinin arttırılması, enerji tüketimlerinin azaltılması ve çevrenin korunması ana ilkeleriyle faaliyetlerini sürdürdüklerini kaydetti. Ar-Ge ve Tasarım Merkezi’ne sahip olduklarını hatırlatan Meydan, Türkiye’de sıcak şekillendirme kalıpları imal edebildiklerini söyledi. Beyçelik Gestamp’ın ana sanayilerin tüm yeni modellerinde yer aldıklarını belirten Meydan, her yıl revizyonu yapılan modellere de üretim yaptıklarını kaydetti. Meydan, dünyanın en büyük OEM’leri ile çalıştıklarını anımsattı.
ZORLUKLARIN BİLİNCİNDEYİZ
Bu yıl yüzde 15 büyüme hedeflediklerini söyleyen Meydan, “2020 yılı ilk iki ayı beklentilerimiz doğrultusunda gerçekleşti. Mart itibari ile pandemi etkisi dolayısı ile üretimde düşüşler yaşandı. Otomotiv sektörünün ihracattaki en büyük payı Avrupa pazarı bu pazardaki talep daralması tüm sektörü etkiledi. Tüm kaynaklarımızı bu üretim düşüşlerini doğru maliyetlerle yönetebilecek şekilde sürekli gözden geçirmeler yaparak, yönetiyoruz. Bir yandan da sektörün 2020 yılını hızlı telafi etmesi durumunda yıl sonu hedeflerimizi yakalamak ve 2021 yılına daha iyimser bir plan ve bütçe yapabilmek için gereken stratejileri oluşturuyoruz. Otomotiv sektöründe yan sanayi olmanın getirdiği zorlukların bilincindeyiz. Bu doğrultuda kaynakların doğru ve verimli planlanması önceliğimizdir” dedi.
ÜRÜN GRUPLARI YENİ NESİL
Otomotiv sektörünün sürekli dönüşüm içerisinde olduğunu belirten Meydan, bu dönüşüm kapsamında yeni nesil ürün gruplarının ihtiyaç duyduğu teknolojiye ve dijitalleşmeye yatırımlarının devam ettiğini açıkladı. Bu doğrultuda yaptıkları yatırımların öneminin bir kez daha ortaya çıktığını söyleyen Meydan, “Özellikle dijitalleşmeye yaptığımız yatırımlarımızı güçlendirmek üzere çalışmalarımıza devam edeceğiz. Organizasyonel yalınlaşmanın yanı sıra makina parkımızın ve proseslerimizin modernizasyonu da şimdiye kadar olduğu gibi yeni iş modelimizin en önemli parçası olmaya devam edecek. Gelecekte sektörümüzdeki liderliğimizi sürdürmek için belirli bir konuya odaklanmak yerine yeni stratejilerimizi belirlerken bütünsel bakışın ve buna bağlı olarak insanı, çevre ve doğayı, teknolojik alt yapıyı ve finansal yönetimi bütünsel olarak ele alan hedefler belirledik ve bu doğrultuda hareket ediyoruz” diye konuştu.