Poşet bitki çayına 150 milyon lira harcandı

Güncelleme Tarihi:

Poşet bitki çayına 150 milyon lira harcandı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 29, 2016 11:16

- MÜMSAD Başkanı Yurdagül:- "Geçen yıl 45 milyon kutu poşetli bitki ve meyve çayı satılırken, adet bazında sektör büyüklüğü 900 milyon poşete ulaştı"- "Geçen yıl bin 600 tonun üzerinde bitki çayı tüketimi oldu. Sektörün 2015 yılı cirosal büyüklüğü ise 150 milyon lira civarında hesaplandı"- "Sağlıklı yaşam trendinin yaygınlaşması, tüketicilerin sağlıklı kalma ve uzun yaşama isteklerinin artmasına paralel olarak bitki ve meyve çaylarına olan talebin arttığını görüyoruz"

Haberin Devamı

BURSA (AA) - CEM ŞAN - Mutfak Ürünleri ve Margarin Sanayicileri Derneği (MÜMSAD) Başkanı Metin Yurdagül, derneğe bağlı firmalardan alınan bilgiye göre, geçen yıl 45 milyon kutu poşetli bitki ve meyve çayı satıldığını, adet bazında ise sektör büyüklüğünün 900 milyon poşete ulaştığını söyledi.

Yurdagül, AA muhabirine yaptığı açıklamada, MÜMSAD'a üye firmalardan gelen verilere bakıldığında, geçen yıl poşetli bitki ve meyve çayları sektörünün büyümeye devam ettiğini söyledi.

Poşetli bitki ve meyve çayı pazarının son yıllarda diğer çay kategorileriyle kıyaslandığında hızlı bir şekilde büyüme gösterdiğini ifade eden Yurdagül, "Geçen yıl 45 milyon kutu poşetli bitki ve meyve çayı halkımız tarafından tüketildi. Geçen yıl adet bazında sektör büyüklüğü 900 milyon poşete ulaştı. Başka bir ifadeyle geçen yıl bin 600 tonun üzerinde bitki çayı tüketimi oldu. Sektörün 2015 yılı cirosal büyüklüğü ise 150 milyon lira civarında hesaplandı" dedi.

Haberin Devamı

Yurdagül, gıda kalite güvence sistemlerine uygun olarak üretilen poşetli bitki ve meyve çaylarının üretim süreçlerinin her aşamasında analiz edildiğini vurgulayarak, "Güvenilir firmaların poşetli bitki ve meyve çayları, uygun koşullarda kuru ve soğuk yerde saklandığında paketin üzerinde belirtilen tarihlerde tazeliğini korumaktadır. Oysa açıkta satılan bitkiler için bunu söylemek çok zor. Ne kadar süredir açıkta depolandıkları ve nasıl ortamlarda satışa sunulduklarını bilemiyoruz. Bu nedenle tüketicilere poşetli bitki ve meyve çaylarını tavsiye ediyoruz" ifadelerini kullandı.

- "Güvenli Çünkü Poşetli Kampanyası"

Dernek çatısı altında bir araya gelen çay sektörünün önde gelenleriyle geçen ay tüketici sağlığını yakından ilgilendiren ortak kampanyaya imza attıklarını aktaran Yurdagül, "Güvenli Çünkü Poşetli" sloganıyla başlatılan kampanyayla halka doğal, kaliteli bitki ve meyve çayları için poşetli, güvenilir markaların ürünlerini tavsiye ettiklerini söyledi.

Açıkta satılan bitki ve meyve çaylarının sağlık açısından tehlike oluşturabileceği konusunda uyaran Yurdagül, şöyle devam etti:

Haberin Devamı

"Çünkü açıkta satılan bu ürünler, herhangi bir denetim ve bilimsel analizden geçirilmiyor. Kaç yıllık oldukları, ne kadar zamandır açıkta kaldıkları bilinmiyor. Güvenilir firmaların poşetli ürünleri ise tarladan fincana üretimin her aşamasında analiz edilerek hijyeni ve doğallığı bir arada sunmaktadır. MÜMSAD üyesi şirketlerin bitki ve meyve çayı üretim tesislerinde kullanılan bütün ham maddeler ve ambalaj malzemeleri, Türk Gıda Kodeksine uygun olarak, fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerden geçmektedir. Bitkisel ürünlerin saklandığı ortamların bağlı nem, hijyen, sıcaklık gibi standartlara uygun olması gerekirken; açık olarak satılan bitki ve meyvelerin standart depolama koşulları bulunmamaktadır."

Haberin Devamı

- Sağlıklı yaşam trendi bitki çaylarına talebi artırıyor

Yurdagül, poşetli bitki ve meyve çayı üretiminin el değmeden, hijyenik koşullar altında gerçekleştiği için hijyeni ve doğallığı bir arada sunduğuna değinerek, "Türkiye'de poşetli bitki ve meyve çaylarının tüketimi geleneksel bir anlam taşıyor. Bitkileri çok iyi tanıyan bilinçli bir tüketici kitlesine sahibiz. Ihlamur, ada çayı, kuşburnu gibi geleneksel bitki çaylarının yanında yeşil çay ve form çayı tüketimleri de her geçen gün artıyor. Sağlıklı yaşam trendinin yaygınlaşması, tüketicilerin sağlıklı kalma ve uzun yaşama isteklerinin artmasına paralel olarak bitki ve meyve çaylarına olan talebin arttığını görüyoruz" dedi.

Haberin Devamı

Bu sayede bitki ve meyve çaylarının, insanların yaşam kalitesine katkı sağlayan bir sağlık yatırımı haline geldiğini belirten Yurdagül, doğal ve sağlıklı olması, keyifli bir içim sunması, iyi hissettirmesi, sakinleştirmesi gibi faktörlerin, bitki ve meyve çaylarının tüketimini artırdığını kaydetti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!