Krizden fırsat çıkardı iç piyasaya yöneldi

Güncelleme Tarihi:

Krizden fırsat çıkardı iç piyasaya yöneldi
Oluşturulma Tarihi: Aralık 11, 2020 14:22

Arabasını sermaye, evinin yatak odasını şirket merkezi göstererek 2006 yılında kendi işini kuran Ayhan Denizci, yüzde 100 ihracat hedefiyle yola çıktı. Bugün 6 kıtada 53 ülkeye ihracat yapan Denizci Tayland Kralı ve Umman Kralı’nın saraylarının da perdelerini yapan isim olarak biliniyor .

Haberin Devamı

Krizden fırsat çıkardı iç piyasaya yöneldi
Bugün Bursa’da 2 fabrikada toplam bin 600 metrekare alanda faaliyet gösteren Denizci, 12 kişi ile faaliyetlerini sürdürüyor. Ev tekstili alanında perdelik kumaş üreten ve ihraç eden Denizci, farklı bir yatırıma imza atıyor.
Firmalarının kurulduğu yıldan bugüne tamamen yurtdışı ağırlıklı çalıştığını hatırlatan Denizci, pandemiden herkes gibi kendilerinin de çok etkilendiğini belirterek, “Bizim işimizin temel noktası yurtdışı seyahatleri ve yurtdışında yapılan fuar organizasyonları. Seyahat edemediğimiz için müşterilerimizle birebir görüşme ve yeni yaptığımız koleksiyonları gösterme şansımız olmuyor. Bu da sipariş alamama durumunu yaratıyor. Pandemi öncesi dönemdeki almış olduğumuz sipariş rakamlarına maalesef bu dönemde ulaşamıyoruz ve gözle görülür bir düşüş yaşıyoruz. Fuarlara da gidemediğimiz için yeni pazarlar bulma ve yeni müşteriler ile görüşme fırsatını da kaybetmiş oluyoruz” diye konuştu.

FIRSAT GÖRDÜK

Haberin Devamı

Firmalarında ‘Krizleri fırsata nasıl dönüştürürüz? Kendimize nasıl bir fayda sağlayabiliriz?’ düşüncesinin bulunduğunu ifade eden Denizci, yeni çalışma şekilleri ile bu süreçten çok etkilenmemeye çalıştıklarını anlattı. Dış piyasaya çalışırken, sürekli iç piyasadan da talep geldiğini söyleyen Denizci, “İlk zamanlarda bunları değerlendirmeyi düşünmedik. Ancak ürünlerimizin çok beğenilmesi ve birçok kişi tarafından istenmesini görmezden gelemezdik. Bu taleplerin artması bizi iç piyasaya girmeye mecbur etti. Tabi bunu yaparken, kesinlikle yeni bir marka ve yeni bir yüzle girmemiz gerekiyordu. Yurtdışındaki marka ile buna girmemiz doğru bir karar olmazdı. Onun için yeni bir marka yaratarak, bu marka altında bir mağaza açmaya karar verdik. Bunu özellikle kendimiz için bir fırsat olarak gördük” dedi.

YENİ İŞ MODELİ İLE DÜNYAYA AÇILMAK İSTİYOR

Piyasada benzer firmaların aksine yepyeni ve çok farklı bir konsepte iş yapmayı planladıklarını açıklayan Denizci, mağazacılığın yanı sıra sosyal medya ve dijital dünyada da bir marka oluşturup, bunu tüm dünyaya açmak istediklerini vurguladı. Markanın Tekstil Pazarı adını taşıyacağını belirten Denizci, ”Önce ülkemize yakın ülkelerde bunu başlatıp, daha sonra diğer ülkelere yaymak istiyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

ÖNCELİĞİMİZ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ

Yeni marka ile her kesime hitap etmek istediklerini ifade eden Denizci, “Herkes için ürünümüz var’ sloganıyla yola çıkıyoruz. ‘Ev tekstilinde aklınıza ne geliyorsa, her bütçeye uygun ama özellikle çok kaliteli ürünler satma amacındayız” derken ana firma Ayhan Denizci Tekstil’in çalışmalarına devam edeceğini de belirtti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!