IHA
Oluşturulma Tarihi: Ocak 27, 2016 10:57
BURSA KENT KONSEYİ KADIN MECLİSİ TARAFINDAN DÜZENLENEN TOPLANTIDA KONUŞAN BURSA TÜKETİCİLER DERNEĞİ BAŞKANI SITKI YILMAZ, BİLİNÇLİ TÜKETİCİ OLMANIN PÜF NOKTALARINI ANLATTI.
Bursa Kent Konseyi Kadın Meclisi tarafından düzenlenen toplantıda konuşan Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, bilinçli tüketici olmanın püf noktalarını anlattı.
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde vatandaşların dikkatli olması gerektiğini söyleyen Yılmaz, internetin ışıklı dünyasına kapılarak alınan ürünlerde bazen hüsran yaşandığını ifade etti. Tüketicilere, satın alacakları mal ve hizmetle ilgili bilgileri içeren yazılı onayı almadan sözleşme imzalamamalarını tavsiye eden Yılmaz, “Kredi kartı bilgilerinizi kimseyle paylaşmayın. Kredi kartınızı mail order işlemine kapatın. Bilgileriniz 3. şahısların eline geçerse istemediğiniz sonuçlar karşınıza çıkabilir. Tüketici ilk önce kartı aldığı bankaya itirazını yapar. Kart sahibi banka bu itirazı alışverişin yapıldığı işyeri bankasına bildirir. İşyeri bankası ilgili itirazı işyerine bildirir ve işlemle ilgili bilgiler ister. İşyeri bilgili belgeleri 10 gün içinde bankaya bildirmek durumundadır. Bu süre içinde belgeler bankaya iletilmediyse ve eksik bir şekilde iletildi ise ülkedeki banka tüketicinin parasını iade eder. Henüz para alınmamışsa alışverişi iptal eder” dedi.
Taksitli alışverişlerde tüketicilerin bir hafta içerisinde cayma hakkı olduğunu hatırlatan Yılmaz, “Ancak, mağazalardan alışveriş yapan tüketicilerimizle taksitli alışveriş sözleşmesi yapılmasına rağmen, firmalar sözleşmenin bir nüshasını vermeyerek halkı mağdur ediyor. Bir haftalık süre içerisinde tüketici hiçbir şart öne sürmeksizin ve cezai şart taşımaksızın aldığı maldan cayma hakkına sahiptir” şeklinde konuştu.