İMO Bursa: Hafif Raylı Sistemin toplu taşımadaki payı yetersiz

Güncelleme Tarihi:

İMO Bursa: Hafif Raylı Sistemin toplu taşımadaki payı yetersiz
Oluşturulma Tarihi: Kasım 05, 2017 12:35

İMO Bursa: Hafif Raylı Sistemin toplu taşımadaki payı yetersiz

Haberin Devamı

BURSA,(DHA)- TMMOB Bursa İl Koordinasyon Kurulu’nun düzenlediği Bursa Kent İçi Ulaşım Sempozyumu'na katılarak İMO Bursa Şubesi’ni temsilen sunum yapan İMO Bursa Şubesi Ulaşım Komisyonu Başkan Yardımcısı Mehmet Tözün Bingöl ve Ulaşım Komisyonu Üyesi Cengiz Duman, ulaşımda yapılan hataları ve çözüm önerilerini aktardı.

İMO Bursa Şubesi Ulaşım Komisyonu Başkan Yardımcısı Mehmet Tözün Bingöl, kentsel ulaşım planlamasına Türkiye ve özelinde Bursa açısından bakıldığında iç açıcı bir sonuç görünmediğini belirterek, “Türkiye’de kentsel ulaşım planlama çalışmalarının çok büyük bir çoğunluğu önceden belirlenen bazı ulaşım türlerinin geliştirilmesine yönelik yapılmakta, bu arada diğer ulaşım türleri göz ardı edilmektedir. Çok az sayıdaki çalışmada, bir kentsel ulaşım planından beklenen tüm yaklaşımlar sergilenmekte, bilimsel temellere dayalı yöntemlerle, ulaşım sorunları analiz edilmekte, sorunlara çağdaş ve sürdürülebilir politikalar çerçevesinde çözüm önerileri geliştirilmektedir” dedi. Bingöl, yaşanabilir bir çevre, yaşanabilir kentler için ulaşımda önceliği yayalara, toplu taşımaya, bisikletli ulaşıma ve temiz enerji türlerini kullanan teknolojilere veren ve bu yaklaşımları destekleyen bir ulaşım planlaması gerektiğini söyledi.

“RAYLI SİSTEMLER DÜNYADAKİ ÖRNEKLERİNDEN UZAK”

İMO Bursa Şube Ulaşım Komisyonu Üyesi Cengiz Duman da raylı sistemlerin neden tercih edildiğini ve nasıl verimli kullanılacağını aktardı. Şehirlerin nüfus yoğunlukları, kullanım oranlarına bakıldığında hat büyüklüklerinin yetersizliği ve raylı sistemlerin toplu taşımadaki yerinin açıkça görülebileceğine dikkat çeken Cengiz Duman, “İstanbul,  Ankara, İzmir ve Bursa gibi şehirlerde yaygınlaşmaya başlayan raylı sistemler bugün karşılaştırıldığında dünyada ki örneklerinden çok uzaktadır. 13 milyon nüfusa sahip Moskova’da metro, 1935 yılında yapıldı, hat uzunluğu 300 kilometre, günlük yolcu kapasitesi 9 milyon, Tokyo 38 milyon nüfusa sahip, 1927 yılında yapılmaya başlanan hattın uzunluğu 272 kilometre, günlük yolcu kapasitesi 9 milyon, Seul 23 milyon nüfusa sahip ve 1974 yılında kurulan hat 317 kilometre hat uzunluğu ile 8,5 milyon günlük yolcu kapasiteli. 22 milyon nüfusa sahip NewYork’ta ise 1904 kurulan hat 392 kilometre uzunluğunda, 6 milyon yolcu kapasitesi var. 15 milyon nüfusa sahip İstanbul’un 1989 yılında kurulan raylı sistemi 90,5 kilometre hat uzunluğunda ve günde 1milyon 200 bin kişi taşımaktadır. 5 milyon nüfusa sahip Ankara’da 1996 yılında kurulan raylı sistem 55 kilometre hat uzunluğu ile günlük 310 bin kişi, 3 milyon nüfusa sahip Bursa’da 2002 yılında kurulan ve 39 kilometreye ulaşan hat 250 bin yolcu, İzmir’de ise 2000 yılından bu yana 20 kilometreye ulaşan hat 200 bin yolcu taşımaktadır” dedi. Bursa’da Hafif Raylı Sistem hattının kullanım oranının toplam ulaşım kullanımının yüzde 8’i olduğunu da belirten Cengiz Duman, bu oranın yüzde 20’sinin belediye otobüsü, yüzde 11’inin minibüs, yüzde 5’inin taksi ve dolmuş, yüzde 41’inin özel araç ile yolculuk yapanlar ve yüzde 15’inin servis araçları olduğunu bildirdi.

FOTOĞRAFLI

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!