Güncelleme Tarihi:
BASIN BÜLTENİ
Capital ve Ekonomist dergileri tarafından bu yıl beşincisi düzenlenen Uludağ Ekonomi Zirvesi başladı. Capital ve Ekonomist dergileri Yayın Direktörü Rauf Ateş’in yaptığı açılış konuşması ile başlayan zirvede bir birinden önemli iş dünyası temsilcisi konuşmacı olarak yer alacak. Açılış konuşmasında bu yıl beşincisini düzenledikleri Uludağ Ekonomi Zirvesi’ni her geçen yıl daha iyi noktaya taşımak için çaba sarf ettiklerini belirten Capital ve Ekonomist dergileri Yayın Direktörü Rauf Ateş, Uludağ Ekonomi Zirvesi’nde çıtayı her yıl daha yükseğe çıkartacaklarını söyledi. İş dünyası temsilcilerinin kendileri için çok değerli olduğunu dile getiren Rauf Ateş, İstanbul ve Anadolu’da gerçekleştirdikleri etkinliklere katılan tüm iş dünyası temsilcilerine teşekkür etti. Konuşmasını hayatını geçtiğimiz ay kaybeden Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç’u anarak kapatan Rauf Ateş, Mustafa Koç’un yakın arkadaşlarının yer aldığı videoyu katılımcılara izletti. Videoda iş dünyasındanArzuhanDoğan Yalçındağ, Mehmet Ali Yalçındağ,Ümit Boyner, Cem Boyner, Oya Eczacıbaşı, Ayşegül Dinçkök, Osman Çarmıklı ve Müzisyen Fuat Güner yakın arkadaş oldukları Mustafa Koç hakkında anılarını paylaştı.
Birbirinden önemli isimlerin yer aldığı Uludağ Ekonomi Zirvesi’nin açılış konuşmasını yapan bir diğer isim ise zirvenin ana sponsoru olan Garenta’yı bünyesinde barındıran Çelik Motor’un CEO’su Bora Koçak oldu. Türkiye’nin en önemli ekonomi buluşması olan Uludağ Ekonomi Zirvesi’ne, Garenta olarak ana sponsorluk desteği vermekten büyük mutluluk duyduklarını belirten Bora Koçak,Capital ve Ekonomist dergilerinin düzenlediği Uludağ Ekonomi Zirvesi’nin bu yıl beşinci kez yapıldığını ve beş yıldır iş dünyasının nabzını tutan bu önemli etkinliğe destek vermenin gururunu yaşadıklarını kaydetti.
Geçmiş yıllarda olduğu gibi bu yıl da Uludağ Ekonomi Zirvesi’nde dünyadan ve Türkiye’den önemli konuşmacılar yer aldığını ifade eden Bora Koçak, “Her bir oturumda işlenecek farklı konu başlıklarının ortak paydasında, Türkiye ekonomisine katkıda bulunmak, ülkemizi dünya liginde hak ettiği noktaya taşımak var. Uludağ Ekonomi Zirvesi’nin ve hepimizin vizyonuna bu büyük hedef yön veriyor. Biz de Garenta olarak, kendi alanımız olan araç kiralama sektöründe benzer bir vizyona sahibiz” diye konuştu.
Daha önceki yıllarda olduğu gibi araç kiralama sektörünün 2015 yılında da çift haneli büyüyerek toplamda 300 bin adetlik bir büyüklüğe ulaştığı bilgisini paylaşan Koçak,“2015 yılında Türkiye’de satılan binek otomobillerin yaklaşık yüzde 20’sine denk gelen 130 bin adet otomobil, kiralama şirketleri tarafından satın alındı. Batı Avrupa ortalamasının yüzde 50 düzeyinde olduğu düşünülürse, kiralama sektörü çok yakın bir gelecekte, yılda 350 bin adedin üzerinde otomobil satın alabilecek bir büyüklüğe ulaşacaktır” dedi.
Satın almanın alternatifi olan araç kiralama hem zaman, hem de işletme sermayesi yönetimi açısından şirketlere önemli avantajlar sağladığını dile getiren Bora Koçak, uzun dönem ve günlük araç kiralamanın yanı sıra, yeni nesil bir hizmet olan saatlik araç kiralama hizmeti de yakın geleceğin önemli bir trendi olarak hızla geliştiğini söyledi.
Anadolu Grubu’nun ilk şirketi olan Çelik Motor’un geçtiğimiz yıl 55’inci yılını kutladığını belirten Bora Koçak,“Garenta, yarım asrı geride bırakan Çelik Motor şirketinin en genç markası olarak hızlı bir büyüme gösteriyor. Garenta markamızla müşterilerimize yeni nesil bir hizmet sunuyoruz. 2016 yılının başında kendi içimizde önemli bir dönüşüm gerçekleştirdik. Tüm kiralama operasyonumuzu, bundan 1,5 yıl kadar önce günlük araç kiralama markası olarak faaliyetine başlayan ve kısa sürede sektör ikincisi olmayı başaran ‘Garenta’ çatı markası altında birleştirdik. Bu birleşim kapsamında ‘Çelik Motor Filo’ markası da yenilenmiş oldu” ifadelerini kullandı.
Yeni dönemde müşterilerinin uzun dönem araç kiralamada ‘GarentaPRO’, kısa dönem kiralamada ise ‘GarentaDAY’ markalarından hizmet alacağını sözlerine ekleyen Çelik Motor CEO’su Bora Koçak, yeniden yapılanma ile yılda farklı markalardan 16 bin adet otomobil satın alan, 13 bin adet kullanılmış otomobilin yeniden satışını gerçekleştiren ve toplamda 30 bin adetlik bir araç parkını yöneten bir büyüklüğe ulaştıklarını veçok yakın gelecekte yenilikçi hizmet türlerini de devreye alarak, hızlı büyüme trendine devam edeceklerini söyledi.
Nisan ayından itibaren şirketlere yönelik “kullandığın kadar öde” hizmetini, GarentaMOOV markası ile başlatacaklarını ifade eden Bora Koçak,“Sisteme üye olan firmalar ya da bireyler çeşitli iş merkezlerinde oluşturacağımız ortak havuz araçlarını, üyelik sonrası alacakları kartları okutarak kullanma imkânı bulacaklar.İstedikleri zaman, istedikleri kadar kullanıp, sadece bunun ücretini ödeyecekler” dedi.
2010 yılından bugüne 6 yılda 6 kat büyümeyi başarmış bir organizasyon olarak, Garenta’yı Türkiye’den doğmuş uluslararası bir marka haline getirmeyi amaçladıklarını belirten Bora Koçak,“Yeni ve yerli bir marka ile girdiğimiz kiralama pazarında birçok yerleşik marka ile rekabet ederek, kısa sürede sektörün en büyük üç oyuncusundan birisi haline geldik. Önümüzdeki dönemdeki hedefimiz Garenta’yı kiralama alanının en büyük oyuncusu yapmak ve doğru zamanlama ile faaliyetlerimizi yurt dışına taşımak olacak” diyerek sözlerine son verdi.
Güçlü sponsor desteği
Garenta’nın beşinci kez ana sponsorluğunu üstlendiği Uludağ Ekonomi Zirvesi’nin co-sponsorları Ferko, Nef, Samsung, Turkcell, Türkiye İş Bankası, Türk Telekom, Vodafone oldu. Akkök, Cisco, Citibank, Doğa Koleji, DanoneNutricia, Global Yatırım Holding, Intel, Siemens, TEB, Tekfen, Verifone ve Zorlu Holding’in oturum sponsoru olduğu Zirve'de, Finansal Kurumlar Birliği, Kredi Kayıt Bürosu ve TAV Havalimanları destek sponsor olarak yer aldı. CNN Türk ve Hürriyet’in medya sponsoru olduğu Zirve’nin etkinlik sponsorluklarını Comodo, Denizbank, Integral Menkul Değerler ve Park Residences, konaklama sponsorluğunu Ağaoğlu, içecek sponsorluğunu ise Uludağ İçecek üstlendi.