Dünya eskisi gibi olmayacak

Güncelleme Tarihi:

Dünya eskisi gibi olmayacak
Oluşturulma Tarihi: Haziran 25, 2020 10:41

COVID-19 dünyada etkisini azaltarak sürdürüyor. Hepimizin endişeli olduğu bu dönemi, tamamen atlatabilmemiz için uyarılara kulak vermemiz gerekiyor. Alınan korunma tedbirlerine özenle uyalım.Hürriyet Bursa olarak, ‘Yeni Normal’ süreci hakkında iş ve cemiyet hayatının tanınmış isimleriyle bir yazı dizisi hazırladık. Bu süreçten nasıl çıkacağımız çok önemli. Birlikte başarmak dileğiyle.

Haberin Devamı

Özleyiş Ardalı: Senteservıces Kurumsal İletişim Kurucusu

Dünya eskisi gibi olmayacak
Özleyiş Hanım sizi tanıyabilir miyiz?
İlk ve orta öğrenimimi Tekirdağ’da tamamladım. Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü’ne birincilik ile girdim. Fakat üniversite eğitimimi tamamladığımda şunu fark etmiştim ki Biyoloji ve Laboratuvar ortamıyla bir türlü yıldızım barışmıyordu. Bu sebeple iş idaresi, satış ve pazarlama, kurumsal iletişim ve işletme yöneticiliği konusunda eğitimler aldım. Otomotiv sektöründe başlayan kariyerim medya sektöründe üst düzey yönetici olarak devam etti.

TOPLUMA GÖNÜL BORCUM VAR

Bugün yoluma 2009’da kurucu ortağı olduğum SenteServices Kurumsal İletişim ile devam ediyorum ve işimi fazlasıyla seviyorum. Pars adında bir oğlum var ve başarılı bir iş kadını olmanın yanında iyi bir anne olmaya çalışıyorum. Birçok STK’da üstlendiğim görevlerim var. En azından bu vesileler ile topluma olan gönül borcumu da ödemeye çalışıyorum diyebilirim. 2019 Haziran ayından bu yana da HASVAK Türkiye Devlet Hastaneleri ve Hastalara Yardım Vakfı Bursa Şube Sekreterliğini yürütüyorum.

Haberin Devamı

COVID-19 pandemi süreci firmanızı nasıl etkiledi? Ne gibi önlemler aldınız?
SenteServices Kurumsal İletişim olarak, müşterilerimize holistik bir yaklaşımla, mümkün olan tüm araç ve yöntemleri kullanarak 360 derece hizmet sunuyoruz. Bu yaklaşım içinde bulunduğumuz dönemin koşullarında bize hız ve avantaj sağladı diyebiliriz. İletişim ve itibar yönetimi hedefiyle yapılan çalışmalar süreklilik arz ettiği sürece doğru sonuçlar verir.

SORUMLULUKLARIMIZIN BİLİNCİNDEYİZ

Firma olarak önemli sorumluluklarınız nelerdir?
Bizim iletişimciler olarak bu süreçte iki önemli sorumluluğumuz bulunuyor. Birincisi müşterilerimizi bu dönemin koşullarında iletişim hedeflerinden sapmayacak şekilde doğru fikir ve yaklaşımlarla yeni yöntemlere yönlendirmek. İkinci önemli sorumluluğumuz ise herkes için yeni ve yabancı olan bu süreci doğru okuyarak hem müşterilerimize hem de onlar kanalıyla ulaştığımız tüm insanlara doğru mesajların geçmesini sağlayarak ‘kaygı yönetimi’ noktasında fayda üretmek. Biz de tüm ekibimizle, bu sorumluluklarımızın bilincinde, doğru fikirler ve stratejilerle markalarımıza bu süreçte destek olmaya devam ediyoruz.

Haberin Devamı

Pandemi reklamvereni nasıl etkiledi. Bu süreçte firma olarak sizin ne gibi çalışmalarınız oldu?
Covid-19 iletişimlerinde hep birlikte gördüğümüz gibi belli iletişim fazları yaşadık. Bir kararsızlık dönemi arkasından teşekkürler iletişimleri, güzel günler gelecek iletişimleri ve normalleşme iletişimleri gibi… Reklamverenin de ajansların da işi hiç kolay değildi tabii, günlük hatta bazen saatlik olarak değişen gündem öncelikleri içerisinde iletişim yapmaya çalışmak oldukça zorlayıcı oldu. Bizim markalarımıza önerdiğimiz ise, paniğe kapılmadan, rakip yapmış biz de yapalım streslerine girmeden, sakin ama yavaşlamadan, doğru iç görülerle etkili iş yapmaya devam etmek oldu.

Haberin Devamı

Peki. Yeni fikirler ve projeleriniz oldu mu?
Fiziki buluşmaları olanaksız kılan bu dönemde markalarımıza sosyal aktivasyonu öne çıkaran, teknolojinin sunduğu olanakları en iyi şekilde değerlendiren, paydaş iletişimine ve iç iletişime odaklanan yeni fikirler ve projeler götürdük. Sürecin gidişatını ve sona ermesine dönük iç görüleri farklı kaynaklardan sürekli olarak takip ederek farklı senaryolara göre hazırlıklar yaptık. Diğer taraftan, bu sürecin bize kazandırdığı deneyimleri de önümüzdeki süreçte değerlendirebileceğimiz şekilde işliyoruz. Bu dönemde paydaş iletişimi, özellikle de çalışanlarla iletişim konusunda, insana odaklanan yaratıcı fikirleri müşterilerimize sunmaya gayret ediyoruz.

Haberin Devamı

Salgın bu dönüşümü hızlandırdı mı?
Pandemi ile birlikte yeni bir kültür ve değerler evreninin oluşmasına tanıklık ettiğimizi düşünüyorum. Öyle görünüyor ki sosyal aktivasyon ve kurumsal vatandaşlık gibi başlıklar bundan sonraki süreçte de markaların gündeminden düşmeyecek. Bu zaten yeni jenerasyonun beklentileri çerçevesinde bizi bekleyen bir dönüşümdü. Evet, salgın bu dönüşümü hızlandırdı ve bir anlamda bizi test etti. Markalarımıza sunduğumuz stratejilerin, bu çerçevede yürütülecek faaliyetleri bu dönemle sınırlı tutmayıp gelecek planlarını da kapsayacak esneklikte olmasına özen gösteriyoruz.

HIZ VE ESNEKLİK KAZANDIRDI

Bu sürecin iyi ya da kötü etkilerini değerlendirir misiniz? Markalar bu dönemdeki iletişim çalışmalarında sizlerden ne bekliyor?
Hemen hemen bütün iş kolları açısından küresel ölçekte bir dönüşüm kaçınılmaz görünüyor. ‘Dünya eskisi gibi olmayacak’ demek için henüz biraz erken olsa da bir şeyleri eskiden yaptığımız gibi yapamayacağımız ortada. Çapı ve kapsamı ne olursa olsun kriz dönemlerinde iletişimde frene basmanın orta vadede markalara daha büyük hasar verdiği bir gerçek. Bu bilinç, meslektaşlarımızın da uzun süren gayretleri ile son dönemde kamuoyunun ve paydaşlarının beklentilerini doğru analiz eden markalarda yerleşmiş durumda.
yeni bir oyun planı
SenteServices olarak bünyemizde bulunan ve her biri kendi alanında son derece yetkin kadrolardan oluşan birimlerimizle PR, etkinlik, kreatif ve dijital iletişimi bütüncül bir bakış açısıyla ele alan bir hizmet yaklaşımımız var. Bu yaklaşım bize bu sürecin koşullarına uyum sağlama noktasında hız ve esneklik kazandırdı. Markaların alacakları aksiyonların bu dönemde, olumlu sonuçları olduğu gibi, beklenmedik olumsuzluklara sebebiyet vermesi ve kendileri açısından mevcut krizi derinleştirmesi de mümkün. Bizim görevimiz bu süreçte markalarımıza konunun farklı yönlerini ve farklı senaryoların sonuçlarını da gösteren stratejilerin yanı sıra yeni bir oyun planı da sunmak.

Haberin Devamı

SOSYAL İZOLASYONA MEYDAN OKUDUK

Dünya eskisi gibi olmayacak
Bundan sonraki süreçte sektör ön görünüz nedir?
Yaşadığımız süreç yeni durumlara uyum sağlama becerimizi, reflekslerimizi ve dönüşüme olan yatkınlığımızı görme olanağı sağladı. Birdenbire sosyal hayatımızı yeni bir formata sokabildiğimizi gördük. Adeta sosyal izolasyona meydan okuduk. Online buluşmalar insanların günlük sosyalleşme aracı haline dönüştü ve öncesinde hiç aşina olmayan kişiler bile bu teknolojiyi çok çabuk benimsedi. Sadece bunun bile kalıcı bir etkisi olacağını düşünüyorum. Mobil cihaz ve uygulama kullanımı, internet alışverişi gibi alanlarda rekor artışlar gözlemleniyor.

Dijital etkinlik ve söyleşilerle ilgili düşüncelereniz nedir?
Bu pazarların erişmekte güçlük çektiği gruplar bu süreçte hedef kitleye dahil oldu. Bu tıpkı, mobil bankacılığı bir kez kullanan insanların artık asla fatura ödemek için ATM’ye gitmemesi gibi bir süreç olacak. Görüntülü aramalar, sosyalleşmeler gibi; dijital etkinlik ve söyleşiler hayatımızda kalmaya devam edecektir. Bu alanda şirketlerin daha fazla içerik ve altyapı yatırımı yapması da muhtemeldir.
Markaların iletişiminde de bu trende uygun olarak çeşitli dijital iletişim projelerine önderlik ediyoruz. Sosyal medya üzerinden canlı sohbet programları, markanın tüketicilerine hitap edecek yaratıcı etkinlikler, yapay zeka ile geliştirilen programlar, interaktif faaliyetler yürütüyoruz. Teknolojiye fazlasıyla entegre olan yeni nesle yönelik çalışmalarda markalar halihazırda test edilmiş olan bu araçlara daha fazla rağbet edebilir. Örneğin SenteDigital olarak bizlerde bu süreçte Menu Pixel adı altında bir uygulamamızı hayata geçirdik.

ÇÖZÜM ODAKLIYIZ

Nedir Menu Pixel? Kısaca bahseder misiniz?
Yiyecek, içecek, konuk ağırlama ve eğlence sektörlerinin ihtiyacı olan dijital menü sistemi “Menü Pixel”i bu süreçte hayata geçirdik. Bu konuda destek almak isteyen restaurant, cafe ve mekanlara anahtar teslim çözümler sunuyoruz. Bu projeye hayat verirken amacımız, hijyenin son derece önemli olduğu pandemi sürecinde; konuk ağırlayan mekanlarda kişilerin temas etmeden sipariş verebilmesi ve aynı zamanda işletmelerin menülerini kâğıt harcamadan sürekli güncel tutabilmesiydi.
Peki işletmeler neden Menü Pixel’i tercih etmeli derseniz şu şekilde sıralayabilirim; Uzun yıllardır, reklam, PR ve yazılım alanında hizmet vermekteyiz ve Menu Pixel’i yıllardır edindiğimiz tecrübemiz ile tasarladık. İyi brief alırız ve çözüm odaklıyız. Bu özelliğimiz itibari ile ihtiyaçlara yönelik, özel çözümler üretiriz. Menu Pixel’e üye olduktan sonra 7/24 A+ kalite de destek sunuyoruz. Ve en önemlisi müşteri memnuniyetini her şeyden önce tutuyoruz.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!