IHA
Oluşturulma Tarihi: Nisan 20, 2015 10:11
BURSA TİCARET VE SANAYİ ODASI (BTSO), 16 MAKRO PROJESİNDEN BİRİ OLARAK UYGULAMAYA GEÇİRDİĞİ PAYİTAHT ÇARŞI PROJESİ KAPSAMINDA ÇARŞI ESNAFININ EĞİTİMİNE DÖNÜK BAŞLATTIĞI ‘KURUMSAL GELİŞİM PROGRAMI'NA DEVAM EDİYOR. TAYYARE KÜLTÜR MERKEZİ’NDE GERÇEKLEŞTİRİLEN EĞİTİMLERDE ÇARŞI ESNAFINA PERAKENDE SATIŞ TEKNİKLERİ HAKKINDA İKİ GÜN SÜREN EĞİTİM VERİLDİ.
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), 16 makro projesinden biri olarak uygulamaya geçirdiği Payitaht Çarşı Projesi kapsamında çarşı esnafının eğitimine dönük başlattığı ‘Kurumsal Gelişim Programı’na devam ediyor. Tayyare Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen eğitimlerde çarşı esnafına perakende satış teknikleri hakkında iki gün süren eğitim verildi.
BTSO’nun 16 Makro Projesi’nden birisi olan Payitaht Çarşı Projesi kapsamında geçtiğimiz günlerde startı verilen ‘Kurumsal Gelişim Programları’ tüm hızıyla devam ediyor. Çarşı esnafının eğitimine yönelik gerçekleştirilen program kapsamında eğitmenliğini Burak Ercivan’ın yaptığı perakende satış teknikleriyle ilgili iki gün süren eğitim çarşı esnafının yoğun ilgisiyle tamamlandı.
Tayyare Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen programda eğitmen Burak Ercivan ‘Satışın ABC’si’ başlıklı eğitim programı ile çarşı esnafına satış süreci, satış becerileri, hizmetin satışa etkisi ve satışın adımları gibi konularda bilgi verdi.
Kapalı Çarşı ve Tarihi Hanlar Bölgesi’nin daha cazip hale getirilmesi için gerçekleştirilen çalışmaların oldukça önemli olduğunu belirten Ercivan, “Eğitimlere çarşı esnafımızın yoğun ilgisi oldu. Hem mevcut perakende satış yöntemleriyle ilgili bilgiler paylaştık hem de çarşı esnafımızın yaşadığı tecrübeleri paylaştık. Bu tarihi bölgenin cazip olduğu dönemlerde şimdiden farklı olarak neler yapılmış, bu bölgeyi nasıl daha cazip kılarız gibi konuları konuştuk” dedi.
Tüm tarihi çarşının ortak bir dil, ortak bir satış kültürü oluşturmasının önemine değinen Ercivan, “Bunu sağlamak, müşteriyi istediğimiz şekilde bu bölgeye çekmek, çarşının tarihini ve kültürünü ortaya koyarak daha cazip hale getirmek mümkün. Şehrin can damarı olan Tarihi Çarşı Bölgesi esnafıyla birlikte olmaktan çok mutluyuz. Bizlere bu imkanı sağlayan BTSO’ya teşekkür ediyorum” diye konuştu.
Çarşıda gerekli düzenin ve kalitenin sağlanması açısından gerekli çalışmaları gerçekleştirdiklerini söyleyen Bursa Tarihi Çarşı ve Hanlar Birliği (BTÇH) Başkanı Muhsin Özyıldırım, “Çarşılarımız da bugüne kadar birçok iyileştirme ve restorasyon çalışmaları gerçekleştirildi. Biz bu çalışmaların yanı sıra çarşıya bir düzen, disiplin ve kalitenin gelmesini de çok arzu ediyorduk. Bununla ilgili iki adıma önem verdik. Birincisi çağın getirdiği yeni perakende tekniklerini öğrenebilmek, biri de ahilik kültürünü hatırlayabilmekti. Bu yüzden gerçekleştirilen bu gelişim programını çok önemsiyoruz” şeklinde konuştu.
“BÖLGEYİ ESKİ İHTİŞAMINA KAVUŞTURMAYI HEDEFLİYORUZ”
Osmanlı İmparatorluğu’nun ilk büyük alışveriş merkezi niteliğindeki kapalı çarşının 7 asırlık geçmişiyle sadece kentin ve ülkenin değil dünyanın önemli değerleri arasında bulunduğunu ifade eden BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, oda olarak Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi’ni bölge esnafının da katkılarıyla eski ihtişamına kavuşturmayı hedeflediklerini söyledi. Bu tarihi sorumluluğu yerine getirirken kentin ortak aklını harekete geçirerek kamu ve özel sektörle ahenk içerisinde çalışmalar yürüttüklerini anlatan Burkay, 16 Makro Proje’den birisi olan Payitaht Çarşı Projesi’ni bölgenin sahip olduğu ekonomik ve turistik potansiyeli yeniden ayağa kaldırmak için hazırladıklarını ifade etti.
Payitaht Çarşı Kurumsal Gelişim Programı kapsamında etkin iletişimden perakende satış tekniklerine kadar farklı kategorilerde eğitim programı hazırladıklarını söyleyen Başkan Burkay konuşmasına şöyle devam etti:
“Yoğun talep gören kurumsal gelişim eğitimlerimizi tüm hızıyla sürdürmeye devam edeceğiz. Rekabet gücü yüksek, daha donanımlı bir yapıya kavuşmaları için çarşı esnafımızı odamızın kurumsal gelişim programından faydalanmaya çağırıyorum.”