IHA
Oluşturulma Tarihi: Nisan 07, 2015 16:36
BİTLİS’İN TATVAN SADULLAH GENCER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN HAZIRLADIĞI “AKILLI TELEFONLARIN ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ” KONULU PROJE TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU’NUN (TÜBİTAK) DÜZENLEDİĞİ 46. ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASINDA BÖLGE BİRİNCİSİ SEÇİLDİ.
Bitlis’in Tatvan ilçesindeki Sadullah Gencer Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin hazırladığı “Akıllı telefonların ortaöğretim öğrencileri üzerindeki olumsuz etkileri” konulu proje, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu’nun (TÜBİTAK) düzenlediği 46. Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nda bölge birincisi seçildi.
Bu yıl düzenlenen TÜBİTAK 46. Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nın bölge elemelerine 2 proje ile katılan Tatvan Sadullah Gencer Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin “akıllı telefonların ortaöğretim öğrencileri üzerindeki olumsuz etkileri” adlı sosyoloji projesi bölge birincisi olarak Ankara’daki final sergisine davet edilmeye hak kazandı. Bilgisayar Öğretmeni Nurettin Aydın rehberliğinde öğrenciler Enes Tarlan ve M. Hüseyin İnce tarafından hazırlanan projede akıllı telefonların öğrenciler üzerindeki olumsuzlukları ve gelecekte karşılaşılabilecek sıkıntılar ele alındı.
Yaptıkları proje ile bölge birincisi olan ekip, İlçe Milli Eğitim Müdürü Abdullah Yüzer ve Okul Müdürü İbrahim Ekin ile birlikte Kaymakam Murat Erkan’ı makamında ziyaret ederek, projenin içeriğiyle ilgili bilgi verdi. Bölge birincisi olan projelerinin mayıs ayı içinde Ankara’da düzenlenecek olan final yarışmalarına sunulacağını belirten Okul Müdürü İbrahim Ekin, projelerinden umutlu olduklarını ve Türkiye finaline seçilebileceğini belirtti. Proje kapsamında Tatvan ilçesinde eğitim gören farklı okul türlerinde okuyan ortaöğretim öğrencilerine anket uygulandığını ifade eden Ekin, “Öğrencilerimiz tarafından yapılan anket çalışması sonucunu istatistiklere dökerek somutlaştırıldı. Anket sonucunda; öğrencilerin çok küçük yaşlardan itibaren telefon kullanmaya başladığını, kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha pahalı telefonları tercih ettiğini, telefonun bir iletişim aracından ziyade gösteriş aracı olduğu, telefonların eğitim hayatlarını etkilediği ortaya çıktı. Bu sorunun çözümünde aileler başta olmak üzere herkese çok iş düşüyor. Ayrıca öğrencilere bu konuda rehberlik edilmesi gerekiyor. Bu anlamda öğrencilerimiz yaptıkları proje ile çağımızın kanayan bir yarasına değindiler. Bizlerde öğrencilerimizin bu projeden yola çıkarak yapılması gereken önlemleri almaya çalışacağız” diye konuştu.
Kaymakam Murat Erkan ise, elde edilen başarıdan ötürü öğrenci ve öğretmenlerini tebrik ederek, öğrencilerin hazırladıkları proje ile önemli bir konuya dikkat çektiklerini söyledi. Öğrencilerin proje hazırladığı konu ile ilgili bilgilendirme ve bilinçlendirmenin çok önemli olduğunu ifade eden Murat Erkan, “Akıllı telefonlar ve internet çağımızın en büyük tehlikesi konumuna gelmiş durumda. İnternet bağımlılığı başlı başına bir sorun. Bu nedenle bu teknolojileri bilinçli kullanmayı teşvik etmemiz gerekiyor. Bu anlamda öğrencilerimizin hazırlamış oldukları proje ve konusu çok çok önemli. Gerçekten önemli bir konuya temas etmişler. Bu nedenle ben projenin hazırlanmasında emeği geçen öğrenci ve öğretmenlerimize teşekkür ediyor ve elde edilen başarıdan ötürü de tebrik ediyorum” diye konuştu.