Güncelleme Tarihi:
BAYBURT (AA) - Bayburt'ta bir köy okulundaki öğretmenler, öğrencilerin geleceğine ışık tutmak, başarının hazzını yaşatmak ve akademik başarılarının yanında yaşadıkları çevreye de duyarlılıklarını arttırmak için başlattıkları "Pozitif Kart" uygulaması ile öğrencilerin eğitimine aktif katılımını sağladı.
Taht Köyü İlkokulu ve Ortaokulu Müdürü Abdurrahman Algan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ders çalışan ve sürekli derse katılım gösteren öğrencilerin yanı sıra sınıflarında sessiz duran ancak çok başarılı öğrencilerin de olduğunu belirtti.
Bu öğrencileri harekete geçirerek derse katılımlarını artırmak amacıyla 4 yıl önce "pozitif kart" uygulaması başlattıklarını anlatan Algan, projeyle başarının sadece akademik olmadığını, insani davranışları önplana çıkmış öğrencilerin de hayatta başarılı olduklarını göstermek istediklerini ifade etti.
Amaçlarının davranışlarıyla da başarılı olan öğrencileri ödüllendirmek olduğunu dile getiren Algan, başarılı öğrencilere hazırladıkları pozitif kartları dağıttıklarını, 20 pozitif kart alan öğrenciyi ise madalya ile ödüllendirdiklerini söyledi.
Pozitif kartı sadece derslerinde başarılı olan öğrencilere vermediklerini kaydeden Algan, "Örneğin sorumluluk görevini yerine getiren öğrencilere de pozitif kart veriyoruz, ödevlerini yapanlara da. Arkadaşına yardımcı olan, çevreye duyarlı kim varsa, her güzel davranışı ödüllendiriyoruz ve faydalarını gördük" dedi.
Algan, uygulama sayesinde daha önce derse katılmayan öğrencilerin daha çok katılmaya başladığını belirterek, şunları söyledi:
"Öğrencilerimiz ödül aldıkları için daha fazla çalışmaya, ödevlerini yapmaya başladı. Sorumluluk duyguları gelişti. Okulumuzdaki kavgalar tamamen bitti, yerini sevgiye bıraktı. Bu da başarıyı beraberinde getirdi. Öğrenciler okuldaki başarılarının yanında il genelindeki sınavlarda da dereceler elde etti. Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı'nda il birincisi olan öğrencimize başarısının sırrının ne olduğunu sordum. O da pozitif kart sayesinde olduğunu söyledi. Bir tane daha pozitif kartı almak için çalıştığını, bunu 3 madalyaya çıkardığını, bu çalışmasının da kendisine il birinciliği getirdiğini anlattı."
Fen ve teknoloji öğretmeni Gözde Yeğin, pozitif kart uygulamasının hem öğrenciler hem de öğretmenler açısından yararlı olduğunu ifade ederek, pozitif kartın öğretmenin sınıf üzerinde hakimiyet kurmasını kolaylaştırdığını anlattı.
Eğitimde başarının ardından ödüllendirilmenin önemli olduğunu vurgulayan Yeğin, "Bunun yanında negatif kart da var ancak bunu vermek yerine veliyle iletişime geçiyoruz. Bir bakıma veliyi de eğitimin içine almış oluyoruz. Başarımıza katkı sağladığına inanıyorum" diye konuştu.
-"Pozitif kart öğrenciler arasında tatkı rekabete sebep oldu"
8. sınıf öğrencisi Medine Yüceoğlu, pozitif kartın öğrenciler arasında tatlı bir rekabete sebep olduğunu belirterek, "Bu rekabet bizleri ders çalışmaya daha çok yöneltti. Ders çalışmanın yanı sıra ders dışı davranışlarımıza da çok büyük katkısı oldu. İnsanlar, 'pozitif kartın ödülü madalya, madalyanın bize ne katkısı var' diye düşünebilir ama gerçek ödül madalya değil. Derslerde aldığımız notlar, ileride yaşayacağımız iyi hayat, sahip olacağımız iyi bir meslek ödülümüz. Bu yüzden pozitif kart geleceğimize çok büyük katkı sağlıyor" ifadelerini kullandı.
Yüceoğlu, Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı'nda il birincisi olduğunu da kaydederek, "Pozitif kart uygulamasından önce derslerde daha umursamazdım, öğretmeni daha az dikkatli dinliyordum. Pozitif kart olmasa bu birinciliğin olacağına inanmıyorum" dedi.
7. sınıf öğrencisi Feyza Nur Kuyruk ise pozitif kart sayesinde arkadaşlarıyla aralarındaki rekabeti değerlendirdiklerini ifade ederek, "Pozitif kartı alınca ne kadar çalışkan olduğumu anlayabiliyorum. Yanlış bir davranış sergilediğim zaman da negatif kart alıyorum ve negatif kartın yok olması için pozitif kart almaya gayret ediyorum. Yani bu uygulama benim başarımı, gayretimi yükseltiyor. Okul dışında da yine yanlış bir davranışta bulunduğum zaman negatif kart alacağımı düşünerek olumlu davranışlar sergilemeye çalışıyorum" diye konuştu.
6. sınıf öğrencisi Gamze Gürbüz de pozitif kartla birlikte uygulanan negatif kart sayesinde hatalarını fark etmeye başladıklarını kaydederek, "Negatif kart da kötü bi şey olmadı. Çünkü negatif kart sayesinde hatalarımızı gördük. Okul dışındaki hayatımızda da yardımsever ve duyarlı bireyler olduk" ifadelerini kullandı.