IHA
Oluşturulma Tarihi: Şubat 27, 2015 10:01
AB BAKANLIĞI AB EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI KAPSAMINDA, TÜRK ULUSAL AJANSI TARAFINDAN DESTEKLENEN ‘BAŞARI İÇİN KONUŞMAK’ BAŞLIKLI PROJE KAPSAMINDA, AMASRA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİ PROJENİN BEŞİNCİ HAREKETLİLİĞİNİ GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN FRANSA’NIN NEVERS ŞEHRİNE ZİYARETTE BULUNDU.
AB Bakanlığı AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programları kapsamında, Türk Ulusal Ajansı tarafından desteklenen ‘Başarı İçin Konuşmak’ başlıklı proje kapsamında, Amasra Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Öğretmen ve öğrencileri projenin beşinci hareketliliğini gerçekleştirmek için Fransa’nın Nevers şehrine ziyarette bulundu.
Proje mesleki yabancı dilin en pratik şekilde öğretilmesi ve öğrenilmesiyle ilgili olup, Hollanda, İngiltere, Türkiye, Fransa, Portekiz ve İspanya’da ki kurumlarla işbirliği içerisinde 2 yıldan beri yürütülmekte ve bu yıl son bulacaktır. Okul Müdürü Ahmet Öksüzoğlu proje kapsamında belirli kriterlere göre seçtikleri 6 öğrenci ve İngilizce öğretmenlerinin Fransa hareketliliğine dahil olduğunu belirtti. Proje kapsamında şimdiye kadar Hollanda, İngiltere, İspanya ve Fransa hareketliliklerini tamamladıklarını belirten Öksüzoğlu, her bir hareketliliğine katılan öğrencilerinin dil becerilerini geliştirme fırsatları yakalamış olmaları dışında farklı tecrübelerle ülkelerine döndüklerini söyledi. Proje hareketliliğine katılan öğrenciler, proje sayesinde ilk defa yurt dışına çıkma fırsatı elde ettiklerini, yabancı dillerini kullanma şansını yakaladıklarını, farklı kültürlerden öğrencilerle bir araya gelerek yeni kültür köprüleri inşa ettiklerini belirttiler. Hareketliliğe katılan İngilizce Öğretmeni Serhan Koyuncu, proje kapsamında her bir ortak ülkenin yabancı dil öğreniminin daha pratik hale nasıl getirilebileceği konusunda bir pilot uygulama hazırladığını belirtti. Fransa ortaklarının bu kapsamda kendi kültürlerini tanıtan yemekleri kendi dillerinde ve İngilizce kullanarak tüm ortak ülke öğrencileriyle birlikte hazırladıklarını ve bu sayede öğrencilerin yaparak ve yaşayarak bir dili nasıl zevkli bir şekilde öğrenebileceklerini tecrübe ettiklerini belirtti.