Güncelleme Tarihi:
BALIKESİR'in Ayvalık ilçesinde, bu yıl 13'üncüsü düzenlenecek Uluslararası Zeytin Hasat Günleri'nin 'Ulusal değer zeytinyağı, küresel hedef bütün dünya' ana teması ile 3-5 Kasım tarihleri arasında gerçekleştirileceği açıklandı. Ayvalık Ticaret Odası Başkanı İbrahim Kantarcı, "Hedefimiz markalaşmak ve ulusal değerimiz zeytinyağını bütün dünyaya tanıtmak" dedi.
Ayvalık Ticaret Odası ve Ayvalık Belediyesi işbirliğinde, zeytinyağının insan yaşamındaki vazgeçilmez yerini, her defasında daha etkin biçimde hatırlatmak ve bu yolla zeytinyağı tüketimini arttırmaya katkıda bulunmak amacıyla 2005 yılından bu yana her yıl düzenlenen Ayvalık Zeytin Hasat Günleri'nin 13'üncü düzenlenen toplantıyla basına tanıtıldı. Ayvalık Ticaret Odası Salonu'ndaki toplantıya Ayvalık Ticaret Odası Başkanı İbrahim Kantarcı ve yönetim kurulu üyeleri Halil Kantarcı ile İbrahim Sakallı katıldı. Toplantıda, Türkiye'nin ve hatta dünyanın en önemli zeytin ve zeytinyağı merkezlerinden biri olan ve bu alanda her geçen gün biraz daha öne çıkan Ayvalık'ın, 'Ulusal değer zeytinyağı, küresel hedef bütün dünya' ana temasıyla, coğrafi işaret sahibi Ayvalık zeytinyağının kalite üstünlüğünü daha geniş bir coğrafyada kabul ettirmenin hedeflediği vurgulandı.
"KİM 'ZEYTİNYAĞI' DİYE DÜŞÜNSE AKLINA AYVALIK GELECEK"
Ayvalık Zeytin Hasat Günleri'nin 10. yılından itibaren uluslararası nitelik kazandığını belirten Ayvalık Ticaret Odası Başkanı İbrahim Kantarcı, "Bu sene, 'Ulusal değer zeytinyağı, küresel hedef bütün dünya' dedik. Bunu dememizdeki neden, zeytinde iyi üretim; hem iyi tarım uygulaması hem de coğrafi işarete haiz zeytinyağları üretilmesi. Aldığımız verilere göre Ayvalık'ta 4 bin 600 ton olan zeytinyağı rekolte tahmini 5 bin 500 ton olarak gerçekleşti. Bu aya kadar 216 tonuna coğrafi işaret verebildik. Özellikle hedefimiz dış pazar. Mesele, 'Coğrafi işaretli yağımızı nasıl dış pazarda pazarlayabiliriz konusu. Her yıl farklı etkinlikleri ve giderek artan bir katılımla Ayvalık'ın toplumsal ve ekonomik yaşamında vazgeçilmez bir rol oynayan şenlikte, bir yandan hasadın bereketi paylaşılacak, driğer yandan ise üreticisi, işletmecisi, markaları yaratan iş adamları, ithalatçısı, ihracatçısı, özel konukları, medya mensupları, sanatçıları ve halkın yoğun katılımıyla 3 özel gün yaşanacak. Zeytin hasat günlerinin bu yıl ki programı, bundan önceki 12 şenlikte olduğu gibi halkın daha yoğun katılımı hedeflenerek hazırlandı. Bir başka deyişle herkesin kucaklanması amaçlandı. Ayvalık Zeytin Hasat Günleri her yıl giderek artan bir katılımla gelişti, olgunlaştı ve gelenekselleşti. Bunun yanında uluslararası bir kimlik kazandı; etki alanını genişletti. Dolayısıyla hem ülkemizden hem de dünyanın farklı ülkelerinden ilgiyle ve sempatiyle izlenen nitelikli, dinamik ve yararlı bir buluşma halini aldı. Zeytinyağı Pazarı'nın zenginliği ve dinamizmi de bu konuda önemli bir etken olarak kendini gösterdi. Zeytin Hasat Günleri ve Zeytinyağı Pazarı, geride bırakılan yıllarda gelişimini sürdürerek daha profesyonel bir konuma gelmiş durumda. Deneyim süreçlerimizin bizi getirdiği noktada daha fazla insana ulaşmayı, üreticiden tüketiciye tüm grupları kucaklamayı amaçlıyoruz ve bunu başarıyoruz. Bunun kanıtı, katılımın yıldan yıla artması ve gösterilen ilgi grafiğinin hızla yükselmesidir. Hedef belli; Ülkemizde sağlık kaynağı zeytinyağının tüketimini arttırırken, kalitesiyle fark yaratan markalarımızla dünyaya açılmak. İnanıyoruz ki, yakın bir gelecekte kim 'zeytinyağı' diye düşünürse aklına hemen 'Ayvalık' gelecek" dedi.
PROGRAM YİNE DOLU
3-5 Kasım tarihleri arasında yapılacak 13. Ayvalık Uluslararası Zeytin Hasat Günleri programı hakkında da bilgiler veren Kantarcı, "Zeytin Hasat Günleri kapsamında yine ilgi çekecek yenilikler, kapsamlı değişiklikler planlandı. Zeytinyağı Pazarı bütün zenginliğiyle yine Cumhuriyet Meydanı'nda kurulacak. Pazar, 2 Kasım Perşembe günü saat 10.00'da başlayacak. Pazarda, tarım gereçleri ve fabrika makineleri de dahil olmak üzere zeytin, zeytinyağı denilince akla gelen her şey ziyaretçilerin görüş ve beğenisine sunulacak. Organizasyon çerçevesinde yerli ve yabancı konuklara zeytin bahçeleri ve tesisleri gezdirilecek. Böylece yabancı dış alımcılarla yerel ve ulusal zeytinyağı sanayicileri bir kez daha buluşmuş olacak. Bu organizasyonun yeni pazarlara açılma yolunda sektöre önemli girdiler sağlayacağına inanılıyor. Aynı gün saat 11.00'de Orhan Peker Sanat Galerisi'nde Alberto Modiano ve Haşmet Demirbil'in 'Fidandan sofraya zeytin' fotoğraf sergisinin açılışı yapılacak. Hasat Günleri, 3 Kasım Cuma günü saat 09.30'da 06 Mevkisi'nden Cumhuriyet Meydanı'na kadar yapılacak 'Zeytine Minnet Yürüyüşü' ve saat 10.00'daki Zeytin Pazarı'nın resmi açılışı ile başlayacak. Saat 11.30'da Akçapınar Köyü'nde devam edecek hasat etkinlikleri kapsamında köyde yemek ikramı olacak. Saat 14.00'te 'Kaliteli Zeytinyağı üretimi ve Markalaşmanın önemi' başlıklı sektörel panel, saat 16.00'da 'Ege'nin Hazinesi' adlı çocuk oyunu, saat 16.30'da Funda Öztolan ve Ahmet Karan konseri düzenlenecek. Köyde tarım aletleri, traktör firmaları, gübre ve zirai ilaç firmalarının ürünlerinin tanıtımı yapılacak. Saat 19.00'da İsmet İnönü Kültür Merkezi'nde Dr. Şaban Kızıldağ'ın 'Her şeye rağmen, Mazaret yok' başlıklı sunumu olacak. 4 Kasım Cumartesi günü ise Küçükköy Halil Başyazgan Cumhuriyet Kültür Merkezi'nde 'Ulusal Değer: Zeytinyağı, Küresel Hedef: Bütün Dünya' başlıklı panel gerçekleştirilecek. Saat 13.00'te Zeytinyağı Pazarı ziyaret edilecek. Saat 14.00'te Ayvalık Ticaret Odası Laboratuvarı'nda, zeytinyağı temel tadım eğitimi verilecek. Saat 15.00'te Orhan Peker Sanat Galerisi'nde Ayvalık Lezzet Noktaları sertifika dağıtım töreni, Saat 16.00'da Sanat Fabrikası'nda 'Ege'nin Hazinesi' adlı çocuk oyunu programdaki diğer etkinlikler olacak. Hasat günleri boyunca Ayvalık'ın farklı köşeleri sokak şarkıcıları ve gruplarının konserleri ile şenlenecek" dedi.
HEDEF KİTLE BAŞTA YERLİ TURİST
Etkinliğin hedef kitlesi ise, öncelikle bütün büyük kentlerden olmak üzere konaklamalı gelen yerli turistler olarak açıkladı. Kantarcı, Körfez hatta Kuzey Ege ağırlıklı olmak üzere çevre illerden hafta sonu kente gelen yerli turistlerin yanı sıra Yunanistan ve Midilli başta olmak üzere Ege adalarından gelen yabancı turistler ve RECOMED (Akdeniz Zeytin Şehirleri Birliği) temsilcileri, dış alımcılar ve Türkiye'de faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası marketlerin temsilcileri ile tüm zeytin ve zeytinyağı dostlarının da hedefle kitleleri arasında olduğunu söyledi.
Kadri KAYA / AYVALIK (Balıkesir), (DHA)
FOTOĞRAFLI